• Vicke

BF Juli-07 Nr3

Prinsessan Zelda skrev 2007-04-17 10:14:27 följande:
    vad jobbar du med då? jag fick inte min beviljad men ska överklaga.
    Jag jobbar som undersköterska på ett demensboende!
    Trist att du inte fick den beviljad. Vad jobbar du med? Hoppas et går bra när du överklagar. Jag tycker alla ska ha rätt till hp om mna vill. Många behöver den tiden innan örlossning och bebis ju!
  • Vicke
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-17 10:18:30 följande:
    jag jobbar på ett särskolefritids med bla utåtagerande barn. och barn som kräver konstant övervakning och man måste hela tiden kunna lyfta upp och springa ifatt barn. Helt otroligt, vad tänker dem med

Men va konstigt att du inte har fått den beviljad. Man kan ju verkligen undra vad dom tänker med. hoppas verkligen det går bra med din överklagan. Det där kan ju inte du jobba med fram tills det är dax!

annki72 skrev 2007-04-17 10:19:06 följande:
    Vicke: jag ringde igår till FK och fick svar att dom inte ger besked förrän 1-2 veckor innan och jag ska ju gå om en månad.När jag skickade in papprena sa dom att man brukar få svar 4-6 veckor innan.Kanske ska ringa och blir lite arg jag oxå
    Å vad dom säger olika blir tokig på dom. När jag väntade min dotter så fick jag svar 3 dagar efter att jag skickat in min ansökan. den här gången har jag väntat i två månader.
    Dom vill ha ansökan så tidigt bara för att dom ska ha tid på sig. Sen skciakr dom ändå inte ut besed förns i sista sekund. Man vill ju ha tid för att överklaga om det behövs! Ring å skäll på dom det verkar ju hjälpa ...
  • Vicke
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-17 10:27:37 följande:
    ja tycker det ja. plus att jag har foglossningen. Får jag det inte beviljat får jag väl sjukskrivas när det blir dags. Grejen är också att jag ändrat mina arbetsuppgifter just för att kunna jobba så länge som möjligt. Men efter skolterminens slut måste jag återgå till de vanliga arbetsuppgifterna. Jag har ju verkligen visat att jag gör allt jag kan för att jobba och verkligen förösker.
    Ja men precis... Man tycker ju att dom kan kolla lite hur man har det också. Det är jättesvårt att få ner allt på ett papper om hur man har det igentligen.
  • Vicke
    annki72 skrev 2007-04-17 10:31:33 följande:
    Vicke: Min chef vill ju veta hur det blir så dom kan sätta ut min tjänst oxå, det handlar ju faktiskt inte bara om mej.Jag är ju personlig ass och brukaren vill ju oxå veta vad som händer.verkar som om FK skiter i vilket. Japp jag ska ringa idag igen
    Ja visst det är lika på mitt jobb. Det ska sättas in vikarier å så.

Klart att din brukare vill ha svar. Det handlar ju om människor. Men det verkar som fk inte förstår sånt!
  • Vicke

Den där lägstanivåpengen är ju helt sjukt. Det var verkligen på tiden att dom höjde den. Min mamma fick en chock när hon hörde att det bara var 60 kr om dagen. Det var även så när jag föddes 1982... Säkert några år innan det också! Hur tror dom att folk skulle klara sig på det. Tur att dom höjt till 180 nu iallfall!

• Vicke

När vi väntade dottern så fick vi gå till soc för att skriva på faderskapspapper. Gällde oss som inte är gifta. Är det så fortfarande!?

• Vicke

Vi blev rekomenderade att gå till soc innan förra gången. För skulle det ha hänt mig något under förlossningen. att jag skulle ha avlidit eller nått sånt Förvånad. Men iallfall så skulle min mamma fått vårdnaden utav vårat barn. Konstig regel tycker jag. Men det kan ju säkert vara olika i olika kommuner. Ska fråga mn bm nästa vecka när jag ska dit!

• Vicke
    Calylite skrev 2007-04-19 18:08:29 följande:
    Vicke Så hoppas ja inte de är här, hamnar den hos min morsa så skulle ja hellre se den på ett barnhem
    Ja visst låter det konstigt. Men så sa dom sist! Tycker ju att det låter väldigt dumt. Det tyckte min mamma också. men det var därför det var så viktigt att vi skulle gå till soc innan...
  • Vicke

Vi har inte heller köpt någonting just. Entröja och en vagn. Det är inte så mycket vi behöver förutom kläder och en ny madrass att ha på skötbordet. Den efter dottern är sönder... Är inte lika köpgalen den här graviditeten ...

• Vicke

Tänk om min dotter kunde dela med sig lite utav sin energi till mig. Hon springer omkring och stökar till nå så otroligt här hemma. Här sitter hennes tråkiga mamma tjock å slö ... Vi ska snart åka ner till stan och handla lite så jag kan göra bullar senare! Känner för att baka.

Kom på igår när jag drack en kopp te att jag har fått tillbaka mitt inbyggda bord. Så praktiskt att ha koppen stå på magen när man sitter i soffan !!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3