Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

little baby: vilket konstigt upplägg på en föräldragrupp tycker jag.
    Första gången måste man ju få lära känna varandra speciellt innan man får se förlossningsfilmen. De vill väl ha en disskussion efter eller?
    Hoppas att ni får lära känna varandra snart, det är skönt att ha nån med barn i samma ålder att rådfråga.

• copernicus

ja absolut det blir inte bättre än man gör det.

jag själv hamnade i en grupp som inte sa mycket och vi tyckte inte att vi lärde känna varandra så bra, Men efter förlossningen så började jag prata mer och mer med en mamma och nu umgås vi varje vecka och ringer så fort det är nåt som hänt eller så. Hon är den jag umgås med mest.
    Så det blir säkert jättebra med din grupp också!

• copernicus

tror antalet är olika från grupp till grupp.
    Vi var 4 par men skulle varit 5, men Borlänge är inte så stort och vi delades in efter bf månad och bostadsområde.

• copernicus

äntligen har jag lagt in en presentationsbild!

Fattar inte varför vagnarna ska vara så tunga?!
    Här passar det inte med en tung vagn då jag bor på ett berg men hade verkligen velat ha en TAKO special ed!! dcen vi köpte istället väger 11 kg det är så stooor skillnad!!
    Vad är det som väger på vagnarna???

• copernicus

gud så dåligt!
    Men tror du att alla som anmält sej kommer att gå då?
    Ofta hoppar nån av och då kanske  ni kan få en plats
    vet iof inte om man lär sej så mycket om hur man gör när man tar hand om ett barn, eller vi fick inte det iaf.
    Vi hade fyra träffar innan barnen föddes om jag minns rätt.
    Träff 1 lära känna varandra
    2. ta hand om kärleken och lite annat som bedövningar
    3. förlossningsfilmen med diskussion
    4 rädslor och förväntan, profylax
    men det tror jag är väldigt individuellt vad som tas upp!!

Man får lära sej efterhand som man har barnet.
    Jag har jobbat med barn, min sambo är barnskötare men jag tyckte ändå att jag inte kunde nåt när Casper föddes.

• copernicus

å så kul tbmh!
    Min bror skulle hjälpa oss med renoveringen igår så vi kommer nån vart
    men han hann inte mer än komma hit så blev han dålig och fick åka hem igen.
    En stund senare ringde mamma och berättde att han blivit ordentligt magsjuk och att han knappt tagit sej hem.
    Så nu får vi vänta ett tagtill då för nu drar han och mamma till fjällen på torsdag. SUCK!
    Jag blir  jä....la trött på denna renovering!!!
    Vill också få nytt, eller åtminstonde ett sovrum som har tapeter vi sover i en hall där jag rivit ner tapeterna så bara den bruna baksidan syns plus lite gröna blommor från 1800 frysit fast.
    gaaaaahhh
     sorry jag är lite negativ just nu!!!!

• copernicus

hallå tjejer!
    Inte lätt att läsa igenom allt som skrivits sen jag var onloggad sist men nu är jag klar.
    Har jobbat 12 timmar både igår och idag och det känns i kroppen!
    Jag har så ont i svanskotan!! vet inte varför det gör ont där men igår kväll när jag kom hem kunde jag inte stå upp.
    Tråkigt nog har jag ett jobb som kräver att jag står HELA tiden (utom när jag har lunch)

Läste nåns teori att tjejer sparkar mer än killar och det stämmer inte på mej (om det nu är en tjej i magen) för Casper var en riktig kicker från morgon till kväll.
    Känner av bebisen med jämna mellanrum och mest när jag sitter ner eller lutar mej mot nåt,men inte som med Casper.

sambon tyckte jag skulle lägga mej för ögonen går i kors, men ajg hittade en godispåse så nu klarar jag nog en stund till!

• copernicus

Jessa6 ja det funderar jag också på! Börjar svälla i benen nu. Tyvärr har jag ett arbete där man ska vara snyggt klädd med snygga skor så nu är väl kjol ett minne blott

Calylite visst är det så, och så fort inte bebisen vaggas av att vi rör oss så vakanar den. Vilket inte är så kul kanske.

Fick precis veta att man kan se sin deklaration på nätet om man använder sin e-leg.
    Blev överlycklig och försökte men sambon har städat på skrivbordet och min lapp med alla koder är borta. Hans  viktiga spelkoder har han kvar men inte min lapp med a-kassa, ams, e-leg osv osv osv. Nu blev han så arg så han kastade alla sina lappar. BLÄÄÄ min lapp har legat synlig i flera månader eftersom jag sköter allt härifrån och nu är allt borta!
    Kan blir så jä----a förbannad

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3