Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

jennsans skrev 2007-03-02 08:14:20 följande:
    trollie: grattis i efterskott!solstraalen: vet hur du har det med byxor.. men dock hittat 2 par iaf :)
    Alltså jag vill inte lägga masssa hundra på byxor eftersom ja går upp så mycket i vikt å växer ur dom fort.

Vart 17 ska man köpa byxor?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen
    Trollie skrev 2007-03-02 08:19:09 följande:
    Solstraalen:Klart att du ska komma, ja ni andra oxå! Vi får hoppas att det smakar bra, tänkte bjuda på älgskavsgryta med kantareller (och "ingen" grädde alls) och klyftpotatis, sen har jag bakat en massa slisk plus att jag ska baka ett par olika tårtor idag, tror att jag gått upp ett par kilo bara av att provsmaka dom sista dagarna .
    hehe   men man fyller bara 40 en gång
  • solstraalen

Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?

Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.

Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??

Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld.

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-02 09:19:40 följande:
    Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23är hon pigg och verkar vilja gå ut å gå lite så gör det..annars stanna inne tycker jag!sen är det super kallt ute så kanske d inte är så bra å gå ut om hon redan är sjuk..stackars din saga som é sjuk så mycket!!
    Ja hon kan inte gå ännu, så hon sitter bara i vagnen
    Eller ja, hon tog första stegen i söndags faktist

Ja alltså, nu fick hon bara vara frisk i max 8 timmar den här gången, börjar bli sååå tröttsamt
  • solstraalen

Jag känner inge sådant, bara att de gör ruskigt ont i ligamenten då jag gör plötsliga rörelser för fort.

• solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-03-02 14:16:15 följande:
    Halloj i tråden!Vårt internet har legat nere hela förmiddagen - katastrof ju! Jaja, fick gjort en del annat, bla storhandlat inför helgen... och konstaterat att detta nog var sista gången jag åkte och handlade så mycket själv, är helt mörbultad nu ju! Var hos en kiropraktor imorse, han ska försöka hjälpa mig med min huvudvärk... får väl se hur det går - känns som att jag är ett hopplöst fall! Pusselbiten: Ja, det e vanligt att blöda efter sex... beror på att vi har extra sköra slemhinnor nu när vi är gravida!solstraalen: Tråkigt med byxorna! Jag vet hur det känns... jag har snart inget att ta på mig! Och då ska ju tilläggas att med extrakilona som sitter sen förra graviditeten, plus min vanliga övervikt så har jag för tillfället ca strl 50 i byxor, försök hitta ett par snygga byxor i den storleken! Trollie: Grattis i efterskott! Emmyss: Dom har sånna kit på Babyland tex. Vickyb: Jag känner också hur det stramar och drar i magen... mest när jag har gått och stått ett tag, och precis som du så är det värst på kvällarna. Tror det har med ligamenten och sammandragningar att göra. tacky: Klumpig är bara förnamnet här! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Jag låg på 42/44 innan graviditeten och enligt Lindex mammajeans så ska jag ha 48 nu.
    Vet verkligen hur de känns
    Jag vill INTE gå med mysbyxor hela graviditeten. När man för en gångs skull har en någolunda spänd å fin mage så vll man ju visa upp den.
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-03-02 14:40:40 följande:
    solstraalen: Kan inte annat än hålla med dig... Man vill ju kunna visa upp sin stora fina mage i FINA kläder, och som sagt - inte bara mysbyxor (även om det är skönt det med )... Skulle man mot förmodan hitta byxor som skulle kunna passa så kostar dom en helv förmögenget och lite till! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    USchja
    Tycker faktist byxor är såååå konstiga. Har ett par mammabyxor från HM i L som börjar va lite små nu. Har en annan modell som är XL som e lite stora.  Medans 2 andra par i XL från HM oxå e mindre än de jag har i L. ?!?!
    Kan någon förklara de för mig??
  • solstraalen

Tjejer, ni som inte har barn redan, passa på och njut nu medans ni är "ensamma".

Nu har Saga nästan 40 graders feber. Har sovit istort sett hela dagen

• solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-02 15:39:32 följande:
    veronicaq skrev 2007-03-02 15:10:02 följande: Annki72!Vi fråga hur man kunde göra (barnenshus) då kunde man:betala handpenningellerbetala allt när man beställde vagnen!vi valde sista, lika bra att ha de gjort!v.21 med lilla killen i magen! Hur mkt handpenning vill de ha? Vet du det?Trollie: Grattis i efterskott!Sol: Hoppas saga blir bra snart!! Ta henne till doktorn annars när hon e så mkt sjuk som hon e..? ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Jo var till bvc igår, men där tyckte dom att "alla barn går igenom en sån här period då de e så mycke sjuka".

Hur går de för dig med magen å allt?
    Ser ju inte till dig så ofta längre
    Hoppas det är bra iaf, förutom alla hormoner å trotsiga barn du skrivit om
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-02 17:11:38 följande:
    mammab - om du går in på emmaljungas hemsida och klickar fram en vagn och sen på tillbehör så får du upp vad fotsack är!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723aha men dåså..då har ja både och då! hehe...en fotsack å en allround åkpåse!
    Hehe, man lär sig någe nytt varje dag
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3