• Sylt

Ringo --> FRÄCKT!

Klädsel  där mudden syns, helt ok. Har själv ngra sådana byxor o det är svårt att det inte skall synas igenom. Innan kände jag mig som Barbapapa i dessa byxor, nu är de mest sköna.....har man blivit mer bekväm än snygg *fniss*

Ngn som skall på Barnmässan i Gbg till helgen?

Måste bara berätta om vår spjuver-son. Han fyller tre i juli, vi har försökt att förbereda honom med lite bebisprat mm. En dag var vi av med honom här hemma i huset (det händer emellanåt att han gömmer sig), vi letade både uppe o nere, men hittade inte honom. Sen hör vi andetag fr bebiskorgen (ganska liten vit, uppställd på två stolar). Då ligger han däri, med en filt över så att man inte kan se honom . Han har säkert legat där i över tio min o gömt sig. Busunge!
    F.ö är han jätterädd att bebisen skall komma in i hans mage sen - som att det är hans tur att ta över bärandet *fniss*

Ha en fin dag, vi har strålande sol, klarblå himmel o väntar över 15grader

• Sylt
    Vickyb skrev 2007-04-13 08:52:04 följande:
    Ja vi skall dit imorgon.
    Jag med!

Hallon --> Vad praktiskt att ni väntar samtidigt
  • Sylt

Var hos bm idag, glukosbelastning - det är inte gott kan jag säga *rys*. Fick hyfsade värde, 6,5 (förra grav hade jag 5,4). Har ätit väldigt oregelbundet, slarvigt o godisaktigt närmsta tiden så jag känner mig nöjd ändå

Har tydligen en ganska liten mage (SF 26, v28+1 = lite under "normalkurvan"). Hoppas på liten bebis även denna gång

Hjärtljud: 140
    Blodtryck: 110/60
    Vikt : +10kg *hrm* Generad

Har bara skummat igenom sidorna...... skulle svara på en massa som jag glömt

• Sylt

Grattis syrra och mammab (i efterhand)

little baby skrev 2007-04-16 20:19:10 följande:
    Var hos MVC idagSymfus-fundus mått: 28Hb: 126 *puh*B-glukos 5,5Bltr 130/72Fosterljud 146Allt såg bra ut ,så skönt. Nästa gång skulle vi öva amning med en docka  hmm intressant.
    *fniss* vi fick också öva med en docka, känns mer än lovligt dumt.... fast det var ganska bra att gå igenom. Jag trodde att bebisen skulle ligga på rygg i min famn, men den skall mer ligga med sin mage mot mammans (svårt att förklara) för att få bättre grepp. Kan vara bra att veta så kan du briljera nästa gång *asg*
  • Sylt
    Jessa6 skrev 2007-04-16 21:59:30 följande:
    Jag mätte ju sf idag och har 26 cm i v 29. Alla säger att jag är så stor men det är jag ju verkligen inte då...
    Samma mått som mig, ligger lite under kurvan (man får se det som praktiskt Flört)

Beckah --> Vilken vedervärdig bm! Förvånad . Har en kompis som träffade en läk precis när hon blivit gravid. Det skulle tas blodprov o min kompis bara påtalade att hon tyckte att det var lite obehagligt, så svarar läkaren (kvinnlig) "Oj, lilla vän - vet du verkligen vad du gett dig in på. Du har klart värre saker framför dig än blodprov". Tack för den.....
  • Sylt

För er som har smärta som strålar ner i skinkan låter det som en släng av ischias (eller iaf "falsk" ischias). Det är bara att röra på sig, när ni sitter så försök om det är möjligt att sitta på en sits som tippar/lutar lite framåt. Själv brukar jag kunna strecha ut det värsta.....

• Sylt

Jen -->  Jag har ngt liknande ibland, har du provat att stetcha ut skinkan? Kanske inte så lätt när magen är ivägen Fundersam. Försök att hålla ut minst 30sek,

• Sylt

Lycka till Beckah!! *nyfiken* Såg att det blev ganska jämnt i omröstningen!

Och lycka till alla som skall till bm!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3