Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

BF Juli-07 Nr3

Hej tjejer!

Gud va vissa av er får tillbaka på skatten! Själv får jag tillbaka 1000kr å det tyckte jag var bra hehe jaja.. det känns bra iaf att slippa betala!

Ja det där med vikten är känsligt, nu senast när jag var hos BM då hade jag 6,5kg å det tyckte jag var lite jobbigt.. bara för att jag vet hur svårt jag har att gå ner i vikt. Men egentligen så är det juh inte alls mkt. Lider verkligen med er som skenar iväg så med vikten.

Beckah: Jag har oxå tänkt på Alva bland många andra tjejnamn, men  Alveline var juh jättefint!  Om jag nu får vara så fräck så skall jag föreslå det till killen men om jag känner honom rätt så  blir det nog ett nej. hehe han e väldigt svår att  behaga vad det gäller namn.... det skall vara "klockrent" hehe om det skall vara nått.

Denna veckan skall vi iväg å handla spjälsängen på ikea. Det blir en DIKTAD som skötbordet.

Skall bli skönt å få det gjort, sen är det bara bilstolen som e kvar av de större grejerna.  Nästa månad skall vi till Ullared å handla de sista av de små grejerna till bebben. Sen är vi nog färdiga med det mesta.

Känns skönt  att kunna slappna av lite  inför bebbens ankomst.  Det är bara BBväskan som skall packas sen

Oj nu blev det långt   hehe

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2007-04-03 11:55:20 följande:
    JoNaLi; varsågod att föreslå hehe bara roligt ju när andra gillar samma namn :-Möjligtvis jobbigt om vi hade umgåtts och båda skulle ha en dotter med samma namn men annars är det ju bara roligt ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Jo det är sant.. då hade det juh inte gått hade inte äns tänkt tanken faktiskt, hade en kompis som hade ett namn som hon gillade sååå mycket å ville ge sitt barn om det blev en tjej, så "tog" hennes kompis just det namnet till sin flicka som hon fick 2 mån innan. Å de umgicks mycket. Det tycker jag e rätt taskigt.
    Så det hade jag inte gjort..*ler*
  • FruRundberg
    Vickyb: Jag förstår att det är jobbigt.. vi separerade oxå jag å killen, 2 veckor efter fick jag reda på att jag blitt gravid.
    Nu har vi bott isär sen dess (september) å nu börjar vi verkligen hitta tillbaka till varandra. Efter mkt om å men, Jag har vart rädd att han bara velat pga bebben men så är det inte, säger han, å det måste jag lita på.
    Men iaf, ibland så kanske man måste separera å flytta isär för att komma till de riktiga å bra besluten. Å oxå inse vad man har, om man inte riktigt känner att man vet när man bor ihop.

Jag hoppas ni kan få löst det ni har mellan er, iaf för ditt å barnens bästa, du måste vara lite ego nu, för att du skall orka å må bra denna sisita tiden. Sen kommer bebis å ha ett litet syskon, å ha dessa tankar du har nu, det är jobbigt! Jag vet. Separerade från mina barns pappa när jag var gravid i 7mån med pojken. Men det var till det bästa det kom jag på sen.
    Nu är säkert din situation annorlunda från min då, men jag bara råder dig att tänkapå dig själv i första hand å dina barn. Sen kan jag lova att resten faller sakta men säkert på sin plats när man börjar må lite bättre.
    Önskar dig all lycka!! *kram*
  • FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-04-03 13:35:55 följande:
    var hos bm förra veckan och då var ja i v.25 och hade sf mått på 26...så omöjligt är d la inte beckah
    Samma här hade oxå SF på26
  • FruRundberg
    L2K skrev 2007-04-03 20:38:19 följande:
    Hmm... Försöker skriva hur det gick på UL idag men fl vill sig inte...Testar igen!! Läkaren sa att med två pojkar innan var det 75% chans att det är en kille till som vi ställt in oss på men det är en liten prinsessa!!! Fast Basse är lite besviken, han ville ha en lillebror. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Hihi.. jag har redan grattat men gör det igen! Åh myys med en liten tös!!

"hoppas" oxå lite på om man nu får lov att säga så utan att verka hemsk mamma

Kram
  • FruRundberg
    LindaoJohan skrev 2007-04-03 21:01:56 följande:
    ååh, ont i tuttarna!! Får väl skylla mig själv... har hört att det kan va bra å förbereda tittsen för lite smärta (ammning...) så när jag duschar så brukar jag skrubba dem med en tvättsvamp... svider som f-n... ni som har erfarenhet av amning, är jag knäpp på något vis...? tänkte att om jag utsätter dem nu så går det bättre sen...www.lindisen.bloggagratis.se www.lindisen1981.pixbox.se
    nä inte är du knäpp..*leR* men dra lite i bröstvårtorna lite då å då.. eller be kille göra det haha då kanske det blir kul för båda? Samtidigt som du härdar de litegrann..
  • FruRundberg

Men för att tillägga.. behöver juh inte dra så mkt så att du får så ont.

• FruRundberg

mammab: Jag skall oxå till psykologen idag.. ibland känns det extra jobbigt att gå dit.. som idag.. men jag hoppas det känns bättre när man väl e där..

Mjukis: Va skönt att det blev bättre.. vaknade oxå med molvärk i magen igen.. blev orolig så klart men försökte att slappna av å det blev bättre. Usch man stressar nog upp sig själv mer än vad det är farligt.
    Men i din situation förstår jag verkligen att det känns extra jobbigt!! Ta det lugnt å försök att slappna av idag *kram*

Vickyb: Fondtapaten var jättefin tycker jag!

Sol: Jag tycker oxå det är jobbigare å jobbigare att somna å hitta en bra sovställning. Älskar att ligga på mage.. men det går juh inte längre.. så nu är det ryggläge som e skönast.. men det går inte heller längre stunder..för då får jag svårt att andas emellanåt när bebben lägger sig på nått speciellt sätt.. å så kan jag oxå få krampkänslor i benen.. men inte i magen.
    Att sova på sidan känns oxå jobbigt för då håller bebben på att sparkas hela tiden åt det hållet jag ligger på.. å då kan jag verkligeninte sova.. haha inget känns bra!

• FruRundberg

Hej tjejeR!

Jag verkar inte varad en enda som känner att denna dag är skit..

Själv känner jag mig allmänt nere.. har inga pengar snart kvar å det är bara den 5 april..Hur skall jag klara mig under 15 dagar? Å HUR i allsindar kommer jag klara mig sen när jag får HP?? Usch vill inte äns tänka på det.. vill bara att killen vill flytta hem hit igen.. men han vill ta det lugnt.. å det förstår jag oxå.. men vill inte ha det så här osäkert.. när bebben kommer å så.. fyy.. vill bara ligga i sängen idag å inte gå upp alls.. har tappat lusten till allt å är bara en dålig mamma idag som inte orkar med någonting.. orkar inte äns gå iväg å handla för vi har ingen mat hemma..

Va myys med fika.. hade oxå gärna följt med på fika! Hade vart kul å lära känna er alla bättre

SOL: Klart vi e med å stöttar dig! Kan inte förstå hur jobbigt det måste vara för dig! När godissuget blir som störst brukar jag försöka äta annanas och vindruvor som e sött å gott!

Mammab: Jag skulle nog köpt en lite mindra två hjuling med stödhjul ist.. Hon lär sig fort å sen vill hon ändå ha en stor cykel

• FruRundberg
    MrsDarkness skrev 2007-04-05 11:15:34 följande:
    Ja, det måste vara för att det ligger på ett annat ställe :PTack tack :) första gången här.
    Välkommen hit
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3