Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Ja idag sov jag längre, 2 timmar faktist. Men det beror på att Saga vaknade 73ggr inom loppet av 2 timmar igår då hon lagt sig. Sen var hon vaken 02-04 imorse/inatt. Sen vaknade hon till några ggr efter de, men somnade om.  Så hon sover ännu.

Sov ju hela dagen igår istort sett, så hade räknat med en liten vakenomgång inatt.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen
    Vallmar skrev 2007-03-03 21:11:00 följande:
    Halvblod!, så klart du ska beklaga dej här, vi om något förstår ju dej!!Måste också beklaga mej lite. Vårat kylskåp gick sönder i förrigår. Helt plötsligt var all mat fryst! Så igår bar det iväg till kungens kurva, media maarkt. Det är en liten bit för oss o åka från vaxholm. När vi kommer fram drabbas jag av sammandragningar så jag knappt kan gå, det kändes liksom som ett bälte drogs ihop längs ner av magen och det gjorde ont i ryggen också, vid svanken. Är det verkligen normalt???Så det var bara o vända hem igen. I morse åkte vi dit igen o fick äntligen köpt kylskåp.Stora nyheten igår var att fly me gick i konkurs. Min sk bästa väninna jobbar där. Varje gång jag ringer henne numera så verkar hon upptagen. Det har hänt flera gånger att jag ringer o hon säger att hon ska ringa mej senare men inte gör det. Allt detta började sen jag blev gravid. Jag kanske inbillar mej men vi har verkligen glidit isär sen dess. Hon känns på något sätt frånvarande. Kanske har jag förändrats å det inte alls är hennes fel, jag vet inte...Ohh suck blir så deppad. Hon har inte hört av sig på 3 dagar nu så jag vet inte ens om hon har nåt jobb ändå känner jag att nu får hon höra av sej när hon har tid o prata! Eller va tycker ni? Förlåt det blev lite långt....Hoppas nån orkar läsa iallafall.
    Att de gör ont är inte bra. Ring din bm på måndag så du får se så du inte har UVI.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-03-04 07:43:05 följande:
    Gomorgon!!Nu har jag lagt ut en ny magbild från imorse v20. Vi har äntligen kommit halvvägs, så nu kan man räkna veckorna Ställde mig på vågen imorse och det visar sig att jag gått upp FYRA kilo!! Har nästan gått upp 1 kilo i veckan dom två senaste veckorna.. *puh* Undra om det för allt gott man stoppat i sig, eller att magen väger! På Tisdag är det dags för gravidgympa i vatten, och nu när snön äntligen börjar försvinna blir det många promenader! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Javisst är de skönt att snön sakta börjar försvinna   Jag längtar tills man slipper böka på Saga vinteroverall å hela köret.
    Många långa promenader skulle jag gärna gå, men nu sista tiden så blir jag helt slut bara av att gå till affärn, dit tar de 15min att gå enkel väg.
    Får ofta väldigt ont i magen då jag går oxå och svanken är inte att tala om.

Men ibland har jag bra dagar och passar då på att strosa runt en hel massa, bara för att få röra mig lite iaf

Men de onda dagarna ( som igår ), ja då kan jag inte förstå hur man ska klara hela vägen fram till juli.

Blev igångsatt med Saga 38+3 pga foglossningen och viktuppgången + humanitära skäl och kan tillägga att foglossningen är sämre denna gången än med henne.
  • solstraalen

Måste bara få säga att det känns som att jag är gravid för första gången

Varken Anton eller Saga har legat som bebisen i magen gör nu. Anton och Saga sparkade bara på sidorna om naveln ( hade moderkakan i framvägg med dom, denna gången i bak ) och denna bebisen sparkar till 95% bara rakt nedåt   Det är något jag aldrig vart med om. Antingen är de rakt ner mot blåsan eller så sparkar bebisen precis ovanför blygdbenet

Känns kul nu då bebisen börjar bli stark, känner av titt som tätt dens sparkar och så, även då jag går numera.

Imorse kom verkligen ett gäng rejäla sparkar/rörelser som kändes som ett helt jordskalv i magen

I sådana här tillfällen bara älskar jag att vara gravid

• solstraalen
    Vickyb skrev 2007-03-04 07:58:51 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-04 07:48:41 följande: Vickyb skrev 2007-03-04 07:43:05 följande: Gomorgon!!Nu har jag lagt ut en ny magbild från imorse v20. Vi har äntligen kommit halvvägs, så nu kan man räkna veckorna Ställde mig på vågen imorse och det visar sig att jag gått upp FYRA kilo!! Har nästan gått upp 1 kilo i veckan dom två senaste veckorna.. *puh* Undra om det för allt gott man stoppat i sig, eller att magen väger! På Tisdag är det dags för gravidgympa i vatten, och nu när snön äntligen börjar försvinna blir det många promenader! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღJavisst är de skönt att snön sakta börjar försvinna   Jag längtar tills man slipper böka på Saga vinteroverall å hela köret. Många långa promenader skulle jag gärna gå, men nu sista tiden så blir jag helt slut bara av att gå till affärn, dit tar de 15min att gå enkel väg. Får ofta väldigt ont i magen då jag går oxå och svanken är inte att tala om.Men ibland har jag bra dagar och passar då på att strosa runt en hel massa, bara för att få röra mig lite iaf Men de onda dagarna ( som igår ), ja då kan jag inte förstå hur man ska klara hela vägen fram till juli. Blev igångsatt med Saga 38+3 pga foglossningen och viktuppgången + humanitära skäl och kan tillägga att foglossningen är sämre denna gången än med henne. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24Ja det skall bli så skönt när man slipper böka på dom overaller.. slippa alla dessa kläder som skall på Jag har inte gått några lånpromenader direkt nu, inte mer än till dagiset eller ner till affären Magen blir alldeles hård och stramar så fort jag gör något typ. Så hur det går med långpromenader återstår att se.Jag har skolios, sned ryggrad och svankar det gör jag en del jag med. I början hade jag väldiga problem med ryggen, foglossningar eller falska sådanna. Då gjorde det ont så fort jag gick upp för backar eller gick långt, men nu har jag inte kännt av det så mycket. Fast iof så har jag inte ansträngt mig direkt det senaste! Ibland känns det som ryggslutet har gått av.. Skall till sjukgymnasten den 14 Mars, så vi får se vad hon säger. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Jag har oxå skolios, fast bara mild eller lätt eller vad dom kallade det, och är överrörlig i svanken. Fast skoliosen är inge ja märker av  (vad jag vet iaf). Dom upptäckte den av en slump då jag hade njurbäckeninflammation för något år sedan.
  • solstraalen

Saga är ju dålig, så hon vaknade 06 imorse och var hungrig.
    Hon var så gott som feberfri hela dagen igår, men så på kvällen fick hon över 39graders feber och vart totaldäckadoch innan dess ville hon inte äta, inte ens glass!
    Man verkligen såg hur ont de gjorde för henne å svälja.
    Så imorse 06 var hon jättehungrig å fick välling å somnade sen om.
    Men jag min kossa var så hungrig såjag var tvungen å gå upp å äta frukost å här sitter jag nu

• solstraalen

Vickyb: Men usch, en sån operation låter inge vidare.  De blir väl mer belastning för ryggen av att vara gravid? Tänkte om skoliosen kan förvärras av att vara gravid?

• solstraalen
    Vickyb skrev 2007-03-04 08:15:12 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-04 08:12:05 följande: Vickyb: Men usch, en sån operation låter inge vidare.  De blir väl mer belastning för ryggen av att vara gravid? Tänkte om skoliosen kan förvärras av att vara gravid? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Men jag hoppas in skoliosen förvärras av graviditeten. Denna graviditeten känner jag mig otroligt svag i ryggen emot vad jag kände när jag väntade Linnéa. Hoppas kunna få bra ryggövningar som jag kan träna hemma och stärka upp ryggen lite och jag hoppas att vattengympan hjälper lite. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Du får nog ett par bra övningar. De fick jag när jag va hos sjukgymnasten för hon gjorde klart för mig att oavsett svårighetsgrad av skolios så är de viktigt att ha bra muskler i ryggen och buken så det blir lite mer skydd för ryggraden eftersom man lättare skadar ryggen vid skolios. Iaf sa hon så till mig
    Hoppas de känns bättre i ryggen snart för dig.
  • solstraalen

Gah, nu rusar hormoner å allt i kroppen.

Idag startade dagen allt annat än bra.

Sjukt trött och ont i huvet efter alla dessa 16 veckor nu som Saga vart dålig ( vaknar ju på nätterna då ) och imorse vid 04 då hon hade vart vaken å ätit lite så somnade hon om, dock inte jag.

Väckte sonen nyss som kommer upp å gnäller som en liten 3-åring ( vilket jag i normala fall då jag inte e trött inte tolererar ), han har ett speciellt tonläge som han inte "får" ha mot oss vuxna. Han är endå 7år.

Så vi har bråkat nu oxå.

Skitmorgon!!

Jag avskyr att bråka med mina barn ( ja de e ju bara Anton än så länge, Saga e "för" liten ).
    Anton är snart 7½år och har sista 2-3veckorna börjat testa gränserna igen, kommit på att man kan ljuga för å slippa få skäll osv.... Ja det är väl en fas han går igenom som många andra barn.
    Men hade gärna sett att den kom då Saga inte var sjuk.
    Tack o lov e sambon inte gravid med en massa hormoner

Förlåt tjejer, behövde bara gnälla av mig lite.Gråter

• solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-05 07:14:43 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-05 07:02:14 följande: Gah, nu rusar hormoner å allt i kroppen.Idag startade dagen allt annat än bra. Sjukt trött och ont i huvet efter alla dessa 16 veckor nu som Saga vart dålig ( vaknar ju på nätterna då ) och imorse vid 04 då hon hade vart vaken å ätit lite så somnade hon om, dock inte jag.Väckte sonen nyss som kommer upp å gnäller som en liten 3-åring ( vilket jag i normala fall då jag inte e trött inte tolererar ), han har ett speciellt tonläge som han inte "får" ha mot oss vuxna. Han är endå 7år.Så vi har bråkat nu oxå.Skitmorgon!!Jag avskyr att bråka med mina barn ( ja de e ju bara Anton än så länge, Saga e "för" liten ).Anton är snart 7½år och har sista 2-3veckorna börjat testa gränserna igen, kommit på att man kan ljuga för å slippa få skäll osv.... Ja det är väl en fas han går igenom som många andra barn.Men hade gärna sett att den kom då Saga inte var sjuk.Tack o lov e sambon inte gravid med en massa hormoner Förlåt tjejer, behövde bara gnälla av mig lite.Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24 Åh det där med tonläge förstår jag fullt ut!! Min dotter har en speciell gnällig och grinig ton mot mig allt för ofta.. vilket kan göra mig helt galen nästan.. hon vet att jag inte tolererar det och hon får inte som hon vill när hon pratar med mig på det sättet. Det är ur jobbigt när det bara fortsätter å man börjar bråka... Nu e Liam sjuk med feber och ont i halsen, stannar hemma från dagis. Så började hon oxå i morse.. säger att hon oxå e sjuk bara för att slippa gå till skolan.. hehe aja jag gick inte på det iaf.. Så nu e hon sur på mig och tycker att jag inte alls bryr mig lika mycket om henne som lillebror.. *suck*Gnäll på! Det gör jag så ofta så.. ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    För de första menade jag inte 16 veckor utan dagar

Tur att ingen har sagt att det är en dans på rosor att vara förälder.
    Oavsett om vi hade vart gravida eller inte så hade förmodligen våra barn gjort uppror imellanåt. Men men.. Jag ska försöka tänka positivt. Dock inte nu.
    *känner mig som en grinig kärring som ska börja gråta när som helst*

Tror/vet att de blir överdrivet mycket  just nu pga att jag håller på få tuppjuck på att Saga hela tiden är sjuk

Jag längtar tills sommaren å magen e borta, eller ja..bebisen ute iaf och alla sjukor förmodligen e bortflugna å man bara kan gå iväg med en picknickkorg med ungarna å ha de trevligt hela dagarna.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3