Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

åh nu känns det som att våren verkligen är här!
    Har tränat sonen att cykla, men han har inget tålamod så vi fick ge upp efter en stund.
    igår var vi till IKEA i gävle och shopppade hurra!!
    jag älskar att åka iväg en heldag så där!
    Passade på att handla vårkläder till Cappe och en klänning från Lindex till mej själv.
    På kvällen var jag ut med jobbet, vi har en resturang här som heter "Broken Dreams" och de serverar amerikansk mat. SÅÅÅÅ GOTTT!!!
    åt förrätt potatisskal med ost och bacon och gräslökssås.
    Varmrätt Baconvirad kycklingfile med ost, pommes, sallad, guacamole, beasås och grillad majs.
    Efterrätt glass med grädde, chokladsås och godis.
    Samt massor med vatten.  Summan gick på 200 kr. som jobbet stod för

nu ska jag nog vila en stund, resten av familjen gör det så då kan jag passa på också.

• copernicus

Härlig morgon här med!
    Jag och Cappe är lediga och sambon sover efter sitt nattskift, så nu ska vi gå ner på stan luncha och äta glass.
    Härligt!
    Fick sms från en kompis att hon klockan 9 i morse fick en till dotter, känns som det börjar närma sig nu!
    Ha en bra dag alla!

• copernicus

herregud 3,5 miljoner?
    Det är inte klokt vad det kostar i storstäder!
    Vi köpte vårt hus 03 och fick då betala 490 000:- och med en massa renovering hoppas vi få upp värdet en heldel.
    Förstår inte hur man kan få lånelöfte på så mycket pengar och vad blir handpenningen?
    Tur man bor i mellanstorstad!

• copernicus

man kan inte se på hjärtljuden om det är en tjej eller kille.

Visst är det farligt med de höga lånen eftersom räntan kan gå upp mycket. I början på 90-talet tror jag det var räntan gick upp 500%, har man haft bundnalånoch måste "låna om" då kan det verkligen bli jättedyrt.
    Prinsessan Zelda: Vad skönt att ni fick ut så mycket för erat hus!
    Vi funderar på att sälja och köpa nytt, men måste renovera lite till först för att få ut det vi gett för huset.

• copernicus

snyggt tbmh!
    Har också långt hår och vet vilke befrielse det är när man klippt så långt som du gjort!
    I julas klippte jag av 2 dm från mitt då midjelånga hår. Egentligen klippte jag så mycket mest för att få tillbaka mitt självfall som kom när jag väntade Cappe men försvunnit under den här grav. Men se det gick inte! Den här tjejen har tagit bort allt det fina hos mej!!

• copernicus

godmorgon på er!
    Ska snart iväg till jobbet, men har åkt på förkylning igen, typ 2 veckor sen sist.
    Jättekul att stå hela dan och vara trevlig när jag bara vill ligga i sängen.
    Måste klä upp mej och sminka mej ordentligt så jag inte ser så sjuk ut!!
    Var iväg till mvc igår och allt var bra.
    Var mest rädd för mitt sockervärde (vad det nu heter) men jag hade 4.4 och det ska ju ligga under 8 så det var ju bra.
    Skönt att det inte är lika fint väder idag när jag måste vara inne hela dan!

• copernicus

coop har hjälmar, precis som typ barnenshus.
    Kolla så att hjälmen har säkerhetsband ska vara grönt tror jag.
    Brukar finnas kuddar i olika strl. så hjälmen passar huvudet ett längre tag.

• copernicus

hallå tjejor!
    har inte varit in på hela veckan, har nåt speciellt hänt?
    Jobbade idag men är nu ledig till på måndag ska bli så skönt!!!!
    Nästa vecka har jag sista babygrupperna sen går jag ner på halvtid, kanske jag hinner vila nåt då?!
    Har återigen en rejäl förkylning hostar, kräks, hostar, kräks och snorar. Undrar emellanåt om kroppen bara består av äckliga saker! Blääää
    Mat? njae inte så sugen på det alls, men oliver lät gott!
    Måste baka till imorgon jag åkte på efterätten till släkt middagen... som vanligt men har ingen aning om vad jag ska göra!
    Måste fundera!

• copernicus

Fy vad snålt av donken, har ni inga förmåner alls?
    I butiken jag jobbar har vi 25% på ord. priser och tävlingar där vi kan vinna olika fina priser. Fick den här månaden både cd-presentkort på 150 kr.  och p-kort på makeup-store för 350 kr.
    På fredag ska jag till makeup store på sminkning, fick det i julklapp av min sambo coh får då plocka ut varor för 495 kr. också plus mina 350:- ska bli så vårfin!!

• copernicus

mammab:
    vad tråkigt, jag menar ibland får man inte tillbaka nåt för all tid man lägger på jobbet!
    Företaget jag jobbar för är verkligen måna om personalen på många sätt- inte alla! men vi får tex. inte betalt för p-möten utan får pengar att gå ut och äta för vilket är bra för sammanhållningen!
    Jag förstår om du inte vill tillbaka till donken om det är dålig personal där!!
    Löste det sej med sgi för dej?
    Jag har också massor av papper och ser inte fram emot att ta kontakt med fk!!
    Pratade med dem i höstas men tror jag måset skicka in papper igenLedsen

ha ha nu helt plötslig har jag fått alla smilys  som ni andra haft ett tag! Skojsigt!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3