Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Beckah82 skrev 2007-03-29 09:44:58 följande:
    Just ja...I natt kom första krampattacken i vaden också...mindre roligt. Hade varje natt i slutet med Victor, den här gången var jag mer förberedd, det är ju bara att trycka foten åt rätt håll så släpper det men det är lite otrevligt att vakna upp med kramp.Har lite träningsvärk i den vaden idag hehe otränad...så man inte ens klarar av en liten kramp.Fler som börjat få kramp i vaderna? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Japp jag har haft kramper två nätter i rad nu så det är inge vidare men man är ju van sen när man spela fotboll att man fick kramp på nätterna så det satt i ryggmärgen hur man gör så det gick bra...

Men det har varit JÄTTEVARMT inatt ska nog ta bort duntäcket hehe...
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Kladdkaka med glass eller grädde är ju gott och enkelt

100 g margarin eller smör
    2 ägg
    3 dl socker
    2 dl vetemjöl
    3msk kako
    1 msk vaniljsocker

175 C i 20 min

• little baby

Jag sökte på nätet och kom fram till "Strålsäkerhetscentralen"  där stod detta:

"Användning av solarium under graviditet påverkar inte fostrets utveckling, utan UV-strålningens påverkan gränsas till moderns hud."

Använd inte solarium:

du är under 18 år gammal

din hud är känslig för solen och om du har svårt att få solbränna

du varit i solen samma dag

du använder medicin eller är sjuk

du eller någon i din släkt har haft hudcancer

"Att gå på solarium är inte säkrare än att solbada"

• little baby
    zandrisen skrev 2007-03-29 10:07:39 följande:
    Little baby, ja, det var ju bara den biten att kakaon är slut, det var ju kladdkaka jag tänkt göra från början....
    Ja det skrev du ju....

Hmm äppelkaka/paj med vaniljsås?

typ som en sockerkaka fast du lägger äppelklyftor ovanpå och strör lite socker och  kanel över och sen in  ugnen grädda 175-200 C ca 45 min 
  • little baby
    Zandrisen: Åk och köp fikabröd annars..du är ju gravid "orkar inte baka" Flört folk förstår haha
  • little baby
    zandrisen skrev 2007-03-29 10:19:47 följande:
    Little baby, kan inte åka iväg, släpar ju runt på rullstolen vettu... Hade inga äpplen heller.... Fasen...
    Juste...tänkte inte på det..
    ja rulltårta är ju smidigt oxå och gott Räcka ut tungan (som allt annat fika bröd just nu )
  • little baby
    Vickyb skrev 2007-03-30 08:52:13 följande:
    Morrn morrn. Vi har varit uppe ett tag vi oxå. Har precis ätit frukost och snart så skall vi åka till slottskogen och leka i parken med några andra barn och mammor. Lillstumpan väcker oss tidigt här varje morgon. Strax innan 7 kommer hon alltid in och lägger sig, eller drar av oss täckena. Och då är det dags att kliva upp om hon inte vill ligga kvar och gosa en stund.På söndag går jag in i v24 (23+0). och magen mätte ju faktiskt 24 när jag var hos bm igår.. så egentligen är det inga konstigheter, men tänk om BM har rätt. När hon kände på livmodern så trodde hon att jag skulle vara längre gången.Nä, dags att göra i ordning sig kanske, måste ner och handla lite god fika som vi skall ha med oss och kanske några nya sandleksaker.Ha en bra dag! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Åhh så mysigt det låter längtar tills man själv kan ta med sitt barn på utflykter och leka och träffas med andra barn *mysigt*
  • little baby
    Mjukis82 skrev 2007-03-30 08:57:18 följande:
    Nu åker vi! Håll tummarna för oss! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    LYCKA TILL jag håller alla tummar och tår
    Hälsa danskarna Flört
  • little baby

Ja vädret är underbart ska ta och plantera lite blommor som jag köpte igår, hoppas det inte blir mer frost och kallt...

• little baby
    Beckah82 skrev 2007-03-30 09:51:36 följande:
    Nu har jag beställt ett riktigt könsultraljud så jag slipper gå och veta till 90 % bara...känns ju jättefånigt att tro att det är en tjej om det kikar ut en kille Vill ju VETA ordentligt Den 18 april är det dax. Jag är egentligen tillräckligt lågt gången från och med idag (26+0) men tyvärr fanns inga tidigare tider. ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Synd att du får vänta så länge men den som väntar på någe gott........

Vad tror du själv då? Känns det som att du väntar en liten tjej? Eller känns det som när du vänta ditt första barn?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3