Inlägg från: Mommmy Dearest |Visa alla inlägg
  • Mommmy  Dearest

BF Juli-07 Nr3

Vart skickar man hindersprövningen till? Alltså ansökan om hindersprövning? Det står till skatteverket men dem har ju flera miljontals olika adresser!

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Mommmy  Dearest

Min sparkar för fullt precis INNAN jag ska lägga mig så det är omöjligt att sova...
    Har märkt att den är mest vaken på nätterna vilket är lite frustrerande. Speciellt när man gärna ligger vaken och håller om magen.

• Mommmy  Dearest

hehe, ja vi funderar på det där med dop.
    Tycker nästan att jag ska låta det vara, min bebis får välja själv vad för religion den vill ingå i

dock ska jag HA EN BABYSHOWER!!!!!

Det har jag bestämt mig för sorgliga är att jag är så ung och de flesta av mina vänner inte förstår sig på detta med barn och den starka vilja jag har att vilja ha barn. Inte nog med det, dem har väl inga pengar heller för den delen Fundersam

Men detta med dop får vi tänka över lite till

• Mommmy  Dearest
    Halvblod skrev 2007-03-21 07:01:19 följande:
    Jag ska oxå ha Babyshower (datum och allt är redan bestämmt...hehehe)...och inget dop då vi tycker att barnet själv får bestämma ev religon i framtiden. Jag är född kristen och sambon är född muslim så det kan bli lite känsligt att "välja bort" ena släkten pga ett dop.
    Ohhh! Låter ju jätte intressant När ska ni ha er Babyshower då? Jag är själv född kristen och samma gäller sambon men det knepiga med min familj är att dem är så jävla strikta. Pappa kommer från en Sjundedags adventistsamfund i Filippinerna och mamma är helgenom katolik i Filippinerna (båda föräldrar är födda och uppvuxna där, de tar religionen på lite större allvar)

Hur som helst när jag föddes blev jag klämd emellan så att säga. Mammas släkt var emot pappar och tvärtom. Det var inte heller bättre av att det var så stor rivalitet mellan de två olika byarna också. Lite som Romeo och Julia stuk där. Hur som helst så spenderade jag mer tid med pappas sida av släkten och "döpte" mig därav till Seventh-day adventist.
    Marcus däremot tycker att hela grejen är skitsnack och bryr sig inte så mycket Fundersam Han är född Katolik. Så vi bestämde oss för att låta det vara och låta bebisen få egna erfarenheter och influenser från olika håll. Alla mina vänner tar för givet att vi ska döpa vårt barn.

Ska till läkaren nu angående mitt bröstproblem (såriga oh varande bröstvårtor) hoppas att hon har en lösning
  • Mommmy  Dearest

Är tillbaka från läkaren. Hon sa itne så mycket utan remitterade mig till en allergolog.
    Jag är säkert med utbildad inom denna sjukdom än vad fan alla läkarna någonsin har varit. Trött på att höra samma saker om min jävla eksem. blablabla - alla säger samma sak och ger mig samma grejer, eller så skickar dem mig vidare till någon annan så att dem slipper mig. urk

Skrikandes

• Mommmy  Dearest

Har precis kommit hem från skolan, USCH! Psykologi, verkligen ingenting för mig...

Åhhh vad smart att du gör det på kolonin!!! Det är ju en jättebra idé. TÄnkte själv på vart fan jag skulle ha den, och perfekt. Min moster äger en liten kolonilott här i stockholm + att släkten älskar att laga mat så det får dem fixa, sen får alla komma förbi med presenter och lite tjejsnack

YAY! Ska börja planera min babyshower då... vet exakt när var och hur

• Mommmy  Dearest

Grattis till pojken Veronica!

Ehh en panikfråga, åt nyss 2 mackor med TONFISK på (på burk) är det okej?!?!!
    Jag läste igenom broschyren jag fick från BM och det står inget om det där, i alla fall inte PÅ BURK...

• Mommmy  Dearest
    Pjuh!!!

tur det tillagade den också, ganska gott tills jag började tänka efter, sen blev det panik...
  • Mommmy  Dearest

hehe ät mat, mat är bra

mrsbygg skrev 2007-03-21 20:31:51 följande:
    så! shoppat till saga då, blev nya skor, jacka mössa å vantar...sen lite annat smått å gått..ohhhhh va sugen ja var på köpa bäbis kläder! dom hade fått in nya kläder på hm!! så sött..men men
    Hihi bebiskläder Själv så skulle jag till lindex för att köpa en amningsbehå för jag KAN inte ha bh:ar med bygel längre. Hur som helst så hittade jag ett neutralt 8-packsplagg till bebisar!!!! SÅÅÅÅ GULLIGT!!! Så jag köpte den i strl. 56

Är det okej att ha typ 6 plagg i strl 56?? räcker det? usch, vill ju inte köpa för mycket eller för lite. Vore synd om bebben växte ur det direkt..
  • Mommmy  Dearest
    Ang min eksem, det är hemskt!!! jag vill ju så gärna amma om läkaren på MVC sa att det förmodligen inte kommer att gå om det fortsätter såhär. Med fortsätter så menas det:
    Jag lägger på en receptbelagd kräm (som läkarna inte vill ordinera ut mer än 1) på bröstvårtorna.
    Därefter lägger jag över en kompressor och tejpar på kanterna. När jag tar av mig dem så är b.vårtorna jättefina men sedan börjar kanterna luckra upp sig och ut kommer var. Blev så glad när jag fick råmjölk för jag vill ju så gärna kunna amma

Ang. Bebiskläder, uhh, tydligen behöver JAG inte köpa något själv. Min mamma sa det också, att man kan köpa allting senare efter att man har fått så mycket. Det enda jag är lite skeptisk över är om mina vänner (som tyvärr har blivit allt färre) kommer att ha råd Fundersam
    Sen är det ju släkten och bekanta, dem lär ju ge något. Men det är ju så ROLIGT att gå och köpa små yttepytteplagg till lilla snutten
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3