Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

BF Juli-07 Nr3

Calylite:

Hehe, knarkarmorsan! Nej... hupp, det är för tagiskt att det faktiskt existerar sådana.

Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
  • H  e  l  e  n  a
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-23 19:35:59 följande:
    Herregud va min Albin är go...han har gått å lagt sig men vill inte alls sova idag så kommer han ut och ger mig sitt gossetäcke och säger godnatt mamma jag älskar dig
    Åååhhh!!!! *längtar efter min lille pojk*
  • H  e  l  e  n  a

Ska till bm imorn och jag hoppas att hon då tar reda på hur min Lilleman ligger för jag har oxå svårt att avgöra det själv! Har dock lite misstankar om att han kanske, kanske har vänt sig med huvudet nedåt och börjat fixera sig eftersom jag känt en del ilningar i blygdbenet sen ca två veckor tillbaka... *hoppas*

Nu är det dags för Zandrisen att höra av sig och berätta att allt är bra med henne och Liten...

• H  e  l  e  n  a
    Nathalie009 skrev 2007-04-25 11:51:28 följande:
    oj vad tidigt när brukar de fixera sig??? Evelina låg me huvet ner länge men fixerade sej gjorde hon inte förens v 37 de brukar väll inte fixera sig såhär tidigt?? :S
    Enligt vad jag läst så fixerar sig ofta förstagångsföderskors barn redan runt v 32, men nästa barn kan dröja betydligt längre...

Näpp, dags att fortsätta skriva på c-uppsatsen *snark*
  • H  e  l  e  n  a
    Nathalie009 skrev 2007-04-25 11:55:18 följande:
    SyrranH: av alla jag känner som har barn har jag aldrig hört talas om att bebisen fixerat sig såhär tidigt faksikt å de flesta e förstföderskor :) men d händer väll säkert=)
    Verkar stå olika saker på olika ställen (som med allt annat!)
  • H  e  l  e  n  a
    annki72 skrev 2007-04-25 19:14:05 följande:
    halloj, nu har jag fått hem min amningskudde, helt perfekt att ha laptopen på en stor med röda merimekko blommor på, så snygg
    Då kan jag passa på att fråga dig: hur sätter man på den? Mitt på eller på ena sidan om du förstår hur jag menar... Har oxå köpt en, men din är finare får jag säga; min har små nallar på!
  • H  e  l  e  n  a

annki72:

Hehe, den har alltså många användningsområden! Praktiskt! Ska genast hämta den och sätta bakom ryggen för det kan behövas!

• H  e  l  e  n  a
    annki72 skrev 2007-04-25 19:33:36 följande:
    SyrranH: japp man kan ha den till mycket, även till bebisen.Trä in kudden i ett babypåslakan och vrid om nertill så blir kudden till en liten sit/liggsäck.Praktisk höglägestöd vid förkylning och ett skönt underlag vid babymassage då barnet ska ligga mjukt men stadigt, varmt och ombonat.
    Mysigt! Tack för att du delar med dig av tipsen!
  • H  e  l  e  n  a

Kramar till alla er som lider av hemska graviditetsbesvär eller har sjuka barn!!!!
    Skönt att höra att tappen var opåverkad, Pussel. Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå bra!

Tycker också att det är jobbigt att vara gravid nu. Går in i v 32 idag och fast jag inte är dunderstor (bild kommer snart i foto-tråden) så känner jag mig otymplig och på kvällarna ligger jag som ett kolli i soffan... Använder säkert fem sex kuddar för att det ska bli någorlunda bekvämt.

Idag ska jag få lite roligt iaf! Vi ska till Ikea och handla "det sista" till vår Lilleman. Det blir skötbord, badbalja och en byrå att stoppa små bebbkläder i *myyys*!! Efter det ska jag fira farmors födelsedag och kommer då träffa min gravida kusin med BF 8 juni. Har inte sett henne sen jul, så det ska bli jätteroligt!!

Önskar er en fin helg allihop!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3