• Sylt

BF Juli-07 Nr3

Godmorgon tjejer!

Vi har köpt vagn, bilstol och lite kläder. Även fast det bara skiljer tre år mellan barnen känns det som att man vill köpa lite nya kläder, den lille måste ju hänga med i modet (min man förstår inte riiiktigt)

• Sylt
    Jen2006 skrev 2007-04-20 08:53:56 följande:
    Sylt: Min sambo liknar din man med förståelsen för bebiskläder... Det brukar låta så här när något kommer på tal "men han kommer ju ändå inte veta vad han har på sig när han är så liten..."
    .... jag försöker ge igen med det dåliga samvetet " ska den lilla stackaren alltid få ärva, aldrig få ngt nytt, redan från början - snyft". Detta kallas kvinnlig list.....

hemlis --> Vill bara säga att en bilstol med bas är TOPPEN!! Klart bästa bebissaken vi köpte förra gången!! Otroligt skönt att slippa trixa med bältet varje gång.
  • Sylt

Halloj!

jag läser det mesta, men kommer inte ihåg att svara....

Själv har jag sonen hemma fr dagis idag, han kräktes inne på Ilva (typ danska Ikea som vi har i Malmö). Jag frågade efter papper o liknade för att städa, tjejen blev jättesur. Precis som att jag kan hjälpa att han kräktes! Det var i en hörna i entrén..... Stackars.

• Sylt
    mrsbygg skrev 2007-04-23 12:45:13 följande:
    usch jobbigt! saga spydde inne på hm förut..fast då kom en jätte gullig tannt som jobbar där med papper å grejjer..ingen fara alls hon tyckte bara syn dom saga hehe..
    L2K skrev 2007-04-23 12:45:46 följande:
    Jag tror att ni planerade att han skulle bli sjuk just där i just den affären, för som förälder älskar man ju när ens barn är magsjuka!
    Javisst! Jag ville ju inget hellre
    L2K skrev 2007-04-23 12:45:46 följande:
    Jag tror att ni planerade att han skulle bli sjuk just där i just den affären, för som förälder älskar man ju när ens barn är magsjuka!
  • Sylt

Jag tror inte heller att min skinn klarar av att bli mkt större , men det gick ju förra gången!
    Smörjer magen varje kväll o hoppas att skinnet håller

• Sylt

.... jag är livrädd för epi, vill inte att ngn skall in o gräva bland alla mina nerver i ryggen!!! Sist hade jag hellre ont, vi får se hur det går denna gång

• Sylt

.... jag är inte rädd för smärtan när man får sprutan i ryggen, jag är rädd för vad som kan hända om de sätter den fel *skräms* Fundersam

• Sylt

.... jag vet att det inte händer olyckor så ofta, men det är ju ett ganska känsligt och viktigt område. NU har jag skrämt alla färdigt Skrattande

• Sylt
    SyrranH skrev 2007-04-23 18:46:08 följande:
    Usch, säg inte sådär, jag ska ju läsa vidare till barnmorska sen hade jag tänkt...
    Jag är inte heller så sugen på praoelever när jag skall föda *asg*.
    Tillåter aldrig heller att de får öva på mig när det skall tas blodprov (jag svimmar ivf, men det känns bättre att svimma hos ngn erfaren *sund logik*)
  • Sylt
    tbmh skrev 2007-04-24 07:38:46 följande:
    Det är fortfarande många som vill vara med på listan som för mig är okända och jag är ju här varje dag....  Vill ju inte att det ska bli en kopia på första listan där den som föder i juli vill vara med på en lista och skriver in sig. Vem bestämmer vilka som "får vara med"... usch... låter som lekisfasoner... det klarar jag inte... Ska jag ta med alla som vill vara med även om jag inte känner igen dem? Hjälp mig nu... jag vill inte vara en elaking.
    Alla som anmäler sig i den andra tråden "får" väl vara med.....?

Håller tummarna för zandrisen!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3