Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

Beckah: håller nog med om att den inte var så stor förra gången och ganska stor den här om du förstår! Men väldigt fin!

L2K fy f-n!!!! Jag har nog världens bästa chef!! Har haft skit också men nu har jag haft turen och få en super!!!
    Hon ordnar presenter till alla till varje p-möte typ en tia-lott, ett ljus eller så, hur uppskattat som helst!

Mammab: håller med L2K kolla upp det!!!!
    Alla pengar är bättre än inga speciellt om du inte har når slutdatum från Donken, då kan du kanske tillgodo räkna dej mycket mer ön du har idag!

Jordgubbar mmm har inte heller några hemma, men väl världens påse med godis!!

• copernicus

L2K jag förstår dej!! Vem vill ut och söka jobb om man inte verkligen behöver?
    Skönt att du fick veta om bidraget det är verkligen ett tillskott!!
    Nåt sånt har inte jag! Men jag har bara ett vikariat också!
    Berättade för min andra chef (mindre bra) att vi väntar barn till sommaren kul sa hon.
    -När sa du?
    -Juli (jag)
    - ja men då så, då är du igång  och jobbar i höst du har redan kö
    - suck (jag)
    - ja du var ju inte hemma så länge med Casper
    _neeej hmm

åh jag kommer inte kunna vara hemma nåt jag som har längtat så!
    Jag har ingen vikarie och får kanske skylla mej själv då jag inte hittar nån som duger!

• copernicus

L2K jajag måste fixa vikarien själv eftersom jag jobbar åt ett studieförbund och det är "min verksamhet".
    Som tur är jobbar jag med barn och kan därför ta med mej barnet iverksamheten.

Pusselbiten: När vi skulle köpa vår bil kollade vi med banken där vi hade vårat dåvarande billån, de gav oss ett erbjudande som var långt sämre än bilfirmans erbjudande, ett ballonglån.
    Normalt säger man att ballonglån är farliga eftersom du väljer en summa som ska betalas efter ett par år och ofta har bilen inte ens det värdet kvar då som ska betalas. Vissa firmor är kända för detta har jag förstått.  Men vi la en summa som vi vet att bilen med råge är värd och fick därmed ner månadskostnaden ca. 2000 mot vad banken erbjöd.
    Men man ska se upp och veta vad man gör!! Vi kände oss säkra eftersom det var en släkting som hjälpte oss.
    Tidigare har vi haft banken och medlemslån och varit jättenöjda med det.

• copernicus

godmorgon och glad påsk!
    Har också bakat idag ska snart påsläkt middag hos mamma och sen ska Cappe sova kvar där.
    Vi ska fortsätta bygga imorgon och behöver "vara i fred".

Förstår inte varför folk ska behöva titta på unga föräldrar, förr var ju alla unga!!

• copernicus

mm greksallad!! Blev sjukt sugen nu!
    Ska nog äta mannagrynsgröt själv

min erfarenhet av akupunktur är att det hjälper jättebra!
    Har en wiplashskada som jag fått nålar emot i flera år och det har hjälpt under benhandlingstiden.
    till min foglossning förra grav fick jag en del nålar i örat och det funkade bra, min sambo satte dem efter att vi gått en kurs i föräldragruppen. Man måste sätta nålarna innan värken sätter in ordentligt annars gör det för ont med nålarna. På förlossningen satte sambon en nål i huvudet det var vad vi hann med och jag tog sen bara lustgas så jag är övertygad om att det funkat på MEJ!

• copernicus

L2K det var barnmorskan som ledde föräldragruppen som började prata om det, Hon arbetar en del på förlossningen men eftersom det bara var hon som kunde så var ju chansen ganska liten att vi skulle få möjligheten till aku. Då frågade vi om inte hon kunde lära oss, vilket hon ställde upp på på fritiden. Vi träffades hemma hos olika par ett par gånger och fick både papper och nålar. Jag har nålar kvar faktiskt så vi pratar nu om att gå en rep. kurs om möjligheten finns. Fast nu finns uskor som kan på förlossningen, men det kändes skönt att veta att sambon hade nåt att "sysselsätta sej med" och kunna hjälpa mej!

• copernicus

L2K ja precis!

gud vad ni pratar mat och annat gott, jag blir vrålhungrig!
    Har bara ätit lunch idag, iof sen sådan. Men jag åt massor, sill, lax och janson mmm
    sen fanns det pavlova kvar så lite sånt slank ner också
    Vill inte väga mej på nästa kontroll!!

Satt hela eftermiddagen hos mamma och ritade mallar till smycken jag vill att hon gör öh önskar att hon gör menar jag.
    Hon skulle iväg till smedjan idag så hon ville se det hela innan. Har en ide om en prinsesskrona som halsmycke i silver till lilltjejen. Måste bara bli såå sött!
    Fick varsit hjärta i silver och koppar när sonen föddes och det är jättefint så det vore kul att få mamma/ barn smycke nu också-

• copernicus

ja ett kilo mat är det säkert inte svårt att få i sej!
    Som tur är förbränner man en del också!
    Jag tänker inte börja fundera på vikten än, mer än att jag inte äter mer än jag behöver!

jag tycker att det blivit svårt att sjunga nu för lungorna kan inte få sånt space som förut (har stor lungor) men känner inte att det trycker så mycket än.
    Mamma sydde en amningskudde när jag väntade Casper den är ganska stor och numera min bästa vän på natten. Använder ena änden till kudde och har andra mellan benen, så nu sover jag bra också.

Nu börjar Äntligen hemma måste kika

baj baj

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3