• Tania

BF Juli-07 Nr3

Vallmar skrev 2007-03-04 18:32:59 följande:
    mammab: Förstår exakt va du menar me rök. Rökte ju också men nu e man mer anti än någon annan mot ciggrök. Som tur är så har mamma slutat röka efter 40års konsumtion. Å hon var typ den enda kvar i min släkt som rökte.tmbh: Din svärmor borde sluta röka inne av respekt o om hon  bryr sig om sina barnbarn. Min mamma rökte nämligen inne men slutade med det när syrran fick sin. Man måste ju tänka på att passiv rökning är väldigt skadlig!!
    Jo så tycker jag med men en rökare som hon ser det som sin rätt att röka i sitt eget hus... dvs egoist som de flesta rökare är.

Det "roligaste" är ju att hon har proppar i hjärnan (en opererad) hennes syster har haft hjärnblödning pga likadana proppar på samma ställen som hon har. Hennes läkare har sagt att om hon inte slutar röka så dör hon. Micke har sagt åt henne att sluta NU och frågat om hon inte vill se Melle växa upp. Då säger hon att "det är så mycket nu". Hon vill helt enkelt inte sluta röka och hon kommer dö med ciggen i handen.

Hur kan man fortsätta med något så idiotiskt när man VET att man har saker i hjärnan som man kan dö av när som helst och som man förvärrar med rökningen.

Tänk va kul det skulle vara om de bara sket i ciggen och man kunde åka dit och hälsa på ibland.
  • Tania
    Vallmar: jag tror också att fd rökare blir mer anti än ickerökare MEN jag tror man tar till sig den inställninger för att INTE blir frestad att börja igen.
  • Tania

Alltså... snus har jag inget emot alls för det drabbar ju bara användaren inte omgivningen.

Men tragiskt att man inte fattar att det är skadligt eller ännu mer tragiskt att MAN FATTAR men FORTSÄTTER förstöra sig själv.

• Tania
    Åsa82 skrev 2007-03-05 17:36:56 följande:
    förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
    Jag stod still på +2kg jättelänge. Sen hade jag inte vägt mig på två veckor ungefär och förra veckan vägde jag mig och har hoppat upp till +6kg.

Kan tänka mig att det är det eviga godis och chipsätandet på kvällarna som säger sitt nu
  • Tania

Vill bara säga till er alla att jag älskar "röran" här i vår tråd och tycker att det är jättekul att komma hem efter jobbet som se att jag har 50-60 inlägg att läsa igenom

Jag känner mig absolut inte osynlig och om jag inte har något att säga nån dag så behöver jag inte känna mig tvingad att skriva något.

Detta är en skön ventil!

• Tania

jennsans: Ja visst är det så! Om man känner sig osynlig så är det ju så lätt att hojta
    HALLÅ!! OSYNLIGHETSVARNING!!!

Det får nog upp ögonen på någon i alla fall så man får svar.

• Tania

jo färskingarna får ta sig i kragen och gaska upp sig. Här är alla välkomna men man får vara envis ibland.

Nu ska jag tömma näsan på innehåll!!

• Tania

SJUUUUUK..... blää....

Jag har en fruktansvärd nackspärr, en hemsk förkylning som gjort att jag tappat smaken och en bebis i magen som har en framtid inom cirkusen... och med det menar jag volterna h*n gör.

Det senaste är ju bara mysigt men ändå...

Jag ska slänga mig i duschen och försöka locka med mig min man som varit hemma idag med Melle som fortfarande har feber. Sist jag fick med honom i duschen hade jag lagt en konstnärlig egenritad skattkarta på hans dator så att han hittade mig.

Undrar vad jag ska hitta på nu.... hehe... klä av mig naken och bara vandra omkring kanske hahahaha.... nä förresten.... Melle är ju hemma.

• Tania

Till alla er som INTE har den underbara vetekudden (vetevärmaren) så kan jag rekommendera er att köpa JULAs verekudde.

Den kostar bara 99:- och har ingen speciell lukt.

Kolla in på deras hemsida och sök på vete värmare eller vete kudde med mellanslag så kommer den fram.

www.jula.se

Den är suverän. Jag har en både hemma och på jobbet..... hehe... är ju inte så långt att gå från jobbet till Jula eftersom jag jobbar på våningen ovanför

Kan till och med sträcka mig såååå långt i min vänlighet oss gravvisar emellan att jag kan tänka mig att skicka till er som inte har Jula i närheten.

Jippie... min man hoppade in i duschen nu... han fattade piken när jag sa att det är så tråkigt och ensamt att duscha.. hahah... jag återkommer!!!

• Tania

Äsch... jag drog en nitlott i duschen Jag fick massera hans rygg. Fast han kompenserade det ganska bra med att åka till Ica Maxi för att köpa en massa fikabröd.

***VARNING FÖR FRESTELSE***

Jag ska mumsa på wienerbröd, munkar med vanilj, vaniljhjärtan och cola till det

Herregud... tänk om jag inte känner någon smak!!!!! Katastrof!!!!

Inte hjälper nässprayen heller när man tappat smaken Gråter

Jaja... snäll är han i alla fall.

Ikväll är det Desperate Housewifes

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3