Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

LindaoJohan skrev 2007-03-05 12:16:05 följande:
    Nä nu är jag så himla upprörd och ledsen!Min chef ringde nyss, 30 minuter innan jag ska åka och jobba! Kan säga på en gång att jag INTE åker till jobbet idag å imorn! Jag jobbar på förskola och är sjukskriven på 50%. Jobbar lite skifttider. Hon säger att min avdelning tycker detta är jobbigt, både för dem och för barnen när jag typ "kommer och går". Jag vill hellre ha bara förmiddagar att jobba då ryggen fortfarande är "färsk". Men hon säger att det står ju inte i mitt sjukintyg att jag bara kan jobba förmiddagar. Hon vill nu att jag vikarierar på 50% på hela huset istället för att vara stationär på en avdelning. Jag säger att jag inte kan jobba på småbarn. Där är det mycket böja, hjälpa till på ett annat sätt. Klä på kläder osv... Hon säger ungefär att "ja vad ska vi göra då" Jag bryter typ ihop och säger att jag ändå bara har ett vik till juni och inget att gå tillbaka till sen, börjar grina och ha mig! Hon måste ju tycka att jag är skitlöjlig! Hon säger att jag ändå har min plikt att jobba så länge jag är anställd och inte är sjukskriven på 100%. Sedan säger hon att hon vill prata med min läkare!!! Fan, tror hon inte på att jag har ont eller??? JAg vill ju jobba, men måste tänka på mig själv oxå säger jag till henne. Jag sa oxå att då kanske det är bättre om jag blir sjukskriven på 100%... Stannar som sagt hemma pga detta samtal då jag blev ledsen besviken och arg! Känns inte som hon tror på mig alls! Väntar nu på att läkaren ska höra av sig till mig, så ska jag säga hur jag mår å att jag vill ha 100%.... *suck* www.lindisen.bloggagratis.se
    Men usch vad jobbigt!!!
    Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen

Tjejer, hur vet man om det är influensan man har??

Står på expressen att feberfrossa, hosta å ont i kroppen är tecken på influensa.

Hur vet man att det är influensa eller bara förkylning??

Det är precis så ( + ont i halsen ) Saga vart sen i tisdags kväll.

• solstraalen

Tycker de flesta som e förkylda i inlfuensatider säger " jag har influensa".

Jag har aldrig sagt att jag har det för jag fattar inte vad skillnaden är ?

• solstraalen
    MORRIZ skrev 2007-03-05 12:51:27 följande:
    Hej Tjejor!Nu har jag kommit hem från våran resa till paris!Tro det eller ej men jag fick maginfluensa där nere!Vaknade första dagen och mådde jätte illa , sen var det kört!Men sista dagen gick vi runt på shopping runda iallafall.Med en banan och avslagen coca cola och en hoppknövlad spypåse i fickan....Men det var så fint och +15!Riktig vår.Hittade så många små baby affärer i paris.Kläderna var inte alls så köns uppdelade som jag tycker de är här i sverige.Det FINNS faktiskt små färgglada kill kläder!Köpte ett par röda små basket dojjor till morriz.Har hittat mitt shopping paradis!
    Åh vad synd att du åkte på magsjuka
    Men låter endå som att ni fick de lite trevligt iaf trots alls

Hur mår du nu?
  • solstraalen
    MORRIZ skrev 2007-03-05 13:01:12 följande:
    känner mig lite konstig i magen fortfarande men mycket bättre!I frankrike har de medicin mot allt tror jag.Min pojkvän har släkt därnere så de rekomenderade tabletter mot magen....Med RÖD TRIANGEL, och de här fick man tydligen äta om man var gravid.Det sa både apoteket och hans moster...hmmm vågade bara ta en, det kändes inte helt 100 när man blev lite "full" av dom..Det kändes bättre med hederlig coca cola.Men solstrålen du skulle åka ner nu ,det var så skönt väder!
    Hehe ja de vore inte helt fel, har faktist aldrig vart där.
  • solstraalen
    Misan71 skrev 2007-03-05 16:46:08 följande:
    Jessa6: Grattis på födelsedagen!Lindaojohan: Jag har ett jättegott recept på tacopaj, om du vill ha.Ni är många som pratar om foglossning och andra krämpor. Jag har börjat få ont i ländryggen och ut mot höfterna (typ bäckenet), och har jag suttit still en stund är jag jättestel o det tar en stund att komma igång igen. Frågade min BM om det kunde vara foglossning, men hon trodde mer på att ligamenten drar o växer. Jag har dock förmånen att ha en bästis som är BM, och hon sa att man inte kan säga att det INTE är foglossning.Undrar om det har känts/känns ungefär likadant för nån av er, och vad eran BM isåfall sagt?
    Minns inte vad BM med Anton å Saga sagt, men min BM nu denna gången har ja bara träffat vid 8 fulla veckor. Ska dit nu den 20e, vilket jag då är i v 26.

Men jag har pratat med henne i telen å de enda hon säger e att foglossningen ofta brukar komma tidigare för varje graviditet och att den ofta blir sämre.
  • solstraalen
    Jessa6 skrev 2007-03-05 17:45:25 följande:
    Tack för alla gratulationer!! Nu är man hemma efter en go frukost hos tvillingsyrran, en middag på stan med bästa kompisarna och ska ut och äta med familjen ikväll! Har varit en kanondag, min sambo väckte mig med serpentiner och "skönsång", i köket hade han ställt champagne (pommac)i ishink med is och blommor och massa paket, ballonger och mer serpentiner. Har fått hur mycket som helt, både paket och pengar, man måste ju vara snäll eller poppis *haha* Kom ut i trappan, då hade kompisarna varit där och smyckat hela trappan med foton, ballonger och serpentiner!!Fick bland annat en jättefin Police-klocka av min sambo och ska få välja en ny cykel av mina föräldrar. (de tycker att en bra och säker cykel är på tiden nu istället för min mountainbike som allt som oftast går sönder) Japp man fyller bara 30 en gång!Bebben har gratat mig genom att göra sig känd hela dagen och även dansat lite för mig, på blåsan...Nu blev det långt, ha en trevlig kväll allihopa!!Kram Jessa
    Vilken härlig födelsedag!!   Stort grattis från mig oxå!

tbmh skrev 2007-03-05 18:04:55 följande:
    Vill bara säga till er alla att jag älskar "röran" här i vår tråd och tycker att det är jättekul att komma hem efter jobbet som se att jag har 50-60 inlägg att läsa igenom Jag känner mig absolut inte osynlig och om jag inte har något att säga nån dag så behöver jag inte känna mig tvingad att skriva något.Detta är en skön ventil!
    Jag håller helt med dig!! Jag tokgillar våran babbeltråd här!

Här har ni en som gått upp 12kg. Jag kan dela med mig av dom till någon som inte gått upp
  • solstraalen
    mjauen skrev 2007-03-05 18:45:00 följande:
    Har så ont i magen! Det började redan 9-tiden i morse och har hållit i sig o blivit lite värre ända sen d. Det typ krampar o värker, främst på vänstra sidan av magen. Var till läkaren efter jobbet o slapp in efter 1 1/2 h! Fick ligga o vänta på en brits i korridoren. Mysigt! :(Läkaren sa i alla fall att det inte va nåt farligt utan antagligen "växtvärk" i livmodern. Tycker ändå att det känns obehagligt. Kan ju knappt gå, så ont gör det!Är sjukskriven imorgon så jag får vila. Kommer chefen säkert att gilla, var ju hemma 3 dar förra veckan pga influensa, men vad kan man...
    Uschdå, hoppas de släpper snart.

Jag får till och från VÄLDIGT VÄLDIGT ont i livmodern på sidorna liksom ( Inte rakt fram ) då jag går och bm säger att de nog för att livmodern växer så mycket. Vissa dagar kan ja inte gå 10min utan att de börjar göra väldigt ont. De har ja inte upplevt med något av de andra barnen i magen.
  • solstraalen

Gå upp hälften nu? Man brukar väl lägga på sig mer i slutet eftersom bebisen typ ska 5-dubbla sin vikt nu

Jag är iofs extrem men alla mina 3 graviditeter har jag gått upp ca 10kg de första 20 veckorna och sen de resterande 18-20 veckorna ytterliggare 25-31kg ( utöver de första 10 ).

Men alla är ju olika, som tur är.  Alla går inte upp lika mycket som mig och det är jag glad för, för inte är de kul å få kämpa bort alla dom sen inte, blir tredje gången nu för mig som jag måste banta sjuttielva kilo, de e såååååå drygt.
    Men förhoppningsvis går de lättare den här gången eftersom jag kommer ha 2 små barn som upptar all min tid

• solstraalen

Jag har oxå kilon kvar sen förra graviditeten och lite sen den första.

Om vi säger att jag går upp 40kg denna graviditeten ( gick upp 41med anton å 35 med saga ), då måste jag få bort 50kg för å kunna ha 42 i byxor, 60kg för å komma ner till vikten jag hade innan mitt första barn. ( 70kg vägde ja till mina 173cm som 17åring ).
    På den tiden kunde jag ha 38 i byxor, de va en fröjd

Men jag SKA fixa det. Har jag bantat bort 35kg på 7-8 månader så kan jag väl fixa 50-60kg på ett år iaf. hoppas jag iaf

Jag ska bli fiiiiiiiiiiiiiiiin igen sen!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3