Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

BF Juli-07 Nr3

faderskapsgrejset som pappan skriver på som visar att han är pappan , gör man inte det efter att bebisen är född? När ska det senast göras? När måste sambon skcika in papper till fk för sina tio dagar? om bebisen är beräknad 28/7 när kommer då pengarna, samma för mig??? får vi pengar först i slutet av augusti då?

idag hämtade jag nya skötväskan! sååå fin, gillade först inte färgen, skulle ha en svart men den tillverkades inte längre. nu är den i grön-brun-gul färg. ser ut som en bananasplit glass med pistage! men den lyfte upp vagnen lite som är gråsilver å mörkgrön! jättemycke bra fickor å grejer i väskan!

Så, nu är det shopstop här med!!!! hade tänkt fixa nya blommor till köket , sånna hjärtan på tråd eller vad dom kallas... men får vänta ett tag. ska försöka lägga undan nu och spara så vi kan ha en semester nån gång tillsamans oxå!!

• Lindisen81

min sjukpenningnivå är 429 kr/dag, å lägsta nivån är 180 kr/dag... när tar man ut vad...????!!! hjälp mig, börjar ju få panik, snart kommer ju bebis å jag fattar nog noll! nån som kan maila mig med en bra förklaring på allt detta eller lägga ut i tråden? kanske vi ska ha en till tråd med bara snack om fk??

f-n nu måste jag till jobbet oxå!

• Lindisen81

åh vad mycket det är att tänka på egentligen!! så man kan skriva faderskapsintyg innan bebisen kommer?? kan man få papper från skatteverket då eller?

Fick ingen havandeskapspenning, men det var väl som jag misstänkte! fattar inte! kan ju knappt gå vissa dagar, men på en förskola sitter man ju bara och fikar hela dagarna. inte lyfter man barn å hjälper dem klä på sig. man står inte på knä för att komma på deras nivå å man leker ju inte med dem. och man går absolut inte på promenader i ojämn terräng!! hallå!!!!!!!!! vi jobbar på förskolan, vi sitter inte vid ett bord och tittar på!!!

nä nu ska jag se till att bli sjukskriven på 100% fram till bf!!!!! trött på det här skiten och att ha ont hela tiden!!!!

• Lindisen81

måste fråga. när är det rimligt att barnet börjar på dagis, ålder?? om man vill va hemma länge får man ju inte ut så mycke pengar direkt, men man vill ju inte låta barnet börja för tidigt...? hur mycket är "normalt" att ha för den som går hemma? är 6600 jättelite, eller är det något som låter normalt...? sitter å kollar å räknar på fk sida där man kan planera sin fp

• Lindisen81
    Vickyb skrev 2007-04-19 18:48:46 följande:
    Min dotter började dagis när hon var 1 år och 1½ månad ungefär. Tycker det var ganska lagom, men skulle hellst vilja gå hemma längre. Tyckte egentligen då att hon kanske var lite för liten.. men hon gick ju inte så ofta då heller.. Normalt.. Hm. ja du.. 4200 är normalt för min del.. men 6600 hade ju man ju inte tackat nej till alls.
    så då borde man va nöjd med runt 6600 i månaden? då får jag va hemma ett år å sambon ca 6 månader. sedan fanns det kvar 90 dagar med lägsta nivå att ta ut oxå, dom kan man väl sedan baka in på nått sätt i det man tar ut, typ fem dagar med den där höga i veckan sedan en dag i veckan med lägsta...?
  • Lindisen81

har läst igenom det som skrivits idag, men minns inte vad jag skulle svara på... var en massa prat om fk.. måste man alltså fylla i ett papper om att jag ska ta några av killens dagar? får en massa papper nu från fk att jag kan skicka in hur jag vill ta ut mig fp, men ska man göra det så tidigt...? är det smart eller ska man vänta?

• Lindisen81

kom precis hem från tjejmiddag (vallmars födelsedag) suck att man blir så jäkla trött! men det va trevligt och massa god mat!

Börjar fundera på om vi har för MYCKET kläder till bebisen...? kan man ha det? vi ha fem byrålådor fulla med bodysar, tröjor, byxor, tjocktröjor, mössor, trosor, strumpor, ja ALLT! kläderna är i strl 50/56 (det mesta) och lite saker är lite större. sedan lär man ju få en hel del oxå....
    bör man rensa ut grejerna eller är det smart å spara, vi har ju fått det mesta gratis ändå...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3