• Git

Uppsägningstider vid provanställningar

Hejsan!! Jag är just nu provanställd å jag undrar hur lång uppsägningstid man har när man säger upp sig när man är provanställd????

• Svar på tråden Uppsägningstider vid provanställningar
  • Callistrate

Jag har precis fått en provanställnng jag också och vad jag fick höra så är det 2 veckor som gäller.

• Jontes mamma

Det stämmer, 2 veckors uppsägningstid åt båda hållen.

• Earth Angel

Jag fick gå den dagen jag ville när jag sa upp mig från min provanställning (enligt kontraktet). Trodde det alltid var så :/ både från arbetsgivarens håll och den anställde.

• sandra w

det är 2 veckors uppsägningstid! har prcis blivit uppsagd, så har kolla på det där :) hade dock tur att hitta ett nytt jobb på en gång :)

• Jontes mamma

Earth angel: det kan vara lite olika vad gäller uppsägningstid vid provanställning. Men det vanligaste är att man har 2 veckors uppsägningstid. Iaf om de har avtal med facket.

• Guldrosen

Det är nog lite olika med uppsägningstiden under provanställning. Kolla anställningsavtalet som du skrev på när du anställdes. Där ska det stå klart och tydligt hur lång din uppsägningstid är under provanställningen. Jag har haft 1 månads uppsägningstid under en provanställning. (Men jag behövde inte vara kvar hela uppsägningstiden.)

Svar på tråden Uppsägningstider vid provanställningar