Inlägg från: bebisImagen |Visa alla inlägg
  • bebisImagen

Vi som haft Havandeskapsförgiftning!

Vi som haft HF:

* Smurflovve. 1:a barnet, vaginalt, v.34

* Twinkel. 1:a barnet, HF v 32, vaginalt, Född v38

* FamiljenCooper : 2:a barnet , vaginalt , 37+5

* Ebbiz. 1:a barnet, snitt v.37+5

* Skåne84 !; barnet 37+5 vaginalt

* Bumbi : 2:a barnet, akutsnitt v.32+6

* looma : 1:a barnet,hf börja v26, akutsnitt v 30+0

*Toka2 : 1:a barnet, HF v33+1, katastrofsnitt v33+1

* lyck: 1:a barnet, HF v 35, akutsnitt v. 37+0

* michiara: 1.a barnet, HF v.29+0 och akutsnitt samma dag

* Dahliaer: 1:a barnet, HF 33+ inlagd från v.36 igångsatt 40+0
    2:a barnet. HF 34+ inlagd från v.36 igångsatt 38+6

* Tina9: 1:a barnet, HF v 32 akutsnitt i v 33+5.

* Dessie pojke föddes i v 32 + 6 vaginalt & vår flicka i v 37 + 0 med akutsnitt.

* bebisImagen pojke född på Bf vaginalt igångsatt stigande bt från v20 HF från v 30

• bebisImagen

har fått sämre syn sen efter Hf och blodtrycket tog ett år för att bli normalt dock ej lika lågt som innan. gick upp 40kg i mestadels vatten!!! ner 15kg på 5dagar!
    förstår inte hur dom kunde låta mej bli så sjuk mår fortfarande dåligt över det.

hur låg ert protein å bt när ni blev snittade/igångsatta?
    jag hade bt 100/60på inskr. när jag blev igångsatt hade jag 190/115 å 1200 i protein?

itressant å se vad andra haft...

• bebisImagen

när man ska vila är det viktigt att man inte läser eller tittar på tv eftersom bt kan stiga av det.....

• bebisImagen

på mej gjorde dom inge flödesmätningar...

• bebisImagen

ni som fick bt-sänkande efter förl hur högt låg ni + norm tryck?

• bebisImagen

hf kan yttra sig på olika sätt. man kan få högt bt sämre funkt av njurar (äggvita/proteinläckage) osv, men man behöver inte det... alla läkare bedömmer olika... men om en bm vill ha extra koll så ska man följa dennas rekomendationer MYCKET noga, säger hon vila ska man göra det inte titta på tv eller läsa böcker.

• bebisImagen

min syn är inte heller återställd... 2.5år sedan jag hade hf...

• bebisImagen

jag tycker att det känns som att alla läkare ser väldigt olika på hf...

själv så började mina symtom redan vid v20 men jag blev inte igångsatt förrens dagen innan bf. jag hade då legat inlagd i 1mån pga hf med varierande protein och tox-provsvar.
    när jag blev igånsatt var jag så dålig så jag inte fick gå på toa eller resa mig upp ur sängen.
    jag slutade producera urin, så jag var ganska dålig.

läkarna tyckte inte att jag var så dålig eftersom barnet fortfarande växte, sakta...

hjärtljuden hade sjunkit från 146 - 120 men det var inge fara sa dom, själv tror jag att det var väldigt illa det kändes så.
    jag är glad att det blev akut när det blev det annars vet jag inte hur det hade slutat...

Svar på tråden Vi som haft Havandeskapsförgiftning!