• Anonym (fattig)

Avbetalning hos tandläkaren?

Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor.

Jag skulle verkligen behöva komma till tandläkare, men har inte råd.

Har minst 2 hål som jag vet av (lagningar som lossnat) men det kan vara fler, en lagning lossnade för flera månader sedan, men måste verkligen fixas snart.

Men jag är student och lever på studielån, och har verkligen inte råd med en feträkning.

Om jag ringer till folktandvården, finns det möjlighet att ordna en avbetalningsplan där man betalar kanske 400:- / månad?

Vill verkligen fixa mina tänder, annars kommer jag inte ha råd förrän om tidigast 2 år till.

• Svar på tråden Avbetalning hos tandläkaren?
  • gulllis

det är bara att ringa och höra dig för...

du får bästa svar då...
    lycka till

• Anonym (fattig)

jo, det är så sant.

Eller om jag går dit personligen, funkar väl det med.

Ska göra det i veckan.

Tänkte bara om någon innan visste, så jag har en aning om vad de kan komma att säga.

• Hannah76

Det brukar inte vara nåt problem, jaghar gjort så hos min tandis (dock inte folktandvården). Ring o hör, jag är nästan säker på att det funkar där med.

• Anonym (M)

Hos folktandvården kan du få ett sk "tandlån" där du får en avbetalningsplan, enda kravet som vanligt är att du inte har några betalningsanmärkningar, jag tog ett sånt lån och betalade ungefär 500/månad, gå in på deras hemsida så står det precis hur det funkar.

• C Elegans

Jag har betalat tandvård på avbetalning många ggr, speciellt när jag var student och var tvungen att göra mycket omfattande ingrepp bla operera ut alla visdomständer, byta 8 st kronor, osv ingrepp för tiotusentals kronor.

Min tandläkare är privat, men det funkar säkert med folktandvården också, folk som inte har någon inkomst brukar ju få avbetalningsplan. Ring och kolla!

• Anonym (fattig)

tack så mycket för era svar.

Ska gå dit nu i veckan (går hellre dit än att ringa faktiskt )

Betalningsanmärkningar har jag inga, så det är inga problem.