• jossan01

Vi som ska börja med puregon, ska vi följas?

Vet att det finns en massa trådar men hittar ingen för oss som ska använda puregon utan IVF så jag testar och ser om det är någon som hakar på. Ni som genomgår IVF är självklart oxå välkomna!

Kram så länge och lycka till.....

Längtar efter en liten!!!
  • Svar på tråden Vi som ska börja med puregon, ska vi följas?
  • Zzzzzz

Hej Jossan!

Här är en med puregon. Är just nu på 12:e dagen med sprutor och detta är andra omgången. Själv då? Har du precis börjat eller har du gjort detta förr? Verkar det fungera för dig med ÄL och så? Oj, massa frågor.. heh..

Kramisar

• jossan01

Hej Z! Kul att du vill vara med! Jag väntar på min mens som är sisådär 13 dagar sen! Så fort jag får den så ska jag börja. Så jag har inga erfarenheter av puregon men ät 9!! kurer pergo innan och vart gravid på den 7:e men fick MF. Har sökt på "PUREGON" här på fl och det kom en massa träffar och som jag har förstått det så har alla blivit gravida. (gamla trådar från 03) Var rätt kul och se att dom var rätt trötta på kampen om att bli gravid men på pressbilderna så var det barn och bebisar.

Vad är dina erfarenheter av puregon så här långt?

Kram kram och hoppas att fler vill vara med.

• aylen

Jag började använda puregon (utan IVF) den 7/2 och tog den sista sprutan den 19/2. Den 20:de tog jag ägglossningsprutan och väntar ivrigt på ett bra gravtresultatet.Detta är första gången och jag hoppas verkligen att det funkar. Är extra hoppfull eftersom jag genomgick en insemination den 20:de. Visste faktisk inte att det var möjligt, alltså att ens vanluga gyn. utför sånt utan IVF. Chansen till en graviditet ökar tydligen med 25% enligt min läkare.

• jossan01

Hej aylen! Kul att du hakar på! Jag tror inte att det är speciellt vanligt att man får puregon utan IVF, men jag är en av dom. Sån "tur" är så har jag precis blivit uppsagd för det är en del besök hos läkarn när man väl har börjat. Nu behöver jag inte oroa mig för hur jag ska förklara alla dagar då jag måste vara hemma. Jag ska hålla alla mina tummar för er och för alla andra.

• aylen

Jossan 01: Lycka till du med och alla ni andra!!!

• Zzzzzz

Hej på er!
    Jossan: Jätte trist med ert missfall! Har själv ett par i bagaget. :o( Att du åt 9 kurer pergo, oj oj.. tufft.. Käkade också pergo, enkel, dubbel och trippel utan resultat, därför sattes puregon in.
    Första omgången med puregon så sprutade jag bara i sex dagar och jätte fina äggblåsor, men nu denna gång, så har läkarna fått höja dosen för att få resultat. Vet inte ännu hur det ser ut, ska till läkaren på tisdag.
    Bra news om det du skrev om andra som tagit puregon. Vi får hålla tummarna för oss!!!

Aylen: Lycka till nu! Håller tummarna jätte hårt och hoppas att det går vägen för er direkt!!

Wuups, på tal om sprutor, nu är det dags att ta mitt.. heh heh..

• Dahlia

Jag tar puregonsprutor utan att göra ivf.

Jag har precis avlsutat min 9:e kur + insem med puregon... Dette blir dock sista.. Ska göra ivf snart ist.

Innan puregon åt jag pergotime i ca 6 månader.

Det e inte så ovanligt att man tar bara puregon utan att man gör ivf. Har mött massor av tjejer här inne sista året som jag har hållit på med dem. Tog första sprutan för ganska prick ett år sen nu.

Vad tar ni för dos tjejer?

Jag började på 50 ie men nu på slutet har jag vart uppe i 100 ie..

• jossan01
    Dahlia: Hej och välkommen. Har som sagt inte börjat med puregonet ännu men ska börja bara mensen kommer och då med 50ie och sen öka om det inte fungerar. Hur har det gått för dig under dessa 9 vändor? Har du fått äl? Fick du äl av pergon? Hur många tabletter åt du då?
  • Zzzzzz

Dahlia; Jag tar 75ie för tillfället, och får väl se på tisdag ifall det är rätt dos. 100 ie, oj.. har du haft några biverkingar av sprutorna? Jag tycker själv att jag kände mer av pergon än av puregon, men helt otroligt jobbig "pms" efter sprutorna dock.

Jossan: brukar din mens vara så sen? Vad jobbigt att den inte kommer så att man kan börja. Man går ju liksom och väntar på steg 1.

I morgon ska jag till läkaren, skönt att få lite besked. All väntan på ALLT 'är ju bara jobbigt.. :o)

kram så länge

• Sara78

Hallå! Jag tar också puregon injektioner utan att göra IVF! Började nu i januari så nu är jag inne på min andra omgång! Fick ÄL första omgången så jag hoppas på det även nu. Första gången fick jag ta 14 sprutor (50IE) och nu är jag inne på dag 11. Får väl se om det blir ungefär lika nu...

Även jag har provat pergo tidigare, men "bara" fyra omgångar. En enkelkur och tre dubbla. Fick aldrig nån ÄL med det.

Har ni andra egen ÄL också eller har ni som jag PCOS?! Dig Dahlia känner jag ju igen sen tidigare

Svar på tråden Vi som ska börja med puregon, ska vi följas?