• snoppan79

14 mån. -inga tänder?

Hur vanligt e det? Han blev 14 månader 22 feb. Är född 22/12-05
    Blev bara lite nyfiken på hur vanlugt det är att tänderna kommer så sent.
    *kram*

• Svar på tråden 14 mån. -inga tänder?
  • missteddy

ganska onvanlig skulle jag tro en pappa i föräldra gruppen fick snitta i tandköttet men när han gick från tandläkaren hade han 6 tänder som var på väg upp

• hanna 86

Vet en liten flicka som är snart 15 månader och hon har inte fått några tänder än vad jag vet... Men det är nog väldigt ovanligt...
    Både hennes mamma och pappa fick tänder sent så det är nog genetiskt...

Ivaldi 051111
  • snoppan79

Ska jag ringa tandläkaren?
    Hela släkten skrattar åt honom. Hade diarré igår och feber, tänkte att nu du, men har spytt 2 ggr idag bajsat typ 5 el. 6- löst. Magsjuka.
    Blir inga tänder *fniss*

• missteddy
    snoppan79 skrev 2007-02-24 21:53:53 följande:
    Ska jag ringa tandläkaren? Hela släkten skrattar åt honom. Hade diarré igår och feber, tänkte att nu du, men har spytt 2 ggr idag bajsat typ 5 el. 6- löst. Magsjuka.Blir inga tänder *fniss*
    han var 2 år när detta hände men prata med din bm eller du kanske blir kallad på undersökning på folktandvärden snart vet inte hur de gör i din stad men här ska man komma vid 1 års ålder
  • JennyW

Mina barn har varit ca 12 mån när de fått sin första tand. Sonen hade bara 6 tänder då han var två. Min dotter blir 1 imorgon och hon har inte nån tand på G. Borde ju komma snart, men tycker man kan vänta till de är 1 ½ innan man kontaktar tandläkare.

• Tildas52

jag fick tänder vid 14 mån

• snoppan79

JennyW: väntar nån månad till som du säger- lät bra.

Tilda25: Kom alla på en gång då eller? Hur ont hade du(?)/ bebben?

Missteddy:
    Han var hos tndläkaren när han var ett år, men hon sa inget särskilt om tänderna. Bara att en del är lite sena.

Tack alla för era kloka svar

• kattfoten

Jag läste nånstans att om inte första tanden kommit när barnet är 15 månader ska man kontakta tandläkare.

• snoppan79

Kattfoten: Jag kan ju alltid ringa i morgon, det skadar ju inte.
    Lite lustigt bara.

Missteddy: Sövde de barnet när de snittade honom? inte lätt med bedövning lokalt menar jag. Kevin (han den tandlösa) ser ut att ha många på G.

• missteddy
    snoppan79 skrev 2007-02-25 10:19:48 följande:
    Kattfoten: Jag kan ju alltid ringa i morgon, det skadar ju inte. Lite lustigt bara. Missteddy: Sövde de barnet när de snittade honom? inte lätt med bedövning lokalt menar jag. Kevin (han den tandlösa) ser ut att ha många på G.
    ingen aning har är över 30 år så jag vet inte hur det gjorde han minns inte det själv utan hans mamma har berättat det
Svar på tråden 14 mån. -inga tänder?