• snoppan79

14 mån. -inga tänder?

Hur vanligt e det? Han blev 14 månader 22 feb. Är född 22/12-05
    Blev bara lite nyfiken på hur vanlugt det är att tänderna kommer så sent.
    *kram*

• Svar på tråden 14 mån. -inga tänder?
  • Tildas52

nej alla kom inte på en gång vet inte hur ont eller hur lång tid det tog faktiskt

• Sicali

Jag fick tydlige min första tand omkring två årsdagen, men det är inte jättevanligt direkt. Sonen fick sin första runt 14 månader, jag tror också det är genetiska, får föräldern sent får barnet det också.

• snoppan79

Jag vet inte när mina tänder pluppade upp, mamma finns inte att fråga å pappa har ingen koll
    Min stora pojk fick dagen innan 5 mån dagen. Kanske gubben fick sent, det är olika pappor.
    Vem vet, ska ta å fråga svärmor

• Argentum

Min kille var 16 månader och 2 veckor när första tanden dök upp. Nu, tre veckor senare har han 4 st!

Jag ringde BVC när han var 16 månader för då började jag bli fundersam, men de sa att det bara var att fortsätta vänta.

Däremot har han haft det riktigt jobbigt när tänderna kommit så jag undrar om det kan bli värre när de är äldre.

• JennyW

Mina barn har inte reagerat då de fått tänder fas de fått sent. Det kom en tand i taget. Första då han var 12 mån sen nästa vid 13 mån sen dröjde det till 16 mån med nästa.

• Goding72

Jag o min man fick den första tanden runt året.

Vi var inte orokiga för att vår dotter skulle få sent. Hon hann fylla ett innan den första visade sig.
    Nu är hon snart 15 mån o har bara en o " en halv" tand. Men det är väldigt bulligt i överkäken..

• snoppan79

Ja, får se när de kommer *fniss* och när det kommer en tand, ska vi fira det- rejält!!!
    Hahahaha
    Så då e det bara att vänta. En som jag känner berättade att hennes dotter fick strax efter året. Det kom 5 tänder på en månad.
    Tror det blir så här med, det syns så väl att tänderna finns där.
    Stackaren.
    *kram*

• JennyW

*puffar upp lite*

Det verkar vara väldigt ovanligt att de inte har fått tänder vid 1 eftersom det inte finns så många svar.

Min dotter har inte tillstymmelse till tand trots att hon är 12 mån.

Finns det inga fler??

• snoppan79

Det verkar som om en framtand e på g, fast så har jag sagt i 6-7 mån.
    Men ont i munnen har han...
    ...spännande!

JennyW: kanske inte e vanligt men inte "konstigt", försår du. Man behöver nog inte söka för det förrens barnet e typ, 18mån eller så. :-S

*kram*

• snoppan79

Han har fått en tand nu....14/3 fick han den å har jätteont när resten e på g. Än finns det hopp....

Tack för alla som svarat mig- *kram*

Svar på tråden 14 mån. -inga tänder?