Inlägg från: Löööv |Visa alla inlägg
  • Löööv

-----> västervikstråden 5 <-----

Hur trivs ni i Västervik då flickor?....vi funtar på att flytta dit. Vet någon varför det är så många hur till salu där och aldrig blir sålda?

• Löööv
    sunzhine skrev 2007-03-05 20:49:24 följande:
    Jag trivs bra i Västervik, kommer från stockholm, men har nu bott här i 5½ år. Visst vintrarna kan bli lite långtråkiga men sommaren är helt underbar med massa turister och håll igång. Nära till natur och hav och nära större städer... kanon helt enkelt, önska bara att det låg en 20 mil närmare sthlm
    Det är ju just det....vågar man lämna stockholm?.
  • Löööv

Vi har semestrat 1 gång till Småland och fastnade för det ......Tänkte oss Västervik för att det ser så fint ut och billiga hus . Här i Stockholm kommer vi aldrig ha råd med gräs till barnen. Vi sitter i en 3a värd lika mycket som ett stort hus i Västervik.

Samtidigt är jag rädd att hamna helt på landet utan social kontakt om du förstår hur jag menar. Vi vill ju ha en stad runt omkring........

• Löööv

Ja, det där med jobb ja

Viktigast för mig är att barnen får en bra barndom......känner inte att vi får det här, det är stressigt (kanske det är överallt?).....vi har inte ens möjlighet att ha en barnpool utanför på sommaren!....nä, jag vet inte. vi är aldrig i stockholm heller, bara IKEA ibland men det har väl ni med? IKEA och storvaruhus?

• Löööv

Karlsons?.... . Jag vill flytta

• Löööv

Låter ju kul!. Men var ska man bo då?, vi vill bo i ett område med mycke barn.

Gamleby?.......Gunnabo?

• Löööv

Brevik .....då ska jag titta upp det !!!.

Tack snälla

• Löööv

Tack brudar . Jag ska titta upp alla alternativ jag fått

• Löööv

Hej flickor !.

Jag var inne här för ett tag sen och var intresserad på att flytta till Västervik. I sommar ska vi åka ner och titta på Västervik ordentligt.....områden och sånt. Vill någon tipsa om något?.
    Vart ska man bo?, vi vill bo ganska centralt om man kan . Det ska finnas förskola/skola och barn omkring ......helst .

• Löööv
    Ankan217 skrev 2007-04-15 11:36:06 följande:
    Lööv: Viborgs-området. Det finns både villor och lägenheter. 5 min gångväg till centrum. Breviksskolan och Marieborgskolan ligger i närheten, det finns även dagis och dagmammor i närheten.
    Låter ju jättebra . Tack snälla för svaret!
Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----