Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

-----> västervikstråden 5 <-----

Hej, nu har jag också hittat hit!

Vi var också ute i går, jag och Bengt, för första gången sedan Nils föddes. Det är ju inte så lätt med barnvakter när man inte har släkt i stan, särskilt inte till en liten bebis. Men nu var barnens farmor och farfar här så de stannade hemma och jag och Bengt var ute och drack öl. Vad kul det var att komma ut och prata bara vi två! Nog för att man kan äta och dricka gott även hemma när barnen lagt sig, men det är liksom inte samma sak.

Blev lite snurrig av ölen också...och bra fnittrig! Märks att det var längesen man drack

• Majalaja
    Frogleg: jag träffade en bekant med en P&T syskonvagn senast i dag! Kanske var det den vagnen du såg utanför Morella Jag kan ju höra med henne om du kan provköra den men vet inte hur ska vi samordna det hela? *river mig i huvudet*. Hon är nog rätt ofta på Liten och stor tror jag, så kanske kunde ni sammanstråla där nån dag?

Ostkustens pärla: Jag har fött två barn i Västervik och är helnöjd med personalen där. Har iofs inte erfarenhet från något annat ställe men har hört om folk som varit missnöjda med Linköping. Även om de säkert har mer resurser där så kan det ju märkas att det är ett större ställe...i det fall jag hörde talas om så upplevde mamman att personalen var stressad och inte tog henne på allvar när hon kom in med värkar. Hon blev hemskickad men fick vända i dörren så fort hon kom hem och höll på att inte hinna in till förlossningen igen. Nu är det väl såklart olika från gång till gång och beroende på vilka man har turen, eller oturen, att träffa. Men jag tror generellt att det blir lite mer intimt och familjärt på ett litet ställe (även om jag tycker det har skett en försämring i Västervik också mellan mina båda förlossningar, den sista skedde ju efter alla neddragningar).
  • Majalaja
    Shooting: jag tror ändå att det är så att man måste säga upp platsen, för en "vanlig" plats och en "föräldraledighetsplats" är inte samma sak. Vi hör ju till ett annat område och även där blev vi uppmanade att säga upp platsen för att sedan söka en 15-timmarsplats till Axel. Men i mitt fall löste det sig smidigt eftersom jag sökte och kom in på en kurs som jag läste förra och den här terminen. Då får jag ha honom på dagis de tider jag pluggar, men eftersom det är en kurs på distans utan schemalagda tider uppskattade personalen på dagis att vi bara bestämde oss för regelbundna tider. Så jag har honom där 9-14 varje dag och försöker plugga så gott jag kan när lillkillen sover...men ärligt talat blir det mest på nätterna jag sitter

Frogleg: Det stämmer, vagnen var röd! Tror hon kör två barn i den bara, hon har en större kille också men han såg ut att få gå bredvid. Jag såg när hon la ner bebisen under sitsen och det såg smidigt ut, dock lite instängt. Men det bryr de sig kanske inte om när de är så små.

EmmaoFredrik: Vi har nog tänkt gå på Pippi, har dock inte bokat biljett än. Nån som vet hur lång föreställningen är? Den börjar ju rätt sent, kl 18, och Axel brukar ju lägga sig strax efter 19 så jag är rädd att han inte riktigt pallar en teater så sent. Får väl försöka få honom att sova lite på dagen så kan det nog funka.
  • Majalaja
    Frogleg: Skicka mig ditt mobilnr i min inbox så kan jag messa dig när jag fått kontakt med henne, kan ju försöka göra det nu i helgen! Tror inte hon hänger här...
  • Majalaja

Apropå syskonvagnar så kände jag i förrgår för första gången att det hade varit skönt med en. Vi har ju klarat oss utan ända till nu, det har funkat alldeles utmärkt att ha Axel på ståbräda. Men så häromdagen så SOMNADE han på brädan och sov så hela vägen hem. Det var riktigt tufft mot slutet av promenaden när hans ben blev tyngre och tyngre och han vinglade till några gånger. Dessutom har det varit lite tungt att köra båda nu i snöslasket. Men det är ju iofs övergående. Funderar ändå på om man skulle testa en syskonvagn. Nån som har tips om en bra, eller rentav någon att sälja/låna ut ett tag? Har ju själv kikat på Babytravels tidigare, den verkar smidig! Men jag vill gärna kunna vända Nils mot mig och nu när han är för stor för en liggdel så funkar ju inte det på den. Så bäst är väl en med svängbart styre eller vändbar sits.

• Majalaja

Lööv: skulle jag köpa hus här i stan så skulle jag satsa på Kvännaren, Stenhagen eller Reginelund! Stenhagen och Reginelund ligger nära stan, den senare med närhet till vatten. Kvännaren lite längre ifrån, i alla fall med Västerviksmått mätt....å andra sidan promenerar man in till stan på 15-20 minuter...

• Majalaja

Vad många det är som är sjuka! Min stackars Nils är också jättejättesjuk just nu. Han har haft feber i fem dagar så i dag gick jag med honom till doktorn där man konstaterade spräckt trumhinna! Så nu går han på penicillin. Konstigt att de inte upptäckte öroninflammationen när jag var på akuten med honom redan i söndags...men då fick jag å andra sidan salva mot ögoninfektionen som han också har. Och nu ligger han inne i sängen och hostar som en tok så man tror att han ska sluta andas! Han har verkligen fått allt på en gång, jag tycker så himla synd om honom!

Här funkar penicillinet ganska ok att få i honom, dock med tvång här också. Men jag kan säga att det är ingenting jämfört med att smeta ögonsalva i hans ögon när han skriker, kränger och sprattlar. Stackars, stackars små barn som är sjuka!

• Majalaja

cid: Du kan få en bebis som du måste tvinga i penicillin till ackompanjemang av bebisens gallskrik och treåringens tjat om att titta på tv och äta glass Skicka hit tjejerna så får de gräva sönder min baksida, vetjag...jag och Axel har redan börjat men det är mer jord som ska vändas upp och ner. Undrar hur man nånsin ska få nåt grönt att växa där sen? Vet nån om det finns gräsmatta på rulle att köpa nånstans i stan?

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----