-----> västervikstråden 5 <-----
Å först blev jag oxå!
Trevlig helg alla!
FrogLeg:
Japp, jag är stolt mutsyägare! Jag har köpt den från tyskland men finns även att köpa online från sverige, dock inte i samma utbud.
Det som jag älskar med vagnen är att den är smidig och lättkörd. Själva vagnen är ganska bred, eller som en vanlig standardvagn, men den modellen jag har har även ledat chassi, så man svänger med bakhjulen, eller hela underredet svänger.. hmm.. svårt å förklara.
En annan mycket bra grej med den är att man kan ha så många olika delar till ett å samma chassi. Vi har bara ett chassi, men till den har vi sittdel, liggdel och ett funseat. för allt det (och regnskydd till sitt och ligg och en ståbräda och "beach bag" till funseat) betalade vi 7000 kronor, känns inte så farligt med tanke på att det ju faktiskt är 3 vagnar i ett!
Har även nu beställt tvillingdelen som ska komma i dagarna. Den har jag köpt begagnad för 700 kronor.
Är verkligen en vagn jag rekommenderar, och du får gärna komma å klämma lite på den om du vill! Vet ju att det är lite svårt att köpa vagn man bara sett på bild, man vill ju gärna prova på riktigt oxå!
tyska sidan: pingpong-online.com
mutsys hemsida: mutsy.nl
svenska sidan: babybee.se
Fråga gärna mer om du undrar!
Frogleg:
Jag vet faktiskt inte hur mycket vikt vagnen tar, men ska kolla upp det, borde ju stå i bruksanvisningen. Sittdelen vi har är väldigt rymlig, gott om plats och så gott som fullt liggläge. Vad gäller syskonsitsen vet jag inte än, får den antagligen idag med posten! Men skulle tro att den är lika rymlig som den sittdelen vi har nu. På syskonsitsen går det främre sätet inte att fälla alls (tror jag) men det bakre går att fälla till viss del, dock inte fullt liggläge. Men det finns en insats, en åkpåse med nån speciell botten, som man kan ha i den bakre sitsen så den kan användas för spädbarn oxå, så det blir som en liggdel.
Sätena går inte att vända utan båda är framåtvända.
Jag kan ge mer info sen när jag fått vagnen senare idag!
Angående P&T så tror jag att den bakre sitsen kan användas till spädbarn, har sett bilder på den med små små bebisar där bak, fast om jag förstått det rätt så ligger de typ "instängda" på nåt sätt, tycker det ser lite konstigt ut... Är oxå sugen på en P&T, men börjar inse att man inte kan ha hur många vagnar som helst...
Men återkommer senare idag med mer "fakta"....
Hittade en bild på en P&T så du kan se vad jag menar med att den lilla bebisen liggen instängd... Men det funkar ju iaf till spädbarn, men sen vet jag inte om det ser så skoj ut för den lilla... Men det kanske funkar jättebra, har ingen aning...

Frogleg:
Nu har jag läst på lite om P&T. Och syskonsitsen tål 25 kilo när den är ovanför liggdelen. När den är baktill tål den bara 15 kg om jag förstått rätt...
Nån som vet hur det funkar med dagisplatsen när man ska va mammaledig?
Vill ju att Alicia ska gå kvar på dagis när Lilla Pyret kommer sen, men de på dagis säger att jag ska säga upp Alicias plats, jag tycker det låter konstigt. Pratat med en annan bekant som jobbar på dagis å hon säger att jag absolut inte ska säga upp platsen, bara ändra tiderna... Förvirrande... Hur funkar d egentligen???
Nu har jag fått min douseat!
Körde Alicia och en kompis jämngamla son, två 1½ åringar alltså!
De tyckte det var jätteskoj å vagnen blev inte alls klumpig med tvillingdelen. Lika smidig som med bara en sittdel! Är toppennöjd och kan verkligen rekommendera den till dom som ska köra 2 barn samtidigt! Ska lägga ut bild så småningom...
Kvännaren är ett underbart ställe å bo på, nära till det mesta och fina stora hus!
Jag trivs jättebra här!
Här finns ju skola, dagis, affärer, vatten, motionsspår, natur ja, faktiskt i princip allt jättenära. Det som jag tycker är bra är att det inte är så trafikerat. Är ju ingen genomfartsled, utan dom som kör här är dom som bor här. Å man kan gå in till stan på 15-20 minuter.
Angående Karlsson så vet jag inte om d va så mycket å ha... Tyckte det mesta faktiskt va dyrare än andra affärer... Inga direkta fynd tyckte jag...
Men en kompis som va på besök stod å köa på öppningsdagen från 5 på morgonen å va bland de första in, han fick köpa en torktumlare för 9 kronor. det var ju ett fynd iaf!
Idag e det vår ute!!!
Just d, ingen här som är intreserad av å köpa tvättmaskin? Annonsen finns på blocket...
http://www.blocket.se/vi/10941852.htm?ca=18_s
Frogleg:
Duoseatet klarar 30 kg totalt. Det står att det är 15 kg per säte, men å andra sidan står sen att den klarar tillsammans 30 kg. och oftast kör man ju ett stort och ett litet barn, så det funkar nog om det blir lite mer vikt på ena sätet. Annars vore d konstigt...
ludicrous: www.pingpong-online.com handlade vi vår mutsy från, de har en hel del å välja på, å till bra pris oxå. Sugen på ny vagn???
Vilken härlig dag det varit! Skulle tentapluggat hela dan, men känns så tråkigt å sitta inne när solen skiner så härligt! Har fixat lite här hemma å ute i förrådet, å alicia har busat i trädgården å haft så skoj. hemma från dagis idag för hon har feber, men hon va så pigg å glad ändå så jag kunde ju inte låta stackarn va inne hela dan ju... frisk luft borde ju va bra tycker man...
E så pigg men sambon jobbar å tv:n har inget å erbjuda. hatar helgernas tv-tablå, inget bra alls ju... i veckorna e det mycket bättre! men funderar på att slå upp böckerna ett tag å plugga, då blir jag ju iaf trött om inte annat...
Här har det fredagsmyst med alicia en kompis till mig, nachos å lite smågodis! Härligt! Men när ska Lasse röstas ut från lets dance egentligen????