Inlägg från: SysterDyster |Visa alla inlägg
  • SysterDyster

-----> västervikstråden 5 <-----

ShootingStar: Tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete för att du måste tvinga i henne medicinen! Funkar inga andra knep...så vad göra!? Har själv varit tvungen många gånger att tvinga i barnen den ÄCKLIGA medicinen...De små stackarna! Hur ska de annars bli friska? I slutänden så e det för deras eget bästa.
    Själv ska jag ringa doktorn om min minsta nu vid 8...hoppas hon inte behöver pencillin!!!!! Hon e nu inne på 5:e dagen med feber *suckar*. Hoppas att du kommer på någe skonsamt sätt för din "lillfis". Dela isåfall med dig!!!

• SysterDyster

Kikar in o kollar hur ni andra i Västervik har det en solig vårdag ;) Dock börjar ju solen försvinna så här på kvällskvisten :( Önskar att det kunde bli LITE varmare endå! (Jag e ju sån där frusen j-el *S*)
    GRATTIS i efterskott Emelle! Om 2 dagar så fyller min stora tjej 7 ÅR. Det e så man märker att man själv faktiskt blir äldre oxå :S Men man e ju inte äldre än vad man känner sig....eller hur!?
    När kommer skattebeskedet??? Någon som fått sitt?

• SysterDyster

millabobby: Har inte haft henne som dagmamma. Men haft kompisar som varit dagbarn där (för ca 25 år sedan *S*!) o hon e super trevlig. Pratar med henne ibland eftersom jag e uppväxt här på Midgård och alltid sett henne ute med "sina" barn. Det e det som e så bra med henne förresten....Hon e nästan jämt ute med barnen, i ur och skur (önskar att det va så på dagis oxå!) Och hon har ju en låååång erfarenhet av barn. Hon blir nog ett bra val tror jag!

• SysterDyster

Marie med 2 barn: Har haft liknande bekymmer i skolan med Lisa :( Men jag pratade med fröken (iof men Lisas tillstånd). Sen satt vi alla (fröken, jag, Lisa och X) och pratade igenom vad som hade hänt och det blev faktiskt bättre efter det! Så synd att det inte alltid hjälper :(
    Men jag tycker att du ska göra fröknarna uppmärksamma på att nått e fel iallafall.
    Min son leker ofta med tjejer och ser det lika naturligt som att leka med killkompisarna och hans kompisar verkar inte tycka att det e så värst konstigt heller (han har tur han *L*).
    Jag tycker att du ska sätta ner foten nu och visa att det beteendet inte e OK!!!
    Själv e jag en riktigt ruskig lejonmamma och ingen rör mina barn då får dom med mig att göra (på gott och ont :S)!

• SysterDyster

Marie: Hoppas att det lugnar ner sig nu då! Tycker att det låter som att det e det andra barnet som har problem av någe slag!?

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----