Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

-----> västervikstråden 5 <-----

Hihi, skulle just gå in här och AVRÅDA från babyskyddet från Ellos (som även finns på Cheapy). Det funkar, och det är säkerhetsmässigt lika bra som de andra, men inte mycket mer, tycker jag. Knöligt att justera bältena, för långt bärhandtag mm. Har inte du haft de problemen, Frogleg?

• Majalaja
    Frogleg: just det, jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig angående vagnen...vi har ju varit supersjuka här hela familjen i omgångar de senaste två veckorna. Fortfarande intresserad av att provköra?
  • Majalaja
    Jullan: vi ville ha en egen stol för att kunna använda den lite längre än 8 månader. Minns att jag tyckte det var bökigt ibland när vi lämnat tillbaka Axels stol, och man inte kunde ta den nya med sig någonstans, om man exempelvis skulle åka tåg, ville spänna fast honom på babysimmet osv. Är de inte så stora, barnen, så kan de ju sitta rätt länge i ett babyskydd och det är bra om vi till exempel åker utomlands något i sommar. Då har man ju stol till honom med sig.
  • Majalaja
    Emelle: jag tycker nästan tvärtom, att Nils sitter så himla bra i sitt babyskydd fortfarande. Minns när vi bytte till Axel att den stora stolen kändes väääldigt stor åt honom.
  • Majalaja

Jag med...är också här fast det är sent...fastnade vid Photoshop...sååå kul!

Tycker också att det aldrig är nån som vet nåt när man är på JB, det är alltid nån som vet som inte är där...och den är aldrig där.

Tror inte det gör något om huvudet sticker upp något över kanten, men det får ju inte vara många centimetrar i så fall. Stolen måste ju fortfarande skydda huvudet vid en bakåtsläng vid en kollision.

Och apropå att benen hänger utanför, Lena - det är i sig ingen fara. Det är huvudet som är det viktiga. Snart lär benen hänga utanför även den vanliga stolen

• Majalaja
    väduren82 skrev 2007-03-25 10:34:30 följande:
    Grattis emelle,fyllde du i går? i så fall är du ju vädur som jag *hihi* jag fyller tant i dag och ska ha tjejparty nästa helg,krogbesök efter,där har man ej varit på nästan två år *haha*
    Tant? Det var det värsta Jag är tio år äldre än du (och också vädur) och känner mig inte det allra minsta som tant!

Grattis i alla fall!!!
  • Majalaja

Frogleg: Jag har skrivit till dig i din inbox ang P&T-vagnen. Lycka till om ni provkör den!

väduren 82: jag fyller den 13 april, så det är ju rätt så snart.

I dag har vi haft en härlig dag, först var jag på Liten och Stor på morgonen och det var mysigt som vanligt. Nils älskar verkligen sångstunden där och jag tycker det känns avslappnat och bra där. Sen åkte hela familjen och hälsade på några kompisar med barn i våra barns ålder, käkade middag där och tog en promenad i vårsolen. Det var härligt, och kul att umgås lite med andra vuxna ibland också. Vi känner ju inte så många andra par här i stan, så det blir mest att vi delar upp oss och umgås med kompisar på varsitt håll, så det här var jättetrevligt. Barnen leker så bra ihop också, de stora alltså! De gav varandra kramar och pussar och sa att de tyckte om varandra, och så tittade de på Bolibompa ihop, tätt ihoptryckta i soffan. De var sååå söta!

• Majalaja

Men cid då...är du på dåligt humör?

Ms Leia: jag har fött två barn på Västerviks BB och tycker det har varit kanonbra. Lagom litet ställe, trevligt bemötande och ingen press på att åka hem, utan man kan stanna så länge man vill i princip. Särskilt skönt tyckte jag det var första gången då jag inte ALLS ville åka hem! Andra gången ockuperade jag inte stället lika länge

Så har man varit superduktig och fixat lite påskfint på uteplatsen. Skönt att ha det fixat. Synd bara att man alltid påbörjar alla projekt efter kl 21 på kvällarna. Det blir lätt sent då...så nu har jag inte hunnit packa inför vår lilla påsktripp till släktingar. Men men, det hinns väl med. Bara vi nu kommer iväg, Nils är sjuk IGEN! Tycker han har varit konstant sjuk i snart en månad nu, bara en och en halv vecka som han varit feberfri, tror vi i alla fall. Vi struntade faktiskt i att tempa honom under den tiden men han kändes bra. Och nu sjuk igen...med feber, hosta, rinnande näsa och allmänt gnälligt humör - han som alltid brukar vara så glad.

GLAD PÅSK!

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----