Inlägg från: ShootingStar |Visa alla inlägg
  • ShootingStar

-----> västervikstråden 5 <-----

hon lärarinnan hade visserligen en fin låt. men sjöng hon så bra? Tyckte ju knappt hon kunde engelska....

The Ark gjorde helt rätt som gick å vann allt! Tror de har goda chanser i stora finalen sen! Det svänger ju!!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • ShootingStar

Igår blev det till å åka in akut med Alicia för hon va helt hysterisk å bara skrek ajajajajajaj...
    Lillfisen hade öroninflammation så nu e det till å va hemma å kurera henne. men idag e hon faktiskt jättepigg å febern är borta, så skönt d iaf!
    men att få i henne medicinen är en annan femma.. igår blev det fasthållning å tvång (hemskt men tvunget), å imorse gick det inte alls... nån som har nåt bra tips...
    Sen undrar jag om nån vet hur länge de ska va hemma från dagis vid öroninflammation...??

• ShootingStar

Usch å fy för penicillin... Känner mig så hemsk å brutal när jag ska ge henne penicillinet. Så fort hon ser flaskan börjar hon skrika. Sen måste vi va en som håller fast henne, för hon bara slänger sig å sprattlar helvilt, å sen får en hålla fingret i kinden så hon inte kan stänga munnen helt för då bara spottar hon ut det... det känns så brutalt å jag mår verkligen dåligt över att hon säkert tror att jag bara är elak... Om man bara kunde förklara för henne att det är bra för henne. Och detta ska man göra 3 gånger om dan till fredag kväll..
    Vi har verkligen försökt med allt... oboy, göra chokladdeg med kakao (blev tipsad om d på apoteket), å blandat med både det ena å det andra, men inget funkar alls... Hoppas verkligen hon håller sig frisk lääänge efter det här nu för jag vill inte gå igenom det här igen...

Min stackars lillfis...

Ingen som har nåt bra tips om hur man kan få i henne det utan att använda tvång...? Känner mig desperat, vet inte hur jag ska orka 3 dagar till... Hon kommer ju avsky mig efter den här veckan...

• ShootingStar

Lena: kul å åka till linköping! Har oxå varit och kollat på bounce när de gjorde gökboet! Otroligt häftig föreställning! Det bara rycker i dansnerven nä'r man går därifrån! Skulle kunna se det om och om igen!

Ja, vädret idag har varit skumt... regn å blåst å så solsken... har varit inne nästan hela dan å borde pluggat, men icke, så nu sitter man här å panikpluggar bara för man skjuter på d hela tiden... å inte ens nu pluggar jag, hamnade ju här på fl istället...

Hörde att det skulle bli storm och riktigt kallt i veckan... Hua... jag som njutit så av "värmen" som varit nu... fram med vinterkläderna igen...

• ShootingStar

Idag kom bärsjalen som jag beställt!!! Har provat nu med Alicias dockor  och är så nöjd med sjalen! Längtar nu ännu mer till lilla bebis kommer så man får bära omkring på h*n istället... 3 lååånga månader kvar... puh...

Nästa helg ska vi kolla på bilstol också. Tycker det är så svårt. Den vi hade till Alicia vill vi inte ha igen, den kändes inte som nån höjdarstol... Alicia har ju en cosmic nu å den får hon ju ha till hon är 4-5 år eller va d nu blir... Jag har kollat lite på gracos nya stol duologic. är det nån som har en sån??? För den kan de ju ha från nyfödd till ca 4 år, och så är det bas till den, något som vi verkligen vill ha. Det känns så skönt att man slipper byta stol när de är runt ett år som man måste göra med alla andra babyskydd. Det värsta är ju priset, den kostar runt 4000 kronor. men alternativet är ju att köpa ett annat babyskydd för dryga tusenlappen och sen köpta ytterligare ett för 3000 när hon växt ur babyskyddet. Så det känns ju som en bra ffär å köpa en duologic... Men är det nån här som har en sån som vet om de är bra eller inte...

Idag är det riktigt busväder med blåst å ännu mer blåst... fy bubblan...

• ShootingStar

Oj va mycket svar om bilstol... Vi har funderat på det där med att hyra på bb, men som nån skrev så kan man ju använda det längre än 8 månader om barnet inte är så stort, å sen gillar jag inte tanken på att så många andra har slitit å slängt med stolen innan och man vet inte riktigt vad den varit med om.. Sen något som vi känner är ett måste är att ha en bas så man bara kan klicka fast det å inte behöva spänna med bältena om och om igen... Sen vill vi dessutom ha en graco så vi kan klicka fast den på vagnen...

• ShootingStar
    jullan: vi har en volkswagen men vi hade aldrig något problem med att sätta i våran bilstol i den, har ju haft stolen i andra bilar och då spänner vi den likadant... men va e d för stol ni har då?

ludicous: jag håller verkligen med, vädret börjar ju bli lite varmare å då tycker jag absolut vi ska ta tag i fl-träffarna igen!!! vore jätteskoj!

Idag ska jag å en kompis gå ner på stan å shoppa lite å sen ska vi hem å färga håret å äta gott å kolla top model på tv ikväll! Underbara onsdag! hoppas nu håret blir bra denna gång... Försöker desperat få tillbaka mitt blonda hår som jag va dum nog å färga mörkt... Har försökt bleka det innan men det slutade bara med att det blev rödaktigt å fick sår i hela hårbotten... Men nu ska jag slinga ljusa slingor bara så får se om d funkar bättre, ska ta annat märke på färgen oxå, hm:s egna vågar jag inte prova igen...

va ska ni alla andra hitta på denna kyliga onsdag??
  • ShootingStar
    Alicia har kommit på att det är godare att tår istället för frukost! Räcka ut tungan

Har förresten äntligen lagt ut första magbilden... Lite sent i vecka 29 kanske, men men...
  • ShootingStar

Här har vi det gott i värmen! Njuter av att göra nästan ingenting när Alicia e på dagis nu.. Har gjort klart en tenta i helgen så nu kan man andas ut ett tag...
    jag insåg i morse när jag skulle ur sängen att det kommer bli jobbiga 2 månader nu fram tills bebben kommer, för jag tog mig knappt upp. Känner mig redan totalt handikappad av min "stora" mage och fasar för att den ska bli ännu större.. minns inte att jag va så besvärad av magen när jag vänta alicia... men man kan ju hoppas sista tiden går fort nu...

ja du cid, nu e du inne på slutspurten, och den jobbigaste tiden av hela graviditeten nästan när man bara väntar väntar å väntar, å dessutom känner sig sprickfärdig... Men som du skrev, nu kan ju liten komma närsom, idag eller imorgon, vem vet... Gick du över tiden nåt med isak?
    Ser fram emot å träffa dig å den lille sen på fl-träffarna i vår!
    Skulle vilja spola fram två månader så jag oxå e inne på slutspurten nu... puh...

Ha det gott alla!

• ShootingStar

Nu är det påsk å ska snart hem till alicias farmor och äta lite påskmat. Mums mums!
    Alicia har varit sjuk (igen)(bara 3 veckor sen öroninflammationen). Hon har haft 40 grader sen i lördags. men ons-tors hade hon bara feber på kvällen. Blir så frustrerad på sjukvårdsupplysningen som bara ber oss avvakta hela tiden och att det inte är nåt man behöver åka in för... Vi väntar nu på å se om det blir feber denna kväll oxå, hoppas hon slipper det och att hon håller på att bli frisk nu... Min lilla sötnos...

Igår va vi på mvc å lyssnade på Lilla Pyrets hjärta och så... Allt såg bra ut. men nu ska vi inte dit på en månad igen. Trodde man skulle få tätare besök nu, har ju gått 31 fulla veckor. om en månad när vi ska dit är det ju typ bara en månad kvar till förlossningen... Borde man inte ha tätare kontroller nu, eller är det för man e omföderska??? Nån som vet?
    Nej, ska väcka dottern å sambon från deras eftermiddagslur å bege oss till påskmaten nu!!!
    Glad påsk alla!

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----