ShootingStar skrev 2007-05-11 22:20:06 följande:
Sen en fråga till alla här, hur funkar det egentligen med dagisplatsen nu när man ska va mammaledig? Som vanligt ligger vi efter i planeringen å har inte sagt upp Alicias ordinarieplats än, och den ska ju va inne två månader innan, och nu är det ju bara en månad kvar. men om vi nu då säger upp hennes plats, får hon då bara gå på dagis fram till bebis kommer och sen va hemma tills det har gått två månader så uppsägningen gäller och hon får gå 3 timmars dag...?Och sen när hon ska börja gå ordinarie tider igen, när jag inte ska va mammaledig mer, måste man söka plats igen då? Och måste man då göra det 4 månader innan som man gjorde första gången? För eventuellt kommer jag ju plugga i höst, och då ska hon ju gå heltid igen, men om jag ska plugga vet jag ju inte förrän jag vet hur allt funkar med nya bebisen... gah... blir galen på allt, är så rörigt... Bara massa konstiga regler....
Vänta med att säga upp platsen tills du vet om du ska plugga eller inte!! Annars finns risken att du förlorar den. Själv läser jag ju en kurs på distans och fick då rådet att inte säga upp platsen innan jag visste om jag skulle börja kursen eller ej. Tror inte man måste säga upp platsen förrän nån vecka EFTER att det nya barnet är fött och under uppsägningstiden så går barnet ändå tretimmarsdagar. Så egentligen kan du gott vänta åtminstone tills bebisen kommer.
Fånigt det där med låtsasscheman tycker jag. Stor mening att fylla i något som ändå kommer att ändras, menar jag...