• cid

-----> västervikstråden 5 <-----

näe, grejen är väl mer egentligen att man ska vila?! Men hur lätt är det med en aktiv 2½ åring...fikasugna släktingar och en b-uppsats som ska skrivas? Hur det var för min syster kommer jag faktiskt inte ihåg...
    Men för min del förra gången var jag också öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen....så nu har man ju fått lika mycket gratis som man kämpade till sig hemma förra gången i alla fall *ler*
    Näe, ska försöka att inte tänka på att bebis ska komma ut... hur man nu ska lyckas med det...men nu är jag inställd på övertid så nästa mål får väl vara BM.besök på Torsdag...

Hoppas ni har en bra påsk allihopa! å glöm inte borsta tänderna efter allt påskgodis!

• cid

Tack så mycket för alla gratulationer!
    Är äntligen hemma från BB. förstår inte att det kan vara så TRÅKIGT att vara där...dessutom får man ju aldrig vila. Bara en massa personal som springer ut och in hela tiden. Smet en dag för tidigt och ska dit imorgon för PKU test...

Det blev en liten Mira förresten!

• cid

Jag ska vara ledig HELA sommaren....det är å andra sidan allt jag kommer vara ledig.
    Hmm..näe, nu ljög jag, har ju varit ledig i två veckor nu också. Imorrn börjar föreläsningarna för min del igen. Börjar få lite ångest, men det ska nog gå bra. Funderar bara på hur man ska orka upp på morgonen. Som det är nu så har lillfian inte riktigt samma dygnsrytm som vi andra. Egentligen skulle man kunna säga att den är helt tvärtemot vår. Känns som om jag inte sovit på 2 dygn...men vad fasen, sova kan man ju göra när man blir pensionär!

Tråkigt väder det är, jag som hoppades på att sommaren kom väldigt tidigt när det var så fint väder för ett tag sen. Får hoppas det kommer snart igen.

• cid

här är en till snoris.....Mira är snorig...INTE kul att försöka få henne att sova, hon vet lixom inte riktigt hur hon ska göra när hon ska andas...

Någon som vet när valborgsfirandet i Jenny är? För visst har dom väl brasa och så där också?

• cid

Shooting och Odine: jag är INTE avundssjuk på er.... har det rätt mysigt här hemma med liten bebis *ler*
    Vet precis hur det är att gå dom där sista veckorna, det värsta som finns ju...men hur eller hur så kommer ju era små ut!
    Vi frågade efter kön när vi var på vårt näst sista UL..men då låg Mira så knasigt så det gick inte att se, och på sista UL var hon så stor, så då gick det absolut inte att se...

Skönt med helg nu...sitter och tittar på tillbaka till vintergatan och äter fredagsgodis. Har suttit hela eftermiddagen med tentaplugg...på måndag bär det av...oddsen för att lyckas på tentan känns inte så bra då jag inte läst speciellt mycket..har haft lite annat för mig om man säger så..men får hoppas det går vägen ändå..

Ha en bra helg alla Västerviksbor!

• cid

Landrover: Tyvärr, äger ingen hammare, men hade jag haft en så hade jag ju SJÄLVKLART kommit och hjälpt till....
    Eller inte....du vet det är minuspoäng för okomplimanger...

Shooting: vi fick lapp om utedagis som skulle öppna på skogshaga.. Tror att det var från 2 år, verkade som det i alla fall, men det verkade intressant...tycker jag... Vi hade nog anmält intresse om det inte låg åt fel håll i stan..Har antagligen inte kvar lappen vi fick i brevlådan, men OM jag skulle ha det kan jag stoppa in den i Alicias fack på dagis.
    Är det nåt särskilt hus ni är intresserade av? eller bara i funderingar på den sidan av stan?

Emelle: hur gick partyt?

• cid

lud: ah okej...det är mycket mljligt...vi fick erbkudanfe och isak är ju inte tre än....men fyller ju i år. så som sagt, cdet äre mycket nöjligt.

Jullan: dom använder sig av utomhuspedagogik...

• cid

lud: ja, det är ju skogshaga eller nere vid karstorpsgärdet som gäller då... inte direkt i närheten nåt av dom. Men det vid karstorp tror jag man måste vara minst 2 år på.

• cid

Shooting: Huset är min sambos syster.... men kolla på när det är inflyttning. Vet inte riktigt hur dom har tänkt med försäljningen eftersom dom inte ens börjat bygga sitt hus än.. Det ska vara klart i februari/mars....men vet inte om dom tänkt hitta något annat så länge eller vänta med inflyttningsdatum.. Det är ett jättefint hus annars....kan tänka mig att det kommer att gå upp rätt ordentligt...dom har ju gjort iordning nästan alltihopa nu senaste tiden...

• cid

shooting: jo det är ju ett fint hus...men alla hus har ju sina nackdelar. Och är det inte riktigt rätt hus så hittar man dom garanterat. T.ex. för långt från stan *ler*
    Ehum, jo ligger lite på latsidan med bilderna. Hon är 6 veckor idag. Blivit stora tjejen nu! Börjar bli riktigt skoj nu när man får lite respons från henne, en riktig glad liten tjej är hon med leenden som täcker hela ansiktet ibland

Snart är vi klara med vår B-uppsats, sen är det sommarlov och föräldraledighet! Ska blir SÅÅÅÅ skönt!

• cid

Shooting: Du får se det som så att dom kanske inte ser ändå... Vi var ju inne på UL i typ en halvtimme när jag var på UL i slutet och då kunde BM inte se för att bebis var för stor och ihopkrupen...så då kan du ju lika gärna fråga så får slumpen avgöra!

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----