Inlägg från: ShootingStar |Visa alla inlägg
  • ShootingStar

-----> västervikstråden 5 <-----

ludicrous: jo, jag har oxå hört d, att man ska åka in efter 3-4 dagar med feber, men vi ringde efter 3 dar å då bad de oss avvakta, å sen ringde vi igen efter 5 dar å då sa de att det nog va på gång att gå över eftersom hon hade så lite feber på förmiddan... Hade känts tryggare å bara åka in å kolla upp det.
    men igår hade hon äntligen en feberfri dag efter 6 dagars hög feber!!! Så nu får man väl säga att hon är frisk äntligen! Hoppas hon håller sig frisk ett bra tag nu!

cid: e du öppen 3 cm är det ju utan tvekan på G! Roligt! Snart kommer ju den lill* till er! Väntar med spänning... Lycka till!!!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • ShootingStar

ludicrous, jag har bott på jurastigen... funderar ni på å flytta dit?

• ShootingStar

GRATTIS CID!!!

Idag har man slappat å slappat fast man borde pluggat... Det är konstigt att man aldrig gör d man borde... Likadant med städning... ja.. hmm... jag undrar varför...??

Idag har jag suttit med massa förvärkar hela dan, en del lite onda, men det har försvunnit nu så förhoppningsvis är det inget på gång än. Lilla Pyret får gärna stanna ett litet tag till iaf, är ju bara i vecka 32 än.. Får hoppas att värkarna inte kommer tillbaka, gör de det så får jag väl ringa förlossningen...

Men om man skulle plugga lite nu kanske... Orka, Orka!!!

Återigen grattis till lilla bebisen Cid!

• ShootingStar

Grattis till lilla flickan Cid!!!

• ShootingStar

cid: jag var oxå väldigt uttråkad på bb, så skönt å åka hem ju. Skönt nu iaf att bara pappa å syskon får hälsa på, sist kändes de som hela släkten va där nästan... d va ju inte så, men blev ju massa spring där av alla ändå... hoppas på lite mer lugn nu denna gång...
    Mira, vilket fint namn! Isak och Mira, det låter fint ihop!
    Ser fram emot bilder på lilltjejjan!

• ShootingStar

Vilken fin bild det var på vt Cid!!!

• ShootingStar

Åhh va besviken jag är nu...
    Hade ju gjort en så bra "10-årsplan".
    Skulle börjat läsa till sjuksköterska i höst och sen vidareutbilda mig till barnmorska, å sen när jag skulle varit klar med det om typ 5-6 år, då skulle vi börja eventuellt planera barn nummer 3 och kanske 4 (vill ha massor barn ). För då blir det enligt mig ett lagom "glapp" mellan barn 1-2 och 3-4...
    kanske lite larvigt att planera så långt, inte alls säkert att det blir fler barn sen, men så va d tänkt iaf... Å nu iaf så börjar inte sjuksköterska-linjen på distans i höst... så jäkla typiskt... Min plan måste skjutas upp minst ett år med förhoppningen att det startar till nästa höst istället... Ett år är väl inte så mycket egentligen, det som irriterar mig mest är att jag sett fram emot att utbilda mig nu i höst å längtat och planerat...

Mitt i all besvikelse känner jag lite lättnad, för egentligen vill jag ju bara vara hemma med Lilla Pyret som kommer i sommar å inte dra med den till skolan var och varannan dag. Nu blir jag mammaledig "på riktigt". Å det känns ju skönt. Så jag får väl va tacksam för det istället...

Oj, blev visst långt det här...
    Vad har alla gjort i helgen då?
    Vi har varit på tivoli och njutit av det underbara vädret, sen har det blivit lite fixat i trädgården också!
    Imorgon ska det bli kallare igen har jag hört... hua hua...
    Sommar! Kom snart!!! Vill ha varmt, soligt och skönt!!!

Ha det skönt å njut av värmen (så länge den varar...)

• ShootingStar
    Hua vilket väder... Blåste ju nästan bort när jag lämnade Alicia på dagis förut. Å hela huset har knakat i natt så Alicia har nästan inte sovit nåt alls, med andra ord inte jag heller eftersom sambon jobbat natt. Å i morse när jag gick ut hade grannens stora studsmatta blåst ner på vägen helt trasig. Läskigt när det blåser så mycket. Men konstigt att våra veka plastutemöbler står kvar när vinden blåste iväg med en stor studsmatta. Ja, men man ska väl va glad att våra saker klara sig iaf, värre blir det ju för tjejen i grannhuset när hon ser att hennes studsmatta är helt kaputt!

Äntligen helg nu iaf (nästan)! Men nåt lugn vet jag inte om det blir, fortsätter vädret å va dåligt (verkar ju så...) så blir det till att fortsätta måla i sovrummet så det blir klart nån gång... Sen kan man äntligen börja plocka fram spjälsäng å sånt som ska stå där! *mysigt*

Va ska ni alla andra hitta på för nåt skoj i helgen??
  • ShootingStar
    Skrattande

Ikväll blir det grillpremiär!!!!
    Mums mums mums!!!
  • ShootingStar

Jo, det var trevligt i parken i söndags!
    Men som sagt, det var svårt å hålla samman som en grupp på ett å samma ställe när barnen e i så olika åldrar. Lite tråkigt att de flesta gick hem så tidigt oxå, men det blev ju lite småkyligt... Förhoppningsvis blir det bara varmare nu och lite skönare att sitta ute!

Nu är vi just hemkomna från stan. Har varit och tittat på elden och raketerna. Alicia var så fascinerad av raketerna och berättade hela vägen hem hur det sa "pang pang" och hur varmt och skönt det var vid elden! Jättehärligt ju!

Hoppas alla haft ett trevligt valborgsfirande!

• ShootingStar

Odine: Jag förstår hur du känner dig, känner likadant jag... Vill bara att bebisen ska komma ut ut ut!!!! Mycket som behöver fixas hemma men det går helt enkelt inte, hela kroppen säger Nej!

Va uppe på förlossningen häromdagen för jag trodde det läckte fostervatten, nu va det ju inte så som tur va, men hade ju ändå gärna kommit hem med bebis istället för utan. Men fick iaf se mitt Lilla Pyre en snabbis på ultraljud och ligga och lyssna på hjärtat en stund. Bebis ligger med huvudet rörligt så jag hoppas nu att det går ner i ruckbart snart och stannar där och inte vänder på sig uppåt igen som barnmorskan sa att det kan göra för omföderskor...¨
    Va på mvc igår och jag fick en tid för ett ul till! Blev så glad! Eller de ska demostrera de nya ul-maskinerna på mvc för läkare å barnmorskor å så, så de behövde frivilliga gravida till det. Självklart vill jag ju det! Så en hel timme ska jag få ligga och titta på min lilla älskling där inne! Supermysigt! Undrar om man kan se könet då, börjar bli nyfiken, men vill egentligen inte veta. Men känns ju som att om vi ska titta på ul en hel timme så borde det ju va svårt å inte se könet, så kanske lika bra att fråga som man inte går å spekulerar själv... äsch.. jag vet inte... Hur har ni andra gjort här? Har ni kollat könet på era små i magen?

va ska ni hitta på i helgen då?

• ShootingStar

Åska är mysigt tycker jag! Men tror Alicia tyckte det var lite konstigt...

Ja, nu är det bara 4 veckor kvar till lilla Pyret beräknas komma... *längtar* Tiden går så fort, men det börjar gå ganska sakta nu igen. Men jag ska nog få tiden att gå med tentor och alltsom är på gång nu...

Och om nån vecka får vår lilla Madicken sina små bebisar oxå (tror vi). Svårt att veta exakt när... Men mysigt ska det bli med små kattungar å gosa med i väntan på sin egna lilla bebis...

• ShootingStar

Odine: Hur har du det med magen, håller verkligen med om det där med att hitta en skön sovställning sista månaden nu är hopplöst... Tänk om man kunde få sova en hel natt, en endaste gång bara... puh...
    Skriva på om faderskapet, det hade jag glömt att man ska göra. Men hur gör man det, vart? Har glömt sen förra gången... *nollkoll*

Sen en fråga till alla här, hur funkar det egentligen med dagisplatsen nu när man ska va mammaledig? Som vanligt ligger vi efter i planeringen å har inte sagt upp Alicias ordinarieplats än, och den ska ju va inne två månader innan, och nu är det ju bara en månad kvar. men om vi nu då säger upp hennes plats, får hon då bara gå på dagis fram till bebis kommer och sen va hemma tills det har gått två månader så uppsägningen gäller och hon får gå 3 timmars dag...?
    Och sen när hon ska börja gå ordinarie tider igen, när jag inte ska va mammaledig mer, måste man söka plats igen då? Och måste man då göra det 4 månader innan som man gjorde första gången? För eventuellt kommer jag ju plugga i höst, och då ska hon ju gå heltid igen, men om jag ska plugga vet jag ju inte förrän jag vet hur allt funkar med nya bebisen... gah... blir galen på allt, är så rörigt... Bara massa konstiga regler....

• ShootingStar

Nån här som bor utåt långrevet, brevik? Tänkte bara höra om nån vet nåt om kräftan förskola som ligger där. Vi har lite planer på att flytta och det tar verkligen emot att behöva flytta lilltösen från jurabacken, trivs så bra där. men behöver som sagt lite info om kräftan. Bra personal? Hur är lokalerna, området? mm... vad finns det för andra dagis där? Hur är dom?
    Vill egentligen inte alls flytta från kvännaren, men husen här är så dyra så här lär vi aldrig hitta nåt vi har råd med. Är ju inte alls säkert att vi ska flytta, men ska kolla lite hus.
    Ni som bor utåt dom trakterna, hur trivs ni? Hur funkar det med avståndet till det mesta, det är ju långt långt ut, känns det som iaf... Visst, går ju bussar, men är det hopplöst långt att gå in till stan, affären mm??

• ShootingStar

cid: ja, har du kvar lappen kan du gärna få lägga den i Alicias fack, vore jättesnällt!
    Det är ett parhus där ute som är till salu, en femma, väldigt fin och bra pris! Vi känner att vi behöver ett rum till. men det tar verkligen emot för jag trivs riktigt bra i kvännaren och vill verkligen inte att alicia ska behöva byta dagis. Och så blir det så långt till allt därutifrån... Speciellt eftersom inte jag har något körkort än... Men men, ska ju iaf titta på det så får man spekulera vidare sen...

odine: jadu, nu är det inte långt kvar för oss med tjocka magar! 20 dagar enligt min nedräkning. Men bebis får gärna komma nästa vecka redan, inte tidigare, för tentorna ska ju bli klara först. Men på måndag nästa vecka säger jag gärna välkommen till mitt lilla pyre. Skulle passa extremt bra eftersom sambon e ledig hela nästa vecka. Men nu har jag iaf ultraljudet att se fram emot imorgon, mys mys! Skulle va skoj å ligga på bb samtidigt, kan ju bli lite långtråkigt ibland ju...
    Hur har du det med hostan förresten? Blivit något bättre?

Jag har gått å blivit dundersjuk... Ont i halsen, ont när jag andas å ner i lungorna (tror ju bebis har lite med det å göra oxå), ont i öronen och en evigt rinnande näsa... You name it, I got it... Allt kom på en gång, å till råga på det så är man höggravid oxå och totalt sönderbrända armar och axlar efter för mycket vistandes i solen igår... Ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv nu.. men det får man ju faktiskt göra tycker jag...

• ShootingStar
    majalaja: ja, det är det på forellvägen. är ju visning imorgon så ska bli spännande att se mer hur det ser ut. Men jag har redan blivit sååå förälskad i köket (har kollat bilderna på hemnet.se) men hoppas egentligen att jag inte ska gilla det, för jag vill ju inte lämna kvännaren ju... gahh... beslutsångest...
    Förkylning innan förlossning, ja, nu när du säger det känns det faktiskt bekant. men gerjen är att jag varit förkyld flera månader, bara gått upp och ner hela tiden. Men eftersom det blivit värre nu..hmmm... ja, vem vet... kanske e nåt på gång...

Odine: Ahh, du funderar på att inte ligga kvar på bb? Jag låg 2 nätter sist och skyndade nog hem lite för fort bara jag hade så långtråkigt. men blev ju sängliggandes hemma pga av blodvärdet och komplikationer så hade ju lika gärna kunnat va kvar på bb. men får se hur det blir denna gång, det blir nog ett par dar iaf, tänker inte stressa hem denna gången iaf.
    Gick du över tiden förra gången förresten? Alicia kom ju en dag innan bf, och jag känner mig övertygad om att denna bebis kommer tidigare än så, har faktiskt inte ens tänkt tanken på att gå över tiden, så hoppas verkligen jag slipper det nu...
  • ShootingStar
    cid: vi har nu under dagen beslutat att inte gå och titta på det där huset iaf. Vi känner att det blir för långt bort från stan för oss, och som jag skrivit innan, vi trivs alldeles för bra i kvännaren för att vilja flytta. Men det huset är verkligen fint, och vill man bo i det området är det ju perfekt! Men det passar nog bättre för någon annan än oss... Vi funderar på att köpa det vi bor i nu, för att spara in lite pengar (är ju så dyrt när vi hyr), och sen rusta upp det rejält och sen sälja det om några år och skaffa ett hus här i kvännaren istället. Men man får se hur det blir, man får ta det lite som det kommer.

Idag har jag varit duktig och skrivit en hel del på min tenta!
    Så om jag följer min plan så hinner jag klart innan nästa tenta kommer på onsdag.. Så nu gäller det att ligga i med plugget!
  • ShootingStar
    cid: Tittade i ditt galleri, lite ont om bilder på nya tillskottet tycker jag. Är ju så nyfiken på henne. Hur gammal är hon nu?
  • ShootingStar

Åhhh...
    Jag är så kluven angående ultraljudet idag... Kan inte bestämma mig för om jag vill veta könet eller inte. Förstör det spänningen? E ju så nära nu att jag snart får veta iaf... men jag vet att skulle de fråga så skulle jag säga att jag vill veta, men kanske bara av ren nyfikenhet. Samtidigt känns det kul att ha provat på att veta könet innan, eftersom jag inte kollade det med alicia...
    Är mest orolig för att jag bestämmer mig för att inte vilja veta, och sen råkar jag se ändå, och då kanske jag inbillar mig att jag sett nåt som ju kanske inte alls är säkert...för vi ska ju ändå va där en hel timme ju... Åhh... beslutsångest...
    Nån med erfarenheter? Positiva? Negativa?

• ShootingStar

Odine: Jo, jag vet, det är ju det... Tänk om de säger ett kön å så blir det det andra. spelar ju visserligen ingen roll, men det kan ju liksom kännas fel om man ställt in sig så på en viss sak... Men har tänkt mer å mer på det idag och känner mig säkrare på att jag nog vill veta faktiskt.
    nu är jag istället mer orolig för hur jag ska kunna ligga på rygg på hårda britsen i en timme när jag knappt kan ligga på rygg hemma i sängen mer än 2 minuter utan att det blir tungt och jobbigt att andas...

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----