• Taffer

Ont efetr att hållt mej en stund från att gå och kissa

För ca en timme sen så blev jag kissinödig. Och så höll jag mej en stund, vilket jag brukar. Jag dricker ganska mycket vatten nu och springer ett i ett. I alla fall, jag höll mej en lite stund (inte specieltl länge) och började känna lite ont i nedre delen av magen, och så gikc jag på toa. Nu har d bara blivit värre och d känns ganska ordentligt, och nu sitter d lite mer utsprit än d gjorde innan, innan var d bara ena sidan.
    Jag har hållt mej flera timmar på nätterna ibland utan att d blivit såhär, så d vore ändå konstigt om d berode på d, men d kom ju efetr d. Nu känns d inte på samma sätt som när d började, utan mer som en kraftig mensvärk. När jag trycker så ömmar d även lite.
    Kan d bero på att jag höll mej lite längre och att jag var känslig för d just nu och att d é ömt nu? Har för mej att d blivit såhär nångång innan, men då har jag nog hållt mej vääääldigt länge. Verkar ändå konstigt om d beror på d, värken har kommit mer och mer efetråt.

• Svar på tråden Ont efetr att hållt mej en stund från att gå och kissa
  • Anonym (Miss UVI)

Låter som urinvägsinfektion på G! (Du har inte diabetes för då kan man få precis så som du beskriver?)

• Anonym

vet inte riktigt hur du känner, men jag kan få ont " bäckenet" (eller vad det nu e) om jag är väldigt kissnödig....

• Taffer

Anonym (Miss UVI): Nej, ingen diabetes vad jag vet. UVI, jo jag funderade på d oxå. Men går d så snabbt, från inget till en massa värk?

Anonym: Nu é jag inte kissig längre, men d värker ändå. D blir inte helelr värre när jag bli nögid igen.

• Nyfiken gul

ett råd från en som är drabbad av kronisk urinvägsinfektion: man ska ALDRIG hålla sig, man ska alltid gå o kissa när man är kissnödig.

Det låter som att du blivit drabbad av just urinvägsinfektion, det kan komma just så där plötsligt o helt utan tidigare symptom.

drick mycket surt, håll rumpan varm o kissa OFTA!

• Taffer

Nyfiken gul: Men d é just d, jag har kissat OFTA, men denna gången håll jag mej kanske 1-2 minuter längre. Kännde mej inte väldigt nödig, utan d var som d brukade, mer eller mindre.
    D kan inte vara d att blåsan var väldigt full och att d har irriterat elelr så?

• Key

Gör såhär: Sätt dig på toan och drick massa vatten med citron i. Fyll en pet-flaska. Kissa kissa och åter kissa. Undvik sex.

Om det fortsätter göra ont efter det, ring vårdcentralen.

• Anonym (Miss UVI)

Det har hänt att jag fått det "bara sådär" och det har varit då jag glömt kissa efter sex.

• Anonym (Miss UVI)

Tranbärsjuice! Det funkar också!

• Taffer

Key: Jo, ska försöka. Bara hoppas att sonen inte vaknar så man kan sitta där en stund.

• Taffer

Anonym (Miss UVI): Happ, kanske d é UVI då. Väntar och ser om d går över, ingen möjlighet att göra nått åt saken nu ändå

• Anonym (Miss UVI)

Nyfiken gul

Hur kom det sig att du fick kronisk UVI? Och hur känns det? Jag undrar för att jag misstänker att jag kan ha det.

• Taffer

Irk! Inge vidare gott d där, men kan d hjälpa så

• Taffer

Så, flaskan tömd. En halvliters flaska med ca en halv citron ipressad och restan vatten, é d tillräckligt tro?

• Taffer

Hmm..nu har jag druckit nästan en liter och inte kissig för fem öre.

• Taffer

D verka funka med citronvattnet Känns typ inget nu.

• Turboplingen

Tur för vissa att det går över, själv har jag dragits med min smärta i 4-5 år, blir kissnödig får ont i typ urinblåsan, går och kissar har fortfarande ont ett tag.
    Håller jag mig en stund blir det bara värre och håller i sig längre.
    Ingen urinvägsinfektion, tagit massa prover, ul och gynundersökning.
    De hittade en cysta på min ena äggstock förra året så de trodde att det var den som ställde till det. Den försvan av sig själv men smärtan finns fortfarande kvar..
    Och doktorerna står som frågetecken.. de hittar inte felet...

• Tessideluxe

Du är väl medveten om att kraftig törst kan vara ett symptom på diabetes? Dricker du för att du är törstig eller av någon annan anledning?

Symptom på diabetes
    Obefogad och överdriven trötthet.
    Humörsvängningar, snabbt uppblossande ilska och irritation, (som ibland då skylls på tröttheten).
    Törst och därmed ett ökat toalettspringande.
    Diabetes är lömskt så till vida att det inte framkallar någon som helst smärta.

källa: Aftonbladet (ur artikeln 200.000 har dold diabetes)

• Taffer

Tessideluxe: Jag dricker mycket vatten pga annat, inte pga väldig törst

• Taffer

Dock så stämmer dom flesta av dom där symptomerna, men d har kommit sen jag började på en diet som jag nu går på.

Svar på tråden Ont efetr att hållt mej en stund från att gå och kissa