• Rymdmamma

Folk stjäl som korpar!!!!!!

Imorse när vi kom ut stod grannarna några hus längre ned o diskuterade sin bil så vi frågade vad som hänt.. då berättar de att nån snott deras extraljus på bilen.. alltså en sån där ställning med lampor fram på bilen.. de ställde med flit inte bilen på parkeringen för att man skulle ha mer uppsikt över bilen..

Detta hände tydligen imorse här på gatan...
    och vi har råkat ut för nästan detsamma, fast där fick de inte loss våra extraljus helt utan de hängde kvar i en sladd, fast på vår bil var bilen INLÅST I ETT GARAGE!!!

Helt otroligt!! va är det för fel på det här området????
    (hyreslägenheter, mkt studenter och inte så många lägenheter 2 ovanpå varandra och egna ingångar i lägenhetslängor...)

Tycker det är helt förjävligt.. dessutom slita lös fastmonterade saker... *suck* när ska folk lära sig skilja på vad som är ditt o mitt?

• Svar på tråden Folk stjäl som korpar!!!!!!
  • Rymdmamma

jo några andra i ett garage vi pratade med blev av med sina vinterdäck när de bara gått iväg ca. 1 h för att äta mat medan de sen skulle montera fast vinterdäcken.. garaget var låst under tiden.. de blev även av med sin bilstereo ur sin låsta bil samtidigt.

• Kalina

En väninna till morsan blev av med sin cykel medans hon ställde den utanför miljöboden för att gå in och slänga sina sopor!

Otroligt!Förvånad

Lilla Bus...mammas kärlek.
  • FaRieTaLe

Ja, en del kan med vad som helst.

För några år sedan stod jag inne på stationen och skulle köpa en biljett. När jag tittar ut genom fönstret ser jag helt plötsligt min cykel på en mans axlar.
    Rusar ut och sliter tag i min cykel varpå jag ropar till någon att de skulle ringa polisen.
    Mannen vägrar släppa min cykel och när polisen kommer står han kvar!
    Jag håller i ena änden och han i den andra, helt sjuk situation!
    Det var först när jag sa till polisen att jag har nyckeln till cykeln på mig samt att de kunde ringa till cykelhandlaren och fråga (det var en rätt så orginell cykel).

Mannen släpper då taget om cykeln och traskar iväg, utan att polisen gör något alls!

Folk har blivit galna helt klart!

• Rheannon

Har också ett praktexempel på idioter som stjäl.

En väninna till mig kommer åkandes i sin bil. Hon ser en olycka och stannar bilen, kliver ur för att hjälpa. (hon är sjuksköterska)
    Medan hon hjälper paret som blivit överkörda är det någon som snor hennes handväska från hennes bil.

• 201201232

Fy vilka hemska människor det finns. Och inte blir de straffade heller, det är tydligen helt ok att stjäla idag.

• Minna07

Man ska inte bo i hyresområden, så är det bara. Så fort man kommer till STORA områden där det bara är villor och bostadsrätter försvinner 99% av allt sånt skit..

• Rymdmamma

jo det är sant tjuvar är ofta lata och orkar inte gå så många meter för att stjäla något.. antar att den som försökte sno våra lampor på bilen är den som har garaget brevid oss för sen är det ett galler till nästa bil ... det är bara vi som delar vår del av garaget med en granne..

o dessutom var det ingen åverkan på garageportslåset o lulebo vägrar byta låskolv de påstår att nejdå det finns inga nycklar i omlopp.. (säääkert) är svinlätt att få kopior gjorda på de nycklarna man har ... bara gå till en låssmed har aldrig blivit nekad en kopia även när ja bott i andra hyresrätter och det ska lixom va skyddade nr på såna nycklar..

Svar på tråden Folk stjäl som korpar!!!!!!