• vice99

Har äntligen fått utslag på älstickan, när kommer då ägglossningen?

Hej

Jag har äntligen fått utslag på min älsticka. Det har tagit många månader och även år för att komma hit. Nu undrar jag bara om ägglossningen kommer på utslagsdagen eller om den kommer någon dag senare?

Är det någon som vet? Vill verkligen inte missa detta.

• Svar på tråden Har äntligen fått utslag på älstickan, när kommer då ägglossningen?
  • C r e d o

Ägglossningen sker inom 24-36 timmar från det att man frå positivt test, kan alltså ske omgående eller dröja 1-2 dagar. Viktigt att ha samlag direkt så att det finns spermier där när ägget lossnar.

• Mrs R

hej

man måste också tänka på att när man testar så kan dessa 24 timmar redan börjat tex om man testar kl 10 på morgonen så kan det har startat från kl 24.00 för man vet ju inte mer än sen sist man kollade och det kan ju ha varit på morgonen det också.

Jag testar på morgonen och sedan så har det hänt att det inte visat något men att jag sedan på kvällen eller eftermiddagen känt av något och testat igen bara för att kolla och då har det gett utslag som jag egentligen inte hade sett förrens morgonen därpå om jag bara testat 1 g per dag.

Ursäkta att det bliv lite långt:)

Svar på tråden Har äntligen fått utslag på älstickan, när kommer då ägglossningen?