• Caliber 666

    Blivande pappor

    Hej i torsdags 22/2 så plussade vi, ja man kan inte säga annat än att jag blev chokad även fast det var planerat. Var inte berädd att det skulle gå så fort (fick lite kalla fötter, inte för att jag inte vill bli utan för att jag skulle klara av uppgiften). Nu känner jag och undrar över mig själv om jag kommer bli en bra pappa och om jag kommer att klara det. Jag och min sambo pratade länge om detta och det känns bättre nu och jag är lite lugnare. Jag ska iaf bli pappa och det känns ändå väldigt bra ändå och vi kommer ju hjälpas åt och stötta varandra till 100%.

    Är det någon annan där ute som ska bli pappa i November eller runt där eller kände/känner som jag beskrev här? Skriv gärna

  • Svar på tråden Blivande pappor
  • whitetiger

    hhmm jag fick ett positivt gravtest som juklapp för 3 år sen
    snacka om att det var svårt att överträffa hehehe
    och ju .. en massa tankar dök upp i huvudet på en .. gravid ?? barn .. BLÖJOR ???????? uuggghhh
    men även om jag tvivlade och kunde inte riktigt smälta tanken så gick det helt oki .. jag har inte tappat han än så länge :D
    och julklappen har jag överträffat :) sambon fick beby nummer två på sin födelsedag .. nu är det hennes tur att göra nått storslaget :D

  • Caliber 666

    Det låter bra, är dock inte så orolig över att tappa barnet . Mer över just ansvaret. Om vi har tur så kanske våran kommer på våran speciella dag, 8:e november. Samma dag vi blev tillsammans, samt förlovade oss på.

  • whitetiger

    bara att hålla tummarna :) slå ihop alla högtider till en dag :) det finns pengar att spara på det :D
    och ansvar hhmm man växer in i rollen fort
    du som kille har också lite extratid på dig .. första tiden är det nästan bara mamma som jobbar :) *vi har inte utrustningen till det* :D

  • MVB

    ska bli pappa den 13. juli, det är första bebisen vi ska få :)
    tycker att tiden går ganska fort, minns det som det vore igår vi fick positiv.
    Och ojjj vad den sparka hela tiden! Så roligt att kolla på den och peka den och den peka tillbaka! helt underbart.

  • Caliber 666

    Ja får se hur det blir med datumena...billigare blir det nog inte, sambon ska ha present, och isf den kommande bäbisen...

    Har ni kollat könet??

  • MVB

    nej det har vi inte, är första bebisen ska nog bli en överraskning, plus att bebisen ändå gömmde könet :p

  • pappa till en drutt

    Vi fick + för en vecka sedan... Jag bubblade och bubblar fortfarande. Kanonhäftigt.

    Orolig har jag inte hunnit bli än. Det kanske kommer.

    /Andreas

  • Svennosven

    Fick i januari reda på att jag ska bli pappa runt mitten av september, och jag ser fram emot det mer och mer för varje dag som går =)
    Tror och hoppas att det var bebisen jag lyckades höra genom magen tidigare idag :D

  • Caliber 666

    Okej grattis, då får vi två månader efter er då. Ja det är spännande fast ändå så overkligt. Men man har mer eller mindre börjat vänja sig. Men jag tror att man fattar det mer efter man varit på ultraljud, de som jag känner säger det iaf. Inte för en då har man verkligen fått det bekräfat även fast sambon spyr eller är på väldigt dåligt humör

  • Pappa80

    Ja jag har nog tänkt alla tankar som går att tänka (gillar att tänka)... Tiden går så fort att jag har nog inte riktigt fattat ännu vad som komma skall. Går in i v.36 i morgon så snart är det dax...

Svar på tråden Blivande pappor