• Caliber 666

Blivande pappor

Hej i torsdags 22/2 så plussade vi, ja man kan inte säga annat än att jag blev chokad även fast det var planerat. Var inte berädd att det skulle gå så fort (fick lite kalla fötter, inte för att jag inte vill bli utan för att jag skulle klara av uppgiften). Nu känner jag och undrar över mig själv om jag kommer bli en bra pappa och om jag kommer att klara det. Jag och min sambo pratade länge om detta och det känns bättre nu och jag är lite lugnare. Jag ska iaf bli pappa och det känns ändå väldigt bra ändå och vi kommer ju hjälpas åt och stötta varandra till 100%.

Är det någon annan där ute som ska bli pappa i November eller runt där eller kände/känner som jag beskrev här? Skriv gärna

• Svar på tråden Blivande pappor
  • tobbenr1

vi har efter lång väntan till slut lyckats pricka rätt...

om våra beräkningar stämmer borde vi få vårt första i november nån gång. Jag fattar precis vad ni menar med att man får lite kalla fötter först i 5 min, innan man inser att man nog faktiskt kommer att klara av det ansvar man får, men visst... det är skitspännande och inte så lite skrämmande på samma gång... :)

• Ung Pappa

Ska bli det i Oktober, beräknat 20/okt för att va mer exakt..

• Moosen81

vi ska få vårat andra barn nu i september. känns super kul. det första fick jag mer spader över..inga av dom är planerade, men det går bra än så länge.. älskar mitt barn över allt på jorden. är totalt övertygad om att jag kommer älska även nästa :-P

det första blev tillverkat på tåget på väg ner till sthlm i augusti -05.. vi flyttade ihop i augusti -05. varför vänta?

det andra blev till då vi tog en bensträckare på resan hem i bil från julfirande i uppsala, där tjejen är uppväxt. pausen togs vid högakustenbron. kan tillägga att det var natt då det hände lycka till alla ni som ska bli pappa för första gången, eller bli pappa igen... allt man inte kan från början lär man sig och det går fort. instinkten och det sunda förnuftet tar över lite...

• Caliber 666

UNG PAPPA
    Ja då ska vi bli pappa undefär samtidigt våran är beräknad mellan den 3-4 November och det är min första unge också

• Knasen74

Japp, ska äntligen (försökt länge) förhoppningsvis få första barnet i mitten av november. Min fru bokade in ett första(extra) UL idag och vi är i v.9 så vi är mest nervösa över att det ska gå fel. Tydligen ska det vara säkrare efter v.12 så tiden dit masar sig sakta.

Vi hade ett missfall för många år sedan och det har inte tagit sig sedan dess.

Så mycket att tänka på. Barnvagn, spjälsäng, bilstol, försäkringar, dagis...argh

• ante22

joo vi har BF i slutet av oktober början på November.. och man blir ju alltid chockad men man blir ju GLAD.. =D de ska nog gå bra är det bara och försöka intala sig. det är ju en stor grejj är de ju... men lycka till därute.. =)

• tobbenr1
    Knasen74 skrev 2007-04-10 20:13:01 följande:
    Japp, ska äntligen (försökt länge) förhoppningsvis få första barnet i mitten av november. Min fru bokade in ett första(extra) UL idag och vi är i v.9 så vi är mest nervösa över att det ska gå fel. Tydligen ska det vara säkrare efter v.12 så tiden dit masar sig sakta.Vi hade ett missfall för många år sedan och det har inte tagit sig sedan dess.Så mycket att tänka på. Barnvagn, spjälsäng, bilstol, försäkringar, dagis...argh
    Samma erfarenheter här, har haft flera missfall i 7:e veckan det senaste 1½ året, tog mer än ett halvår innan det tog sig efter det senaste... har varit ett rent h****** att vänta och att se sin fru så förtvivlad över att det skiter sig månad efter månad.

Men nu är vi på G! var på UL i tisdags, har bild på den hemma... syns inte mycket men det syns att det är något iaf
  • CaptainC

Shuu ska bli farsa i okt/nov om allt går som de ska. känner mej inte så nojig över att få barn dessto nojigare över tid fram tills junior ploppar ut. som kille har man inte samma känsla som kärringen.

nån mer än jag som gått upp i vikt sen tanten plussa? jag har gått upp 7 kilo!! står o kämpar med maten nån halv timme sen när man serverar så vill inte tanten ha för att hon mår illa då får man äta upp allt sj hahaha.

• ante22

CaptainC---

Haha njaa inte riktigt sånna problem som du har väl inte jag men min flickvän kan knappt gå in i köket utan o bli äcklad så jag får väl sköta det mesta där inne.. =) Så har hon blivit lite kräsen i maten och de men annars så har jag väl inga stora besvär med henne.. =)

• Ung Pappa

Caliber 666 skrev 2007-04-10 13:48:15 följande:

UNG PAPPAJa då ska vi bli pappa undefär samtidigt våran är beräknad mellan den 3-4 November och det är min första unge också
    Okej, skoj !
    Ska bli kul faktist, kan knappt tro det är sant ännu.
    Ska försöka köpa hus, samt ta körkort och skaffa bil innan den lille kommer :)
Svar på tråden Blivande pappor