• Tessiluni

vi som väntar nr 3 i barnaskaran!!

Visst finns det väl fler än jag som går i väntanstider på 3:an och har rätt tätt mellan barnen. Min första är en 11/04 och andra är en 03/06 och nu blir det en 07/07.

Så nu undrar jag om det finns någon som vill dela lite tankar och åsikter om hur det är att få nr 3 planerat eller oplanerat. Det blir ju lite omställning igen!

Dessutom så har man inte längre någon möjlighet att trots krämpor ligga på sofflocket och bara vara gravid.

Så om det finns fler som jag så kan vi prata ihop oss och kanske gnälla lite om våra krämpor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-28 08:57:24:
    April
    Guldbarn 3:an 29/4-07. 2:an 24/1-05. 1:an 13/9-01
    Maj
    syrra 3:an 24/5-07. 2:an 12/6-98. 1:an 13/1-97
    Juni
    Sussett 3:an 26/6-07, 2:an 23/4-05 1:an 25/12-03
    Mingos 3:an 24/6-07, 2:an mars 05, 1.an maj 03
    Juli
    Kringlan L 3:an 18/7-07, 2:an 26/8 -02, 1:an 25/4 -01
    Lillan 1 3:an 26/7-07, 2:an 29/11-04, 1:an 7/7-01
    Tessiluni 3:an 21/7-07 2:an 21/3-06 1:an 28/11-04 (oplanerad)
    0028 3:an 17/7-07 2:an 16/5-05 1:an 25/6-03
    Augusti
    September
    Alexja 3:an 8/9-07, 2:an 15/8- 04 1:an 1/10-02
    bäääbis 3:an 5/9-07 2:an 14/4-04 1:an 25/4-04
    Oktober
    LB1978 3:an 14/10 -2007, 2:an 11/4 -2005, 1:an 21/5 -2002.
    Olivia 3:an 14/10-2007, 2:an 3/2-2006, 1:an 5/7-2004

• Svar på tråden vi som väntar nr 3 i barnaskaran!!
  • 3busungar

hejhej.
    jag ska på ultraljud om en vecka.
    min man vill ta reda på könet om vi får vid det tillfället.jag vet inte vad jag vill.
    jag har en av varje så för min del så spelar det ingen roll vad det blir..
    men för dotterns skull hoppas jag att det blir en flicka..hon säger jämt att det ärhennes lillasyster.. så det är ju bra om man får tid att få henne att tänka om.
    kanske planera in ett rum till bebisen också..
    det mest praktiska när det gäller rum är om det är en pojke.då får han dela rum med daniel som är 2 om vi inte offrar vårat tvrum vs..
    annars så måste vi  offra vårat tvrum o göra ett barnrum här istället..
    vi är rätt  beroende av tvrummet.det är där barnen tittar på tv/dvd..
    och jag sitter o slapapr där framför tv:n o vi har datorerna här.
    tv:n o det går ju att lösa.vi har ju ett vardagsrum på nedervåningen och dottern kan få tv:n isånna fall till sitt rum.
    men datorerna vill jag inte ha i vardagsrummet.
    skulle bli så fult.

hur tänke rni andra??
    har ni ett varsitt rum till alla 3 eller  hur gör ni?

• bäääbis

Vi har tänkt oss att vi föräldrar ska flytta ner i källaren när bebisen blir så stor så den ska ha eget rum.
    Med datorn går det bra eftersom vi köpte oss en bärbar o skrivaren har vi i källaren.
    Men visst är det ett pussel!!

Ha en bra dag!!

• Tessiluni

Tjena!
    Tillbaka och flödet var super bra, så skönt...
    Dessutom var det min lilla Freja i magen på 1085 gram, pluttan då!!! Tänk att det blir en dotter till, så lycklig över att henne välmående.

• cirkuspuman
    Tessiluni skrev 2007-04-17 13:14:53 följande:
    Tjena!Tillbaka och flödet var super bra, så skönt...Dessutom var det min lilla Freja i magen på 1085 gram, pluttan då!!! Tänk att det blir en dotter till, så lycklig över att henne välmående.
    Va kul nu blir jag oxå nyfiken att ta reda på könet *s* Sambon vill inte medans jag nog faktiskt skulle kunna tänka mig det nu
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • syrra

Vi har bara 3 sovrum än så länge men har planer på att bygga om källarvåningen till en sutterängvåning, vi har ju 1 år på oss. Men i värsta fall får grabbarna dela rum igen ett tag.

Tessiluni: vad kul att hon mår bra, Freja är jätte gulligt. Jag får en Johanna eller en RebeccaGlad

Mamma till Michael 970113 och Joachim 980612 och lillasyster BF 24 maj
  • cirkuspuman

Ang barnrum så har vi just nu gjort så att barnen sover nere med oss fast vi delar inte sovrum utan barnen har ett eget sovrum och vi vårt medans vi har datarum, kök ,vardagsrum och lekrum uppe och det funkar jätte bra för oss tills dess att barnen är less på att sova med varandra *s*
    Då får nog lekrummet bli sovrum samt att vårt datarum delas av till två rum så har alla barn ett varsit rum

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova nov-04 ♥ Noel feb-06 ♥ bebis i magen bf 18/8 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Tessiluni

Vi har inte med jonatan och Lovisa kollat könet innan, men denna gången ville jag. Kände att jag vill göra något speciellt med denna och få en mer personlig graviditet på något sätt. Så nu känns det super kula att kunna förbereda för lilla Freja.

Valkyriia vilken härlig stavning ni valde på namnet, hade inte ens tänkt att man kunde stava det så!

Syrra namnet Rebecca tycker jag är fint, lite ovanligt men väldigt kvinnligt.

Det här med rum blir för oss ett inget problem för vi har bara en 3:a. Lite trång men vi hoppas att vi hittar drömhuset snart.
    Alla delar så delar så det blir tröngt åh gött!

• Valkyriia

Tessiluni: hehe.. Finns många stavningar.. allt från Freja till Freija och Frejya etc.. ;P Men väldigt fint..

Rebecca e oxå fint. Jag drömmer dock här hemma hela tiden om att vi ska få en "Veronica"
    Har aldrig varit något fan av namnet men om det tittar ut en tjej så har gubben lovat att ha namnet under fundering.. ;P

• Tessiluni

Valkyriia oj Veronica tycker jag är super fint, min storasyster heter så och jag har alltid varit så avis på hennes franska namn...

• MiaMaa

vi har inte rumproblem här

4 sovrum på övervåningen. ett gästrum/datarum/kontor, ett vardagsrum,ett finrum och en källare med 4 rum.

skulle jag kunna så hade jag gärna delat med mej av några..
    super tråkigt att städa.
    men jag vet hur det är att bo trångt. vi flyttade i höstas till detta hus. då vi bodde på 74 kvm och ingen stå höjd på övervåningen till oss vuxna..

• Guldbarn

Kikar in snabbt! Har inte varit inne på FL i stort sett något på ett bra tag! Har haft fullt upp. Precis flyttat, samtigt tagit körkot mm. Men nu är det snart dags för bebis. Hur går det för alla? Är det någon som redan fått bebis?

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden vi som väntar nr 3 i barnaskaran!!