• Xcena

Sjukskriven?

Jag har en ganska kranglig fraga. Jag och min sambo, som ar Engelskman, bor i Sverige med ska flytta till England om nagra manader. Nu har jag blivit gravid och kan alltsa inte flytta nar det ar tankt. Kan ju inte saga upp mig som planen var. Maste istallet vanta pa en sjukskrivning innan jag kan aka. Kan jag flytta sa snart jag har blivit sjukskriven eller maste jag stanna i Sverige tills jag kan havandeskapspenning? Kan jag foda i England och anda fa min foraldrapenning fran Sverige?
    Hoppas nagon har erfarenhet av det har!

• Svar på tråden Sjukskriven?
  • Xcena

Har inte tankt att saga upp mig, men vill ju komma i vag sa fort som mojligt. Visst maste det ju vara ok att jag flyttar sa snart jag far havandeskapspenning. Ska ta ut mina 5 veckor semester innan dess. Tankte foda i England. Det blir sa mycket strul har annars. Maste ju jobba heltid och ta hand om min 2 aring sjalv. Blir valdigt mycket i hyra ocksa. Runt 20000 i manaden for bada bostaderna.

• Xcena

Vi ska flytta nagonstans runt Milton keyns. Tanker behalla min anstallning. Man vet ju aldrig vad som hander om 1,5 ar. Tror att jag officiellt inte flyttar forran manaden innan bebisen kommer. Men kommer nog att bo dar redan om tva manader och allt gar som jag planerat.
    Vart bor du nagonstans?

Svar på tråden Sjukskriven?