• My03

Orkar inte mer!!!!

Har försökt bli gravida i snart 4 år, genomgått 3 IVF behandlingar och 3 FET, alla misslyckades. Har lyckats bli gravida spontant 2 gånger under dessa 4 år, men de båda slutade i mf v. 5 resp. v. 6. Hur länge orkar man? Behöver höra en MASSA solskenshistorier!!!!
    Orkar inte - det påverkar allt och alla.
    Kram My

• Svar på tråden Orkar inte mer!!!!
  • lilla mor

Vi har försökt bli föräldrar i snart 5 år så jag vat precis hur du känner. Vi är sk. ofrivilligt-oförklarligt barnlösa ,dom hittar inga fel på någon av oss. Har lyckats bli gravid 3 ggr men slutat i missfall 2 ggr och utomkvedshavandeskap 1 ggr. Vid utomkvedet fick jag operera bort en äggledare för den blev skadad. Vi håller också på med Ivf som inte vill lyckas. Har även fått avbryta behandling för att kroppen inte svarat på behandlingen som den ska, det sliter också på en.Tyvärr kan jag inte ge dig en solskenshistoria men vill bara säga att vi är fler i samma sits. Ge inte upp , det har inte vi tänkt göra. Jag tänker at till slut tar det. Lycka till i framtiden!!

• Moparwoman

Vårt solsken föddes sommaren -05. Efter totalt 11 år och 4 år på Sahlgrenska lyckades det. Vi fick tjata, be, böna samtidigt som tårarna rann för att få det sista försöket..

Det är skit tufft!! Gråt! Skrik gör vad du vill men ge inte upp!!

• Jessicaca

Hej!
    Jag kan inte heller ge dig en solskenshistoria jag vill bara säga att räkna dom dagarna som e dom bra dagarna jag har mina bra dagar direkt efter mens och fram till en vecka före BIM. Sen är livet ett helvete! Men dom bra dagarna är superbra dagar då allt känns som att det kommer at ordna sig och så länge vi har dom bra dagarna då har vi hoppet och en stor stor chans att lyckas! För en dag kommer allt detta skit vara glömt det kommer även för oss bli bra det måste vi tro!
    Kram

• Olianda

Vi försökte få barn i 6 år.
    Hade svårbotad kondylom i ungdomsåren som kunde leda till sterilitet sas det.
    Jag är opererad två gånger för cellförändringar på livmodertappen, andra gången tog de bort en bit av tappen.
    Sen visade det sig att jag hade myom (muskelknutor) på livmodern, fyra ganska stora, de opererades bort.
    Sedan gjorde vi IVF, och det lyckades. Efter allt man gått igenom. Så nu är vi VÄRLDENS LYCKLIGASTE FÖRÄLDRAR till vårt UNDERBARA LILLA MIRAKEL.
    Så kära My - GE INTE UPP. Vi är många som kämpar och har kämpat väldigt väldigt mycket och haft det mycket tungt, men för det allra mesta löser det sig till slut, fast vägen dig kan vara lång, men väntar man på det bästa som finns så är det värt det. STOR KRAM OCH LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Orkar inte mer!!!!