• Anonym

Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!

Är så ledsen.
    Är tillsammans med min pojkvän sedan snart 2 år tillbaka och sista halvåret så har han förändrats och hackar på mig för minsta lilla som jag i hans ögon gör fel. Han är även så irriterad. Detta är inte bara på mig utan samma gäller även på hans mamma, som tur är kanske...

Vet dock inte varför det är så här bara, men det är jättejobbigt att tassa på tå för att inte göra "fel"...

Hjälp mig!

Vad gör man åt detta?

Han är gulligt emellanåt och jag vet att han älskar mig...
    Men han blir så irriterad på småsker, som att jag lägger hans kläder fel, lägger en tallrik fel osv...

• Svar på tråden Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!
  • Anonym

Då kan väl han fixa sina egna kläder så slipper han gnälla..

• TheMilky

Har nåt i hans liv ändrats på sistone? Jag vet att när jag kliver in i depressioner så kan jag fräsa åt min man bara han går på fel sätt
    Mår han dåligt på nåt sätt?

• ying yang

Men snälla nån, lägger hans kläder fel? Kan han inte lägga sina kläder själv? Och klagar han kan han gott göra det själv!

• Anonym (låt bli)

Jag tycker att du gör som så... att du städar efter dig så städar han efter sig så kan han inte gnälla för det!
    min sambo gnällde med på mig, då jag förklarade för honom att jag plockade efter honom alltid...... jag slutade med det och då såg han....
    Du ska INTE vara rädd i förhållandet du lever i!
    SÄG IFRÅN!
    Det är den saken vi tjejer är dåliga på tyvärr.... men vi måste oxå få sätta ner foten!

• Anonym (typ samma)

TS: Skumt...det skulle kunna ha varit jag som skrev ditt inlägg!

Jag är ihop med en underbar kille sedan 2 år. Jag älskar honom och han älskar mig. Men på den senaste tiden har jag märkt att han "stör sig" på en del saker jag gör. det kan vara att jag inte förstår exakt vad han menar (exempel: han säger "ge mig den där....du vet... Och jag ger honom en hammare. NEJ! säger han då. Inte den! Skruvmejseln!!" och rycker åt sig skruvmejseln).

Mycklet irriterande eftersom jag inte är tankeläsare och har sagt det till honom flera gånger.

Jag har också märkt att han behandlar sin mamma på samma sätt. Han fräser åt henne för minsta lilla, verkar tycka att allt hon säger är löjligt/dumt/ointelligent.

Jag tror defenitivt att det handlar om respekt. Han behandlar ingen annan på det här viset. Hans pappa blir t.ex. aldrig mött av "mothugg".

det värsta är att jag såg hans beteende mot hans mamma tidigt i vårt förhållande oh jag sa faktiskt åt honom då 8under vårt första år) att han ALDRIG fick behandla mig som han behandlar sin mamma. men likt förbannat så är vi där idag.

Jag förstår dig TS. Man tycker inte att det är hela världen, det är bara jobbigt att han blir sur ibland för sådana dumma småsaker. Kanske det handlar om att vi måste sätta oss i respekt hos våra män? Men jag förstår inte hur det ska gå till - jag har sagt ifrån flera gånger men efter någon vecka är man tillbaks i samma gamla hjulspår.

Lycka till och dela gärna med dig om du kommer på ett sätt att få det hela att ordna upp sig!

• MissLilo

Min man var likadan. HAn snäste jämn på mig...gnällde. Ja, gnällde mer elle mindre på alla och allt.

Vissade sig att han vantrivdes på sitt jobb(kom fram nån månad efer att han fått det nya jobbet). Sa upp sig från jobbet och var arbetslös i nån månad innan han hittad eett nytt jobb. Även då grinig pga av ekonomin.

Nu däremot e han en glad kille...har ettt jobb han trivs på.

Men jag gjorde allt hemma...nåja gör fortfarane allt hemma. Och kan lova att han inte gnäller längre. Möjligtviss hat han bet mig att inte tvätta hasn tvätt. :D Då jag försöker göra s mycket som möjligt så kan jag ha råkat tvättat några tröjor i för hög värme och dörmed gjort tjöjan noppig innan den e skitig.

• Anonym

Jag tycker att detta började när han fick nytt jobb pga att han blev uppsagd.. får ju för migh att det finns nån intressant tjej på jobbet, men kan ju vara så att han inte trivs riktigt bara?!

Han är precis likadan som sin mamma men inte mot sin pappa

• Anonym (hmmmm)

kan ju vara så att han träffat någon annan personligheten förändras ju oftas då å man/dom blir mer irriterade mot sin partner även om man ej gjort något fel.

• Anonym

Har frågat om det men han säger att det ej är så. (Träffat annan alltså)

Vi har sex som vanligt, han är gullig och det finns ingen tid som han skulle kunna träffa någon annan på-om det inte är på jobbet vill säga.

• Anonym

Fler?

Nu blev jag ju rädd, tänk om han har en annan?

Svar på tråden Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!