• Anonym

    Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!

    Är så ledsen.
    Är tillsammans med min pojkvän sedan snart 2 år tillbaka och sista halvåret så har han förändrats och hackar på mig för minsta lilla som jag i hans ögon gör fel. Han är även så irriterad. Detta är inte bara på mig utan samma gäller även på hans mamma, som tur är kanske...

    Vet dock inte varför det är så här bara, men det är jättejobbigt att tassa på tå för att inte göra "fel"...

    Hjälp mig!

    Vad gör man åt detta?

    Han är gulligt emellanåt och jag vet att han älskar mig...
    Men han blir så irriterad på småsker, som att jag lägger hans kläder fel, lägger en tallrik fel osv...

  • Svar på tråden Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!
  • Anonym (sambo?)

    Tror du inte det beror på omställningen nu när ni flyttat ihop. Kanske blev det inte som han hade tänkt sig. Jag tror inte det är bra att "skylla" allt på nya jobbet. Har han varit sambo någon gång tidigare?

  • Anonym

    Han har varit sambo, och det höll ca 3 månader. Innan har han bott med en tjej, men inte riktigt som sambo "på riktigt". Han kunde alltid fly hem till mamma.

    Kan hända att hantycker det äer lite jobbigt att vi arbetar samm tider osv, det är ju en stor omställning från att ha setts endast helger förut till att vara sambo!!!

    DOCK började detta innan vi var sambo, men började kanske när vi såg lite mer än innan... förstår ni?

  • ElinAlenteg

    Jag tänkte också på det som Anonym (sambo?) skrev, han kanske inte trivs med att vara sambo...tråkigt, men kanske sant. Han kanske inte vet hur han ska hantera situationen och istället blir irriterad på allt du gör, fast att du i själva verket inte gör något fel. Han har kanske bott själv länge och haft och gjort saker på sitt sätt och så kanske han inte klarar av att en flickvän kommer och fixar hemma. Fråga honom rakt ut om det kan vara där skon klämmer. Han älskar dig (förhoppningsvis), men är kanske inte redo att bli sambo.

    Lycka till!
    STOR kram/Elin

  • Anonym

    Suck, ja tänk om det är så? Att hna inte kan/vill vara sambo?

    Kan man fråga om det är så? Lite rädd för svaret måste jag erkänna

  • jeannette

    men vad då jag vet att du tycker om honom älksar honom o så ...vill du bo med någon som blir irriterad som en surkärring bara för att man råka ställa kniven fel eller nåt sånt löjlig sak?
    om som du skrev att du måste tassa på tå för att inte störa honom ...men vad är detta för romantisk? du har säkert tusen o en plan med honom o ert framtid liv men ska det vara så här redan i börjar ? hur blir det sen då?

    tycker att du ska ta dig och prata med honom seriös vad menar han med att klaga för små potatis

    varför klagar du för detta ...o så visar du det du har antecknad om de gånger han surar o så

    är du less på mig?............
    är det jobbig att vara sambo?
    håller dina känslor på svalna
    vill du att mina känlor ska svalna därför better du dig så dum mot mig?
    vad vill du varför behandlar du mig så nu när vi har varit ihop i 2 år.....hur blir det senare om några år framot?

    vad är det som säger till dig att jag måste stå ut på att du ska behandla mig som shit.

    kräv svar o lösning på problem....inte normalt att du ska gå på tå för att herr kungen ska inte bli sur stå på dig konfrontera o lös problemen...

    önskar dig det bästa!!

    (är dålig på att skriva sorry)

  • ying yang

    Fråga han! Du måste kunna kommunicera med han och ni måste vara ärliga mot varandra.

  • N1an

    Nej, jag tror inte man kan vara för snäll. Men man kan vara för "mesig" i ett förhållande. Man kan inte hela tiden vika sig eller ställa upp för den andra utan att få något tillbaka.

    Prata med din kille och säg att du förstår att han inte mår så bra. Men att du inte ställer upp på att han behandlar dig så här. Stå sedan på dig om han inte lyssnar på dig. Då är du värd en kille som är bättre.

  • ElinAlenteg

    Det är klart att du är rädd för svaret för det skulle jag oxå vara, men det är ju bättre det än att du hela tiden måste gå omkring och tassa på tå för att inte göra honom irriterad.
    Han kanske får sig en tankeställare om du verkligen frågar honom utan att ge dig, utan kräver ett ärligt svar, även om svaret kanske sårar dig. Han sårar digju nu med menar jag, så det är ju bättre att han är ärlig så ni får ett slut på det här.
    Självklart hoppas jag nu att det ska lösa sig och att han inser att han betett sig konstigt emot dig och ber om ursäkt.
    Lycka till...
    Kram igen!!

  • Zanet

    Är han perfektionist? För då kommer ham inte ändra sig. Jag vet, har erfarenhet.

  • Anonym (sarah)

    vi sitter i exakt samma sits..

    min kille skämtar hela tiden om mitt utseende.. blir irriterad så fort jag uttrycker en egen åsikt..
    han vill inte ta i mej, och han tycker att vara tillsammans med mej inte leder nånstans.. han vill inte ens stå för att vi är ihop inför folk för han tycker inte att dom har med det att göra. jag gjorde slut i höstas för att vi helt slutat prata, eller vi bråkade mest, jag försökte böna och be om mer närhet och bättre kommunikation..
    sen blev han jättesnäll när jag tog tillbaka honom..nu är han likadan igen.. vet inte vad jag ska göra..
    funderar på att ta mitt liv.. orkar inte ta all skit, och det är ingen annan kille jag vill ha.. och ingen annan som vill ha mej heller för den delen..

    hoppas din kille behandlar dej lit bättre och att ni kan lösa era problem..ingen förtjänar att ha det så här..

  • jeannette

    anonym sarah)

    amiga snälla du varför är du kvar i en destruktivförhållande? där du mår dålig och har klagar över din utseende o inte står på att ni är ihop
    ta dit liv? ta dit liv för en sånt shit? kan inte du göra bättre än att ta dit liv...att ta ens liv är en stor beslut man förvinner för gott och då finns det ingen återvändo, är det inte bättre att göra något lättare som att samla dina pik o pack o så flyttar du ifrån karljävel och gör nåt som skulle svidda så in i hell på honom NONCHALERA honom flyta ifdrån o nonchalera honom genom att inte prata med honom inte svara sms, mail med mera, och visa till honom att ja...du uppskattade mig inte men det finns de som verkligen vill visa upp mig för den jag är...och jag lovar min vän det finns de som vill vara ihop med sig säkert just nu finns det någon som vill vara ihop med dig men du just nu är som en tävligthäst som har dem där grejer för ögonen så att när hästen är i tävligen tittar bara framot och inte på sidor...om du tar bort såna så kan du se att din värld är större en han o hans liv.
    skärp dig nu o flytta från honom som ger dig dålig självförtroende...så att du har haft den dumma tanken med att ta dit liv som en sånt shit.

    om du flyttar från den där nolla du är ihop med och låter tiden gå..o så ser du bakom i ditt liv kommer du att tänka ville jag inte leva för den fula nolla? o så kommer du att skratta åt det.

    du tappar själförtroende brevid honom...en man som älskar ser aldrig på ens brister som en nackdel tycker om dig hur du än är, o hjälper dig upp när du mår dålig...lämna honom....

    TS
    vet att detta tillhör inte hit men det skrämde mig att anonym sarah kände för att ta sitt liv för en sånt nolla till man hon har. sorry

  • Anonym (Inte okej)

    Tycker inte att det låter speciellt sunt.
    Jag har oxå varit i en liknande situation och jag gick ner mig totalt. Så ställ krav på honom det är inte okej att göra så som han gör. Till slut börjar du ta åt dig det han säger och då slutar det med att du får jätte dåligt självförtroende.
    Ställ honom mot väggen och fråga vad det hela handlar om.

  • Anonym (Det går)

    Sara !!!
    Du måste söka hjälp det klart att det finns andra där ute som vill ha dig omen framför allt behöver du bygga upp dig själv igen.
    Jag har varit i samma sits och det går att må bra igen.
    Jag hamnade tillslut på psykakuten då jag inte ville leva 1 enda dag till.
    Blev tvångsinlagd i 6 veckor.
    Det var det bästa som har hänt mig. Jag kom bort från det där destruktiva förhållandet och hade personer runt mig både dag och natt som gärna lyssnade och tröstade.
    Helt plötsligt sakta men säkert byggdes jag upp igen och i dag är jag en ny person som mår bra.
    Snälla sök hjälp innan de´t är försent.
    Ingen är värd att ta sitt liv för och du har ju hela ditt liv framför dig. Livet ska inte vara svårt (själklart får man svackor) det ska vara en glädje och den finns där och väntar på er, ni behöver bara låta den hitta er.
    Lycka till kära systrar
    Glöm inte att det finns en bättre värld om ni låter er ta del av den.

  • Anonym (Oskyldig)

    Var ihop med min man hela sommaren, vi hade det stundtals väldigt bra ihop men känner igen mig i trådskaparens situation om att han är lite irriterad på mig nu. Så fort jag ringer är han alltid upptagen eller har något för sig.

    Han verkar inte ett dugg intresserad av mitt liv och pratar bara om sitt. Har jag gjort något så säger han inte vad bra utan varför gjorde du inte det tidigare med lite arg ton. Sista dagarna har han varit lite kall i röstläget, visar inga känslor alls längre, säger inte ens puss och godnatt som vi alltid gjort.

    Min man säger också att det är så skönt att vara ensam nu, men han har haft flera vänner där men jag har inga eller väldigt få vänner. När jag är där så har han inga bekanta på besök, och så sitter han mest i soffan eller vid datorn.

    Sista dagarna har han gjort sig osynlig på datorn och skriver bara korta svar om han ens svarar.

  • Anonym (ppp)

    Låter som om ni inte är redo för samlivet (eller inte han i varje fall, men kanske inte du heller?). 
    Och ja, du har nog delvis varit för "snäll". Breda mackor åt en vuxen människa? Du hör ju själv. 

    Har du visat honom listan på allt elakt han sagt till dig? Om det är viktigare för honom att framföra om han stör sig på något, än att visa att han älskar dig - då behöver han få sig en tankeställare. 

    Och du, se dig om efter annat boende för det här kommer inte funka sen heller.

  • Anonym (ppp)

    Oj förlåt!!! Tråden är ju supergammal, såg inte det. Varför drar folk upp gamla trådar? 

Svar på tråden Han är så irriterad och "hackar" på mig hela tiden! Jättejobbigt!