• innana

Dopinbjudningar- var? Göra själv?

Hur har ni gjort med era dopinbjudningar?

Funderar på att göra själv men kommer att behöva ca 50 st. Kan bli mycket att pilla med. Tips? Hur har ni gjort? Stämplat? Målat? Gjort avtryck? Vill gärna ha den personlig med anknytning till pluttan, som med foto eller hennes hand, fot eller dylikt.

Och ni som beställt persoliga inbjudningar- varifrån?

• Svar på tråden Dopinbjudningar- var? Göra själv?
  • Cakar

Vi köpte transparent papper som vi skrev inbjudningstexten "Välkommen på namngivningskalas...."
    Sen klistrade vi fast det i överkant i ett dubbelvikt färgat papper som vi stansat ut en ängel i och skrev "VÄLKOMMEN" med guldpenna . Allt kostade med stansen ca 250 kr, vi gjorde 35 st och

• 3busungar

jag köpte färdiga inbjudningskort sist. men det är alltid roligare med lite mer personliga..
    jag brukar se reklam för någon firma som gör inbjudningskort i föräldra tidningarna..
    men nu hittarjag den inte. jag återkommer om jag ser dem..

• bulen

*Puffar lite* Är själv ute och letar personliga inbjudningskort till dop :)

• ÅsaManda

Kolla i företagskatalogen här på FL, där finns flera länkar till företag som gör kort.

• gresligagreta
    DSC04052.JPG jag gjorde 30 st även om det kommer 50 st sä är det väll inte 50 familjer som kommer!
  • riccolina

Vi gjorde dopinbjudningarna på datan, sedan tryckte vi ut de antalet vi skulle skicka...

• marie1973

Vi gjorde våra själv, jag använde mig att använda två ordspråk om barn på framsidan. Det var uppskattat och ett annorlunda.

• riccolina

Har satt in en bild i mitt galleri

• Csillag

¨gresligagreta:

Vart beställde du saker så du kunde fixa egna dopinbjudningar?

Nån som har råd på dopklänning?

• Csillag

riccolina:

Använde du nått speciellt program på datorn när du gjorde dopinbjudan?

• gresligagreta

stansjärn, vågiga saxar fanns på akademibokhandeln billigt

• maddy26

Jag köpte ljusblåa dubbelvikta inbjudningskort i bokhandeln, stämpel med liten pojke, band med blåa fötter och silverfärg till stämpel.
    Skrev ut text på korten från dator, stämplade pojk på framsiden och "välkommen på dop". Inuti skrev jag tid och var och hans namn, och att vi bjöd på mat. På den andra sidan stämplade jag gossens fot med silver och skrev tidpunkt, vikt och längd under.
    jätteuppskattade. maila om du vill ha kort

• tessicka

vi blev jättenöjda! hon som gjorde dom var väldigt trevlig och skickade några olika "test bilder" som hon gjort av fotot jag mailat henne. sen var det bara att välja en av dom och ändra det man inte ville ha och lägga till saker tills bilden blivit precis som man hade tänkt sig.
    dom kostar 12 kr kortet med kuvert
    om man vill ha en bild på barnet på kuvertet kostar det 2 kr extra/kuvert
    och adress på kuvertet tror jag kostade 1kr extra/kuvert

kolla in hennes sida...fins massor av bilder på korten hon gjort
    skriver adressen igen
    www.isamoa.se

• Csillag

Har varit inne o kikat o både ja o sambon tyckte dom va jättefina.Helt klart stället vi kommer beställa ifrån.
    TACK för tipset

• innana

Vilken massa bra förslag! Tack så mycket!

Svar på tråden Dopinbjudningar- var? Göra själv?