• Amandamamman

1 år och bara två tänder

Jaha då har man fått byta till 1-3-tråden. Pruppan fyllde 1 igår och då slog det mig att hon har ju bara två tänder än så länge. Ska man lägga energi på att oroa sig?
    När fick era barn tänder?

• Svar på tråden 1 år och bara två tänder
  • mizzfreestyler

Min dotter blir 1 nu i mars och hos henne har inte en enda tand kommit ännu! Det är nog inget att oroa sig över! .-)

• Cheera

Min dotter blev 1 den 10:e, hon har 3 tänder. Tror inte du behöver oroa dig, dom kommer när dom kommer

• Lilla Mina

När min dotter var 1 år hade hon också 2 tänder....Så oroa dig inte. Nu är min dotter 2,5 och har hunnit få sina 20 tänder så de kommer....

• Jossisen

Min son är snart 10 mån och har inte fått nån tand ännu. Det är ju så olika det där, oroa dig inte!

• braxan70

Min dotter blev 1 i Januari och hon har 12 tänder. Hon fick sina första när hon var 5 månader, men det är inte bara fördelar. Det är inte så lätt att borsta alla med en bångstyrig 1-åring. Jag vet flera 1-åringar som inte har så många tänder så det är inte ovanligt.

• Cheera

Tror jag har tur, min dotter älskar att borsta tänderna. Gapar så stort hon bara kan, men uppe i får man inte borsta längre, kanske en 4:e på G?

• aniratac

Min dotter har också bara två tänder och hon är snart 13 månader men jag tror att de andra dyker upp när de är redo för det.

• Tufselina

Min yngsta dotter hade inga tänder alls vid 1 år men de kom med full fart bara några månader senare och nu vid 2 års ålder har hon munnen full:))

• Ella41

Min äldsta son, som idag är 8 år, fick sin första tand när han tretton månader.

• artie

Mina tvillingar har varit sena med tänder. Alexander fick första tanden när han var ca 11 månader och Oscar var ca 13 månader innan den första tanden kom fram.
    Nu är dem 19 månader och Alexander har 14 tänder medan Oscar har bara 4!!
    Jag var själv hos tandläkaren för en vecka sedan och frågade om det var ett problem men han tyckte inte det. Men jag tycker det är lite jobbigt man märka att Oscar har svårare att tugga än sin brorsan.

• zazla

Min tandläkare säger att man inte ska börja oroa sig förrän man har en 18-månaders utan några tänder alls

Min dotter fick sin första tand när hon var 9 månader. Sedan fick hon en till en månad senare, Sedan kom 5 till under hennes 12:e månad har jag för mig. Nu har det inte hänt något på 3 månader. Men det kommer

Känner en 17-månaders som bara har två tänder men det är ingen som tycker det är konstigt.

• Stjärnstopp

Du har redan fått en massa svar ser jag men du får ett till
    Min dotter är 15 månader och har oxå bara två tänder och verkar inte ha några fler på G....

• Mamma till Tilda

Tilda fyllde 1 i söndags och hon har också bara 2 tänder!

• Tovisen

Min son är 13 mån snart å han har bara en tand en så länge me, men ser ut som fler e på g.

• Smülschen

Min dotter fick sina första två tänder när hon var 14 månader. Ja ja mensan! Hon kunde prata långt innan hon fick tänder! Nu är hon två och har bara 11 än så länge, vilket tydligen är något onormalt. Vad ska man göra? Oroa sig? Nä... Hon är skitsmart och världens roligaste och sötaste!

• snillis

Min son fick sin första tand veckan innan han fyllde 1. Nu är han 17 månader och har 4. Han är sen på den fronten men då håller ju tänderna längre också

Svar på tråden 1 år och bara två tänder