• t j e j

Eukanuba????

Vad har ni för erfarenheter utav Eukanuba?? Vill veta allt. Jag använder Puppy/Junior Small till min JRT.

• Svar på tråden Eukanuba????
  • Na ballt bara

Hej! Våra uppfödare rekommenderade Eukanuba. De menade att om man ger det det första halvåret så kan man vara säker på att valpen får i sig allt den behöver.

Vår valp är nu 12 veckor men hon vägrar äta eukanuba. Hon åt det utan problem de första veckorna men helt plötsligt ville hon inte ha det mera.

Summa sumarum, uppfödare rekommenderar det men min valp gillar det inte...det var mina erfarenheter

Vad tycker/tror du själv om fodret?

• t j e j

ja de är ju just de att jag har inga erfarenheter utav de..... han åt dåligt nu i början... men äter mkt bättre nu! vet inte om de kan ha me det att göra att de inte luktar så mkt.. har RoyalCanin till katterna... o dit rusar han varje gång... de har ganska så stark doft... men de är väl så, dom vill ha allt som alla andra äter.... vilket foder har du gått över till?

• Na ballt bara

Jag fick foderprover av veterinären och min valp fastnade för Specific. Så det skall jag köpa hem av nu. Veterinären sa att det ligger i samma prisklass som eukanuba men är (enligt henne) bättre. Det är ju en hel djungel det här med hundfoder

Jag fick även som tips att hälla surmjölk över fodret (t.ex. eukanuba) för det ger en intressant doft/smak som valparna gillar. Så det ska jag pröva, för jag har en halv säck eukanuba kvar. Det är ju ganska dyrt så jag slänger ogärna bort det. Så ikväll blir det att köpa hem lite surmjölk

• Danbala

"Bra men dyrt" kom DN:s hundmatstest fram till!

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=615740

(Klicka på "Se grafik" bredvid artikeln för att se testresultaten.)

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • tandmaja

Jag fick rådet att hälla varmt vatten över fodret,gör tydligen att det luktar mycket bättre för hunden, några matskedar räcker.

Blanda det nya fodret med eukanuba hlafte n/hälften tilsl det är slut så slipper du slänga :)

Vi har haft samma problem med vår hund .Ät det uppfödaren rekommenderade med god aptit(Best in show) sedan plötsligt vägrade hon.Bytte då till Hills (mycket för att veterinären rekommenderade det efter en operation) och det vräkte hon i sig i början.Nu efter ca 6 månader äter hon inte alls! Jag vet att man inte ska byta foder men då hon är opererad igen så säger vet att det är viktigt att hon äter så nu har vi bytt för tredje gången!!

• Na ballt bara

Tandmaja, TACK FÖT TIPSET!!! Prövade igår och idag med varmvatten och hon åt upp all mat med god aptit...vet inte när det har hänt senast!!

Så NU kan jag vara nöjd med Eukanuba

Svar på tråden Eukanuba????