• MamaMuu

Sänggavel??

Hej. Finns det någon som vet nån möbelaffär som har nån snygg sänggavel, alltså inte en ram, utan bara gaveln till säng, dubbelsäng. Gärna nån som har sida på nätet så att man kan kolla bilder. tackar för snabba tips... :)
  • Svar på tråden Sänggavel??
  • mallansprallan

Det är jag ute efter också.... hoppas på bra tips!

• MamaMuu

Ja samma här, jag vill inte ha någon ram som tar upp alla plats utan bara nått vid huvudändan...

• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi köpte vår på mio. Bara en vanlig enker träplatta som bara enkelt monteras upp på väggen. Dessa köper man i par. Vi fick då ha 2 st 80 cm breda. Vi letade ett bra tag innan vi hittade, det finns ju nästan bara ramar överallt.

• devega

det är ju inte alltför svårt att tillverka en egen sänggavel om man inte hittar någon. en vanlig masonitskiva kan ju kläs med vaddering och önskat tyg. eller målas i valfri färg. såg martin timell göra en sänggavel av en gammal dörr, det blev skitsnyggt.

lycka till!

• mallansprallan

Ja fast jag vill inte sätta fast den på väggen utan vill ha den stående på golvet. Vi har nytapetserat och vi tycker om att möblera om så jag vill kunna flytta sängen utan att behöva göra nya hål i väggen.

• flixflax

Enzo från Mio går att få separat. EM har även de lösa gavlar tex Filip

• devega

man behöver ju inte fästa sänggaveln i väggen. gör det i sängen istället eller låt den bara stå. den är ju förmodligen ändå så tung att den inte rubbar sig.

• Ms Monroe

Har sett att det finns "lös" sänggavel på mio. En riktig snygging är den som heter ellen.

• Cheesus

Vi skaffade Hästens sängar för ett tag sen och inte hittade vi någon bra gavel förutom deras egen som var/är svindyr. Tog fram Handy-Man talangerna och fixade en egen gavel i Hästens färger.

Gjorde den väggfast, en ram, gipsskiva och 650 st 5*5 cm blåa och vita kakelplattor egenhändigt tillkapade från rester sen tvättstugebygget.

Snyggt som sjutton och väldigt ovanligt med kaklad sänggavel.

Enda nackdelen är väl.....att man i vissa situationer får vara lite rädd om skallen..:)

Svar på tråden Sänggavel??