• Anonym (onormal?)

Biter mig i läppen...

Kanske kommer låta lite konstig det här..
    Men vill se om det finns någon mer som jag, känner mig ensam om detta.
    Jag mår fruktansvärt dåligt, ångest och depression, har mått ännu sämre de senaste veckorna.
    När jag mår dåligt (kan även vara när jag mår hyffsat bra) så biter jag mig på läppen och på insidan av läppen, det gör så ont och nu är jag helt öm på läpparna eftersom jag bitit så mycket. Kan plåga mig själv genom att bita för att jag känner mig så misslyckad.
    Är jag helt konstig?! Är det en form av självskadebeteende? Eller är det något slags tvångsbeteende?

• Svar på tråden Biter mig i läppen...
  • Anonym

Tycker det verkar vara ett självskade beteende du har.

Har gjort något likande som du.

Jag hoppas du kommer må bättre snart.

• Anonym (onormal?)

Tack för ditt svar.

Hur ska man kunna sluta..?

• Anonym

Ja du jag vet inte, men jag började träffa en terapeuft. (ursäkta stavningen) Och där fick jag hjälp med mitt självskade beteende. Jag pratade mycket om min ångets och etc. Sen en dag var det bara bort. (hmm jag vet det låter konstigt kanske)

Men nu har det börjat igen.

Har väl inge konkreta råd till dig tyvärr.

Har du någon som du går och pratar med?

• Anonym (biter)

Gör samma sak faktiskt, biter mej i läppen och drar skinbitar så jag börjar blöda, biter mej på insidan av kinderna så ja också börjar blöda och sen kan jag bita mej i tungan och dra bort skinn grejjer därifrån

Vill bara tillägga att jag inte är deprimerad eller är ute efter att skada mej själv, jag har bara en ful ovana.

Men har du försökt med typ mycket vaselin eller läppglans eller något ? kanske kan funka.

• Anonym (onormal?)

Ja, jag går och pratar med en psykolog en gång i veckan.

Pratar du med någon nu?

Får jag fråga vad det är för självskadebeteende du har?

• Anonym (onormal?)

Anonym (biter)

Tack för att du delar med dig.

Jag gör precis så som du beskriver, gör ju sååå ont, men jag kan inte sluta! De senaste veckorna när jag mått extra dåligt har det varit värre än nånsin.

Nej, har inte provat med vaselin eller läppglans...är ju värt ett försök! Tack för tipset!

• Anonym

Har du tagit upp det med henne/honom om att du gör så?

Jag pratar med en 2ggr i veckan.

Jag har alltid bitit mig i läppen,men nu har det gått över till att skära och nypa mig hårt på kroppen. Det är väl för att jag vill känna att jag "lever" Om du förstår vad jag menar.

Så nu ska jag anteckna varje gång jag gör illa mig själv och vad som kan ha orsakt det. Så nu hoppas jag att det försvinner.

• Anonym (biter)

TS,

Joo jag har gjor det massor av gånger men jag brukar inte få ont utan jag suger ur det blod som jag kan och sen spottar jag ut det, flera gånger tills det slutar.
    Sitter nästan jämt och biter mej innanför kinderna, kanske har något med ångest och göra ändå

Om du vill prata så finns det alltid fler "Biters"

kram

• Anonym (onormal?)

Anonym

Nej har inte sagt det till honom. Vet inte om jag skulle våga..
    Jag nyper också mig själv. Tycker att jag är så misslyckad att det inte är mer än rätt att jag ska plågas och ha ont.
    Jag förstår precis hur du menar.

Vad bra att du ska anteckna när du skadar dig själv! Kanske jag också skulle prova..

Vad sa din terapeut när du berättade att du gjorde dig själv illa?

• Anonym

Ts

H*n sa att det var viktigt att vi pratar om det och se vad det är som gör att jag skadar mig själv.

Det var h*n som ska till mig att skriva ner när jag skadar mig själv och vad som kan ha utlöst det.

Sen läser h*n det och därefter så försöker vi jobba kring det.

Jag hoppas att detta kommer att funka.

Tycker absolut att du ska testa att skriva ner. Typ att för en dagbok över ditt skadebeteende.

Om du vill prata så är det bara att inboxa.

Svar på tråden Biter mig i läppen...