• Jna

Vilka kön finns i Nalle Puh/Bionicle??

Snälla är det någon som vet vad det är för kön på de olika figurerna i nalle puh? Jag behöver veta vilka kön det är i figurerna i Bionicle också.

Jag tänkte att det kanska finns några mammor eller pappor som har koll på det om ni har barn som läser tidningarna eller kollar på filmerna?

• Svar på tråden Vilka kön finns i Nalle Puh/Bionicle??
  • annca

Har fått intrycket att alla i Nalle Puhs sjumilaskog är killar utom Kängu...

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Åsa Ystad

Och Mamma Heffaklump förstås.

• Tjej 83

de har ju manliga röster så de är la killar.
    utan mammorna.

• nannysbus

har oxå fått för mig att alla är killar förutom mammorna..

• Polysperma

hahaha varför måste man veta det? *vetgirig*

i puh är det bara killar förutom heffaklumpens mamma å kängeru

• annca

Det finns en liten fågel också som jag är lite osäker på Casey eller nåt sånt, men fått för mi att det är en tjej...

• Åsa Ystad

Japp, Casey är också flicka.

• Jna

Jag skriver ett arbete för skolan! Jag har aldrig egentligen tittat på några av tidningarna innan jag fick uppgiften. Tänkte dra några genusperspektiv och då behöver man ju veta vad de har för kön! Tack för era snabba svar!
    Ni vet möjligen inte hur det är i Bionicle? Har själv en aning att det bara är killar, men jag vet inte säkert..

• annca

Har heller just aldrig läst serietidningen Nalle Puh, och bara sett några få avsnitt av den tecknade och av dockanimerade Puh på TV då lillan inte är specieltt förtjust i dem - jag föredrar Milnes orginalbok !

• Åsa Ystad

Casey är en stackars liten sparv som Nasse räddar på något sätt (kanske undan en snöstorm). Min dotter var Casey i flera veckor efter att ha sett filmen.

• annca

Har för mig att det var Kanin som räddade Casey, och snöstorm var det,  men strunt samma!

• Åsa Ystad

annca: Ja, det har du rätt i! Och det tar fram Kanins goda sidor på något sätt. Inte ett öga torrt.

Svar på tråden Vilka kön finns i Nalle Puh/Bionicle??