• Kärleksbarn

Tips på lekar till kalas???

Vår dotter fyller snart 4 år och ska ha kalas för sina små vänner. Nu ska pappa vara lekfarbror på kalaset eftersom jag är höggravid och inte orkar det.

Vi har lite torka på idér till roliga barnlekar som man kan utföra på kalaset...

Nån som har tips på lekaR OCH HUR DESSA GÅR TILL????

Blir jätteglada om ni kan hjälpa till

• Svar på tråden Tips på lekar till kalas???
  • Fru Bergman

HUr många blir barnen å hur stora ytor har ni att leka på?

• Kärleksbarn

Det blir runt 10 barn och det blir såklart inomhus i en hyreslokal som inte är så där grymt stor men tillräckligt plats för någon rörelselek eller liknande!

• Fru Bergman

Ett, två, tre ost. Är ju ganska kul. En är osten å står med ryggen emot barnen å raknar 1,2,3 ost. Barnen springer mot osten å när dem hör ost. Måste dem stå prick stilla. Osten har då vänt sig emot barnen å kollar om dem rör på sig. Sen fortsätter det tills ngn av banen dunkar osten i ryggen å själva blir ostar.

Gör en gris, Å låt baren sätta svansen.

Under höken svingar kom.

• Kärleksbarn

Bra tips!

Under hökens vingar kom hur gick den? Den vet jag lekte när jag var liten men minns inte hur det gick till???

• Fru Bergman

En är hök å står i mitten av rummet. Höken Står vänd emot barnen med armarna ut. Och ropar " under höken svingar kom" Vilken färg svarar barnen. Höken svarar blå. Å alla som har blått får gå över. Dem som inte har det står kvar tills höken ropar " Kom en då" Då ska dem springa över utan att försöka bli tagen av höken. Så håller man på tills alla barn blivit tagna. Det är ju bra om din man är med å styr upp lite. Kankse bärjar att vara hök tillsammans med något barn.

Barnen brukar gilla den här leken.

• plöto

Vi brukar ha disco leken, man spelar hög musik och då ska alla dansa(hoppa) och när musiken blir tyst så ska man sätta sig ner, den som sitter ner sist åker ut osv.

Svar på tråden Tips på lekar till kalas???