• hidden angel

låter ni era barn sova precis hur mycket de vill när de är sjuka?

simpel fråga.. får era barn sova så mycket de vill när de e sjuka, så om de vill sova precis hela dan. Fördärvas deras nattsömn då, eller de sover som stockar då med i så fall?

Min dotter har nog sovit 4 timmar idag, av de 7 som gått sedan hon vaknade första gången i morse. och just nu sover hon som en stock..

• Svar på tråden låter ni era barn sova precis hur mycket de vill när de är sjuka?
  • ankizen

ja, mina grabbar får sova hur mtk dom vill när dom är sjuka. vet ju hur slut man kan va själv när man är kass och vill ta de lugnt..

• Majsan70

Mina ungar får alltid sova när och hur mycket de vill. Är de dessutom sjuka så är det ju ännu viktigare att få sova ordentligt.

• snillis

Självklart.
    Hur gör du själv när du är sjuk?

Man behöver ju vila när man är sjuk så att kroppen orkar ta hand om alla bacillier

• AnneSophie

Ja, det får dom göra. Dom ligger oftast i soffan och kollar på film och somnar dom så somnar dom. Så brukar jag också vilja göra när jag är sjuk.
    Brukar inte störa deras nattsömn.

You are like a bunch of drunken monkeys with chainsaws!
  • hidden angel

ja, jag låter oxå henne sova

• G P

Ja, lillan får sova precis som hon vill. Tidsrubbningar som kan uppstå tar jag tag i när hon är frisk igen.
    Lillans nattsömn har kanske kortats någon gång, men det får bli så känner jag.

• ebben

JA! eftsrom de oftast ändå sover MINDRE än vanligt!! o de sover rätt lite vanligtvis ändå.
    "snillis" jag har då ingen möjlighet att sova mer än normalt då jag är sjuk!! Har du?
    jag har ju 3 barn o ta hand om? vem ska annars göra det?
    OM man nu inte är typ JÄTTE,JÄTTEsjuk så gubben har tfp.Men ofta KAN man ju trots snora o feber mm ta hand om barnen.........

• Pink Muffin

Självklart får dom sova så mycket dom vill om dom är sjuka!

Schlagern är inte död!!!
  • snillis

Ebben: Min son går på dagis så om jag skulle vara så sjuk att jag behövde vara hemma från mitt jobb så skulle han gå till dagis och jag vara hemma och vara sjuk=sova och kurera mig!

• Jossisen

Självklart! Jag tycker också det är skönt att sova när jag är sjuk och skulle inte bli så arg om nån kom och drog upp mig ur sängen.

• Muminmamman

Javisst får de göra det! Fast ibland kan det hända att jag väcker till dem för att få i dem lite vätska om de har hög feber/magsjuka men då somnar de oftast om direkt om de behöver.

Det har aldrig inverkat på nattsömnen.

• Dramaonline

Ja, det får min lille kille.

Är han sjuk så kan han lätt sova hela natten fastän han sovit hela dagen... men jag antar att det är olika från barn till barn och sjukdom till sjukdom.

Jag kanske väcker honom och pillrar i honom lite medicin och vätska om det behövs. Men sen får han somna om.

• SandraJ

Det beror självklart på hur pass dåliga de är. Men oftast får de sova så länge de vill på morgonen och sova middag om de vill. Försöker hålla dom vakna mellan 16-18.00 så att de sover lite på natten oxå.

• lövet2

Nattsömnen störs av sjukdomen i sig, så det får man räkna med.
    Enda anledningen för min del att väcka ett sjukt barn, är för att ge vätska eller medicin. I övrigt så är sömn den bästa medicinen!

• Stiina

Ja, det får de. Har också funderat på detta eftersom min kille alltid strular med nattsömnen när han är dålig. Men har han sovit mindre en dag när han varit sjuk kan han nästan strula ännu mer på natten. Sömn är ju medicin i sig.

Svar på tråden låter ni era barn sova precis hur mycket de vill när de är sjuka?