• pillanlax

Namnsånger+barn

Hej

Jag skulle vilja ha förslag på namnsånger och avslutningssånger ill barnmellan 0 -1 år.Jag är ledare för musiklek och behöver sånger att starta och avsluta med.

• Svar på tråden Namnsånger+barn
  • awesome

Kan bara den öppningssång vi hade när jag gick på babysång med sonen. Vi hade en liten gosedjurs råtta som fick gå laget runt. Den var väldigt populär bland de små.

Råttan här vill veta vem du är? Vill veta vem du är just du som sitter här?
    (och så gavs råttan till en bebis)
    Föräldern säger namnet på barnet Ex Lisa
    Lisa, Lisa, Lisa är här.
    Råttan här vill veta vem du är? Vill veta vem du är just du som sitter här?
    (råttan ges till nästa barn)
    Osv osv tills man är klar med alla barnen.

Kan tyvärr inte återge melodin *sitter och smånynnar*

• pillanlax

ja då känns det ju ganska svårt en melodi hade ju varit bra. kanske nån annan som kan den

• copernicus

hej jag jobbar själv som barnrytmikledare sen ett par år tillbaka och har ganska mycket material.
    Råttan här kommer från sjunga gunga
    Både i sjunga gunga och mera sjunga gunga finns det flera bra hejsånger och mycket annat.
    Även i musikskatten och musiklek finns mycket användbart.
    jag skrev ner massor av föslag men alltihop försvann innan jag hann skicka till dej.
    Det är svårt att komma med förslag när jag inte vet ditt upplägg och om du kör acapella eller med komp.

Var på föreläsning med Diana Stigsson (vet inte om du känner till henne) hon har skrivit 3 böcker med material för barn i den här åldern. Hon var väldigt bra tycker jag.
    www.nyanzen.se kan du hitta henne och materialet.

Som hejdå sång gör jag alltid

Gunga åt öster -musikskatten
    byter ut texten andra gången och sjunger istället

Vinka åt öster och vinka åt väster
    å vinka åt söder å norr
    Hej å hå vinka på vi ses nästa gång igen     (sista gången för terminen sjunger vi -jag hoppas vi ses igen)
    Hej då heeej dåå

om du vill kan du få mer förslag när jag vet hur du arbetar
    Lycka till!

• Sabineb

Den här hade vi på babysimmet med våran dotter. Vet inte vad melodin heter...OBS påhittade namn.

Anna är här o William är här o se va roligt att också lilla Ida är här o i vårt glada gäng ser vi Tilde här igen o se va roligt att också lilla Casper är här.

O så fortsätter man tills man gått igenom alla barn!!!

Lycka till!!!

• My 2

Skruttenluttenli är också en babysimsång man säkert kan använda:

skruttenluttenli, skrutteluttenliii, vad heeeter duuu?
    (lisa)
    Lisa, ja, Li-i-sa, så heeeter du
    wow wow wow

skruttenluttenli...

Denna och flera andra finns på babysimcd-n du kan köpa från www.babysimshopen.com

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Namnsånger+barn