• Anonym (barnvakt)

Vad kostar det att ha barnvakt?

Vet inte var jag ska lägga detta inlägg så jag provar här.

Vad kostar en barnvakt i timmen? Är det olika beroende på ålder på barnvakten? Om det är dagtid eller kvällstid (då barnen bara sover)?

Jag har 3 barn på 3, 5 och 7 år. Vilket är bäst en 17 åring med erfarenhet eller en 21 åring som inte har så mycket erfarenhet?
    Hittade barnvakter på www.grannar.se finns det fler sådana sajter?

Behöver alla tips jag kan få, har inte behövt barnvakt innan men kommer att behöva det nu framöver.

• Svar på tråden Vad kostar det att ha barnvakt?
  • star1978

ja jag e oxå nyfiken.. Jag skulle nog ta en 17åring med erfarenhet.. Det betyder ju mera en ålder..

• maaxan

jag satte upp en annons på konsum och bestämde vad jag ville betala, sen spelade åldern ingen större roll, huvudsaken är at man trivs med personen. jag har barnvakt åt min snart 2 åriga dotter ¨på de kvällar jag vill gå ut och min barnvakt är 19. ja sa att jag betalar 100kr om jag kommer hem före 00.00 blir det senare så får hon 200. och då sover dottern hela tiden, både hon och jag är nöjd med der arrangemanget.

• sthlm80

de gånger jag satt barnvakt (senast tre år sedan) fick jag 75 i timmen. Tycker nog det är rimligt, även om barnen sover hela tiden.

• niiile

Maaxan:
    100 kr/h alt hela kvällen? - hur många timmar rör det sig om?

• niiile

Har också fått 75 kr/h, oavsätt tidpunkt och alltid minst 200 kr.

• star1978

JA jag som e ensamstående föräldraledig med 3 barn skulle aldrig ha råd att betala 75kronor i timmen.. Den ekonomin har jag verkligen inte

• sthlm80

Om man tar någon som är runt 16 så kan man nog betala 50/timmen. När jag var 13 fick jag 30/timmen men det var ju oxå 13 år sedan...

• Anonym (barnvakt)

men en som är runt 16 är väl för ung för att ta hand om 3 barn? eller har jag fel?

• star1978

Det beror på mognad och erfarenhet tycker jag. En 16åring kan t.om. med vara bättre än en 40åring

• maaxan

jag betalade 200 för en hel natt, kan vara från 20- 05

• Vombell

Jag var alltid barnvakt när jag var ung...eller yngre

Jag var barnvakt helgkvällar/nätter till 2 små barn när jag var 13 år. När jag var runt 16 var jag ofta barnvakt till grannens 4 barn när hon och maken jobbade kväll.

• hotten

ca 50-75,- verkar de flesta i vår bekanstkapskrets betala, oavsett om det är en 17 el 21 åring.
    för 75,- timmen brukar man be om lite extra typ tömma diskmaskinen hänga tvätten, eller vattna blommor å dyl...
    (alltså att barnvakten tar å gör de när barnet sover eller så att de gör sakerna tillsammans.)

är det helg eller sena kvällar å man tar barnvakt för att roa sig själva med nått annat då brukar de flesta betala mer typ 100,- timmen

• Anonym

Kom överens med barnvakten... det brukar lösa sig! Bara man trivs med den och att barnen trivs, sen beror det på vad man vill ha gjort. Är det ren barnvakt eller ska den klara laga mat, diska osv... ju mer krävande du är desto mer kanske man ska betala.

Svar på tråden Vad kostar det att ha barnvakt?